Web Solutions for the Classroom

II Hispaania, Barcelona aprill 2018 –  Web Solutions for the Classroom

Barcelona võttis mind vastu kevadiselt tujuka ilmaga. Esimesel päeval puhunud külmale tuulele ja eestlastele paraku tuttavale vihmale saabus õnneks kiire lõpp ja edasi läksid ilmad ilusamaks ja päikselisemaks, mis andis suurepärase võimaluse õhtuti peale kursust kaasõpetajatega linnas jalutada, rääkida erinevates riikides koolisüsteemide erinevustest ja sarnasustest, arutada erinevates riikides esilekerkivaid erinevaid probleeme seoses õpetamise ja õppimisega ning muidugi imetleda Vahemere ääres paiknevat Kataloonia pealinna, kus koos eeslinnadega on elanikke üle 4 miljoni.

Sel kursusel osalejad olid pärit Kreekast, Prantsusmaalt, Rumeeniast, Saksamaalt ja mina Eestist. Et seltskond oleks veelgi rahvusvahelisem, siis kursuse juhendaja oli pärit Itaaliast. See andis suurepärase võimaluse näha paljusid probleeme erinevate inimeste silmade läbi ja erinevate riikide õigusruumide läbi. Etteruttavalt võib öelda, et kuigi meie, eestlased, oleme väga kriitilised, leiame, et meil ei ole kõik sugugi hästi, et väga palju tuleks muuta paremuse poole, siis pannes meid rahvusvahelisse konteksti, võib julgelt väita, et Eesti koolis on enamus siiski väga hästi ja Eesti ühiskond ning kool sealhulgas ei ole ole endale mõelnud välja takistusi, mis segaks meil normaalselt suhtlemast ja toimimast. Loodame, et meil jätkub kainet mõistust nii ka edasi liikuda.
Barcelona koolitus toimus Barcelona kesklinnas uues prestiižikas ärikvartalis asuvas Barcino koolis. Kool ise oli üsna tillukene, kuid nende kursused on populaarsed ja seal osalemiseks tuleb enda broneering varakult kirja panna. Meie kursuse teemaks oli veebilahendused klassiruumis (Web Solutions for the Classroom).

Kursuse jooksul vaatasime erinevaid võimalikke platvorme, mida on võimalik kasutada õppetunnis õpilaste õppetegevuse huvitavamaks muutmiseks. Tuleb nentida, et nii mõnigi keskkond, mis meie jaoks on igapäevane ja tavaline, on paljude riikide jaoks uus ja huvitav. Ootamatu oli, et näit meie koolis igapäevane töövahend Kahoot oli kõikide teiste jaoks täiesti uus ja väga atraktiivne töövahend. Erandiks olid siin Kreeka õpetajad, kuid sellele oli ka väga loogiline selgitus. Nimelt viibisid nad täpselt aasta tagasi Erasmuse projekti raames Eestis ja Tallinna ülikooli juures läbiviidud kursuse raames olid nad muidugi nimetatud rakendusega juba tutvust teinud.

Samuti olid meil kursusel igapäevased erinevad arutelud interneti ja sellega seotud turvalisuse teemadel.  Ka siin tundub mulle, oleme oma väikese Eestiga maailmas esirinnas. Võimalik, et mõned vaatepunktid, mis tunduvad näiteks sakslatele või prantslastele äärmiselt ohtlikene ja on lausa kas riigiti või regiooniti koolis kasutamiseks keelatud (näit. Facebook), tundub meile meie riigi ja rahvastiku väiksuse tõttu oluliselt turvalisem ja kontrollitavam. Loodan, et tegu ei ole meie pettekujutelmaga.

Igapäevane õppetöö toimus loengutena, mis olid lõimitud erinevate praktikumidega ja rühmatöödega. Nii õnnestus mitte lihtsalt olla koos teisega vaid teha reaalset koostööd erinevatest riikidest pärit õpetajatega , kellest igaüks tuli koolitusele koos oma kultuurilise eripäraga.

Huvitav oli ka see, et peale pika koolipäeva lõppu ei katkenud arutelud ega kogemuste vahetamised, vaid enamus õpetajaid jalutas ka õhtupoolikutel koos linna kaunite vaatamisväärsuste juures, ning lisaks  erinevate vaatamisväärsuste imetlemisele kippus jutt ikka minema sellele, kuidas erinevad koolisüsteemid toimivad, kuidas erinevates riikides erinevaid olukordi lahendatakse, milline on koolide tehnoloogiaga varustatuse tase ja millised on traditsioonid ja koolide igapäevane elu.

Barcelona, imeline linn. Vaid mõned märksõnad selle kirjeldamiseks – Sagrada Familia kirik, Barcelona katedraal, Gooti kvartal, Gaudi arhitektuur, Güelli park, La Rambla jalakäijate tänav, purskkaevud ja veel palju-palju muud huvitavat. Kas see linn on juugendstiilis, art noveau, modernistlik linn? Seda peab iga üks kindlasti ise vaatama minema. Kindel on see, et see on arhitektuurne monument Euroopa kuldajastule koos põigetega omakorda veel sajandeid tagasi.

Vaatamata mõnedele etteheidetele (äärmiselt kallid majutuse hinnad, kallid muuseumide piletid, kõikjal turiste varitsevad taskuvargad) Barcelonale, milledeni me kõik üksmeelselt vaatamata oma erinevale päritolu taustale jõudsime, väärib Barcelona kindlasti külastamist.

Lõpetaks siin ühe kaasõpetaja sõnadega: alati tuleb ära kasutada võimalus reisida välismaale (kas turistina või mõnele koolitusele), sest see võimaldab teil palju õppida ja näha maailma teisiti.

Eve Liis
haridustehnoloog ja informaatikaõpetaja

Jalus