Otsi
 

Mõttemängude ring

Mõttemängude ringi eesmärk on arendada loogilist ja matemaatilist mõtlemist põnevate ning vaimset pingutust nõudvate mängude kaudu.

Sihtrühm 1.–3. klassi õpilased 3.–6. klassi õpilased alates 5. klassist
Osalejate arv 20 õpilast 20 õpilast 20 õpilast
Kursuse maht 1 kord nädalas 50 minutit  1 kord nädalas 50 minutit  1 kord nädalas 50 minutit
Toimumise aeg teisipäev 12.30–13.20 teisipäev 13.30–14.20 neljapäev 15.15–16.05
Toimumise koht väike koolimaja väike koolimaja väike koolimaja
Õpetaja Brenet Rahumägi Brenet Rahumägi Brenet Rahumägi
Kuutasu Audentese õpilastele tasuta Audentese õpilastele tasuta Audentese õpilastele tasuta

Mõttemängude ringis alustatakse gomoku- ja rendžumänguga. Rendžu on iidne Jaapani ja Hiina mõttemäng, mille lihtsama variandi gomoku ehk „Viis nuppu ritta“ võib kergesti ära õppida juba kuue-seitsmeaastane laps. Kaks mängijat panevad 15 × 15 lauale kordamööda musti ja valgeid nuppe ning võidab see, kes esimesena moodustab viisiku, st viiest nupust koosneva katkematu rea.

Rendžu ja gomoku sobivad väga hästi loogilise mõtlemise arendamiseks nii lapsele kui ka täiskasvanule. Mõttemänge saavad omavahel mängida eri vanuses inimesed.

Mõttemängude ringis õpib laps

  • süvendatult gomokut, huvi korral ka rendžut;
  • algtasemel paljusid muid mõtte- ja strateegiamänge;
  • mõttemängija eetikat;
  • mõttemänguportaalide kasutamist ja nendes käitumist.

Huviringi avame juhul, kui sinna on registreerunud vähemalt kaheksa last.

Jalus