fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Mõttemängude ring

Mõttemängude ring

Osalejad harjutavad loogilist mõtlemist ning õpivad tegema mängulistes ja samuti elulistes olukordades valikuid, lähtudes nii ratsionaalsest kui ka vaistlikust poolest. Nad õpivad tundma mängureegleid ja arvestama vastasega, lahendavad ülesandeid, analüüsivad mängustrateegiaid ning muidugi mängivad palju. Ringis osaledes treenivad õpilased ka mälu ning arendavad enda tähelepanuvõimet, püsivust ja sihikindlust.

Sihtrühm 1.–4. klassi õpilased 4.–6. klassi õpilased
Osalejate arv 16 õpilast 16 õpilast
Kursuse maht 1 kord nädalas 90 minutit  1 kord nädalas 90 minutit
Toimumise aeg teisipäev 13.45–15.15 teisipäev 15.15–16.45
Toimumise koht väike koolimaja väike koolimaja
Õpetaja    
Kuutasu*    

Selles ringis mängitakse lauamänge, mis jagunevad kaheks:

  • avatud infoga mängudes on kõigile mängijatele vastase nuppude või muude mänguvahendite paiknemine näha. Need mängud arendavad eelkõige kombineerimis- ja arvutamisoskust;
  • peidetud infoga mängudes oleneb edu osaliselt ka sellest, mis numbri sa täringul veeretad, mis ülesande saad või mis klotsi või kaardi pead mänguväljale asetama. Need mängud arendavad tõenäosuse arvutamise, teistega kokkuleppe sõlmimise ja mõistliku riskimise oskust.

Male parandab mälu ja aitab kaasa strateegilisele mõtlemisele. Õpitakse tundma malelauda, malendeid ja malekäike (algajad). Tutvutakse avanguteooriatega, harjutatakse keskmängu strateegiat ja lõppmängu tehnikat.

Mõttemängude ringis õpivad osalejad mängima ka gomokut ja rendžut. Rendžu on iidne Jaapani ja Hiina mõttemäng, mille lihtsama variandi gomoku ehk „Viis nuppu ritta“ õpib kergesti ära juba kuue-seitsmeaastane laps. Kaks mängijat panevad 15 × 15 lauale kordamööda musti ja valgeid nuppe ning võidab see, kes esimesena moodustab viisiku ehk viiest sama värvi nupust koosneva katkematu rea.

Rendžu, gomoku, male, kabe, bridž, „Othello“, „Neli ritta“ ja paljud teised eri raskusastmega mõttemängud sobivad väga hästi loogilise mõtlemise arendamiseks nii lapsele kui ka täiskasvanule. Seega saavad mõttemänge omavahel mängida eri vanuses inimesed.

Mõttemängude ringi õpilane

  • saab uusi teadmisi mõttemängude, nende ajaloo ja eripärade kohta;
  • omandab levinud mõttemängude reeglid;
  • õpib mõttemänge heal tasemel mängima;
  • tutvub võistlusreeglitega;
  • võib osaleda oma taseme kohastel turniiridel.

Huviringi avame juhul, kui sinna on registreerunud vähemalt kaheksa last.

*Huviringi kuutasu arvestame kalendrikuusse jäävate õppenädalate põhjal. Kuutasuks märgitud summa on tasu nelja õppenädala eest. Kui kalendrikuusse jääb näiteks kolm või viis õppenädalat, siis arvestame tasu vastavalt kas vähem või rohkem.

Tasumine toimub arve alusel iga kuu viiendaks päevaks. Üksikute puudutud tundide osas tagasiarvestust ei tehta.

Jalus