Otsi
 

Mõttemängude ring

Mõttemängude ringi eesmärk on arendada loogilist ja matemaatilist mõtlemist põnevate ning vaimset pingutust nõudvate mängude kaudu. Osalejad õpivad tundma mängureegleid ja arvestama vastasega, lahendavad ülesandeid, analüüsivad mängustrateegiaid ning muidugi mängivad palju. Treenitakse mälu, tähelepanu, püsivust ja sihikindlust.

Sihtrühm 1.–3. klassi õpilased 3.–6. klassi õpilased alates 5. klassist
Osalejate arv 20 õpilast 20 õpilast 20 õpilast
Kursuse maht 1 kord nädalas 50 minutit  1 kord nädalas 50 minutit  1 kord nädalas 50 minutit
Toimumise aeg teisipäev 12.30–13.20 teisipäev 13.30–14.20 neljapäev 15.15–16.05
Toimumise koht väike koolimaja väike koolimaja väike koolimaja
Õpetaja Brenet Rahumägi Brenet Rahumägi Brenet Rahumägi
Kuutasu Audentese õpilastele tasuta Audentese õpilastele tasuta Audentese õpilastele tasuta

Selles ringis mängitakse lauamänge, mis jagunevad kaheks:

  • avatud infoga mängudes on kõigile mängijatele vastase nuppude või muude mänguvahendite paiknemine näha. Need mängud arendavad eelkõige kombineerimis- ja arvutamisoskust;
  • peidetud infoga mängudes oleneb edu osaliselt ka sellest, mis numbri sa täringul veeretad, mis ülesande saad või mis klotsi või kaardi pead mänguväljale asetama. Need mängud arendavad tõenäosuse arvutamise, teistega kokkuleppe sõlmimise ja mõistliku riskimise oskust.

Male parandab mälu ja aitab kaasa strateegilisele mõtlemisele. Õpitakse tundma malelauda, malendeid ja malekäike (algajad). Tutvutakse avanguteooriatega, harjutatakse keskmängu strateegiat ja lõppmängu tehnikat.

Mõttemängude ringis õpivad osalejad mängima ka gomokut ja rendžut. Rendžu on iidne Jaapani ja Hiina mõttemäng, mille lihtsama variandi gomoku ehk „Viis nuppu ritta“ õpib kergesti ära juba kuue-seitsmeaastane laps. Kaks mängijat panevad 15 × 15 lauale kordamööda musti ja valgeid nuppe ning võidab see, kes esimesena moodustab viisiku ehk viiest sama värvi nupust koosneva katkematu rea.

Rendžu, gomoku, male, kabe, bridž, „Othello“, „Neli ritta“ ja paljud teised eri raskusastmega mõttemängud sobivad väga hästi loogilise mõtlemise arendamiseks nii lapsele kui ka täiskasvanule. Seega saavad mõttemänge omavahel mängida eri vanuses inimesed.

Mõttemängude ringi õpilane

  • saab uusi teadmisi mõttemängude, nende ajaloo ja eripärade kohta;
  • omandab levinud mõttemängude reeglid;
  • õpib mõttemänge heal tasemel mängima;
  • tutvub võistlusreeglitega;
  • võib osaleda oma taseme kohastel turniiridel.

Huviringi avame juhul, kui sinna on registreerunud vähemalt kaheksa last.

Jalus