Otsi
 

Mõttemängude ring

Mõttemängude ringi eesmärk on arendada loogilist ja matemaatilist mõtlemist põnevate ning vaimset pingutust nõudvate mängude kaudu.

Sihtrühm 2.–9. klassi õpilased
Osalejate arv kuni 20 õpilast
Kursuse maht 1 kord nädalas 50 minutit
Toimumise aeg
Toimumise koht väikese koolimaja 2. korruse klass 211
Õpetaja Brenet Rahumägi
Kuutasu Audentese õpilastele tasuta

Mõttemängude ringis alustatakse gomoku- ja rendžumänguga. Rendžu on iidne Jaapani ja Hiina mõttemäng, mille lihtsama variandi gomoku ehk „Viis nuppu ritta“ võib kergesti ära õppida juba kuue-seitsmeaastane laps. Kaks mängijat panevad 15 × 15 lauale kordamööda musti ja valgeid nuppe ning võidab see, kes esimesena moodustab viisiku, st viiest nupust koosneva katkematu rea.

Rendžu ja gomoku sobivad väga hästi loogilise mõtlemise arendamiseks nii lapsele kui ka täiskasvanule. Mõttemänge saavad omavahel mängida eri vanuses inimesed.

Mõttemängude ringis õpib laps

  • süvendatult gomokut, huvi korral ka rendžut;
  • algtasemel paljusid muid mõtte- ja strateegiamänge;
  • mõttemängija eetikat;
  • mõttemänguportaalide kasutamist ja nendes käitumist.

Huviringi avame juhul, kui sinna on registreerunud vähemalt kaheksa last.

Jalus