fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Mõttemängude ring

Mõttemängude ringi eesmärk on arendada loogilist ja matemaatilist mõtlemist põnevate ning vaimset pingutust nõudvate mängude kaudu. Osalejad õpivad tundma mängureegleid ja arvestama vastasega, lahendavad ülesandeid, analüüsivad mängustrateegiaid ning muidugi mängivad palju. Treenitakse mälu, tähelepanu, püsivust ja sihikindlust.

Mõttemängude ring alustab 4. oktoobril.

Sihtrühm 1.–4. klassi õpilased 4.–6. klassi õpilased
Osalejate arv 18 õpilast 18 õpilast
Kursuse maht 1 kord nädalas 50 minutit  1 kord nädalas 50 minutit
Toimumise aeg esmaspäev 14.30–15.15 esmaspäev 15.30–16.15
Toimumise koht väike koolimaja väike koolimaja
Õpetaja Georg-Romet Topkin Georg-Romet Topkin
Kuutasu 38  eurot 38  eurot

Selles ringis mängitakse lauamänge, mis jagunevad kaheks:

  • avatud infoga mängudes on kõigile mängijatele vastase nuppude või muude mänguvahendite paiknemine näha. Need mängud arendavad eelkõige kombineerimis- ja arvutamisoskust;
  • peidetud infoga mängudes oleneb edu osaliselt ka sellest, mis numbri sa täringul veeretad, mis ülesande saad või mis klotsi või kaardi pead mänguväljale asetama. Need mängud arendavad tõenäosuse arvutamise, teistega kokkuleppe sõlmimise ja mõistliku riskimise oskust.

Male parandab mälu ja aitab kaasa strateegilisele mõtlemisele. Õpitakse tundma malelauda, malendeid ja malekäike (algajad). Tutvutakse avanguteooriatega, harjutatakse keskmängu strateegiat ja lõppmängu tehnikat.

Mõttemängude ringis õpivad osalejad mängima ka gomokut ja rendžut. Rendžu on iidne Jaapani ja Hiina mõttemäng, mille lihtsama variandi gomoku ehk „Viis nuppu ritta“ õpib kergesti ära juba kuue-seitsmeaastane laps. Kaks mängijat panevad 15 × 15 lauale kordamööda musti ja valgeid nuppe ning võidab see, kes esimesena moodustab viisiku ehk viiest sama värvi nupust koosneva katkematu rea.

Rendžu, gomoku, male, kabe, bridž, „Othello“, „Neli ritta“ ja paljud teised eri raskusastmega mõttemängud sobivad väga hästi loogilise mõtlemise arendamiseks nii lapsele kui ka täiskasvanule. Seega saavad mõttemänge omavahel mängida eri vanuses inimesed.

Mõttemängude ringi õpilane

  • saab uusi teadmisi mõttemängude, nende ajaloo ja eripärade kohta;
  • omandab levinud mõttemängude reeglid;
  • õpib mõttemänge heal tasemel mängima;
  • tutvub võistlusreeglitega;
  • võib osaleda oma taseme kohastel turniiridel.

Huviringi avame juhul, kui sinna on registreerunud vähemalt kaheksa last.

Jalus