fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

SPORDIGÜMNAASIUMI UUDISKIRI

Kolme abituriendi lood ja 11 peatükki

07.06.2021

Vestlesime kolme tänavuse lõpetajaga ning uurisime, mida nad on kahesest karjäärist saanud ja õppinud ning kuhu edasi suunduvad.

 

MERIT TARKUS
12.c, judo

1. peatükk. Noore ja toorena läbi raskuste
Audentesesse tulek oli väiksest kohast pärit neiule suur hüpe. Esiteks suur linn, teiseks uued treenerid ja uued klassikaaslased, kolmandaks iseseisev elu ühikas. Alguses oli Meritil raske uusi inimesi usaldada ja nendega sidemeid luua, aga tore ja soe vastuvõtt tegi selle väljakutse lihtsamaks.
Kiirelt sai selgeks, et sporti tehakse siin hoopis teisiti: rohkem ja professionaalsemalt. Samas ei tohtinud ka õppimist unarusse jätta. Esimene peatükk oli justkui visa takistustest üle ronimine, ilma täpselt teadmata, kuidas seda teha.

2. peatükk. Selge visioon: jah, sport on minu kirg
Pärast esimese aasta ekslemist ja enda koha leidmist hakkas tulema selgus. Merit mõistis, et ta tõesti tahab olla sportlane. Usaldus treenerite vastu kasvas ja juurde tuli ka professionaalsust.
Meritis arenes teadlikkus, mida ja kuidas ta teha tahab. Tema kindlaks sihiks sai soov sportlasena ennast arendada. Koostöö treeneritega mängis võtmerolli selles, et spordipisik elab temas siiani tugevalt edasi.
Lisateadlikkust tõi vaimsete oskuste treeneriga tehtud koostöö. See andis Meritile veelgi tugevama veendumuse, et ta tahab professionaalsel suunal jätkata.

3. peatükk. Uuesti läbi raskuste edasi, seekord kompassi ja kaardiga
Merit teab, et tulevikus korraga nii ülikoolis (kas füsioteraapia või kehakultuuri erialal) kui ka spordis jätkates läheb tal uuesti raskeks. Samas on tal nüüd Audest kaasa võtta iseseisvus, sotsialiseerumisoskused ja julgus, samuti head mälestused, naljad, lõbusad kogemused ning innustavad kaaslased. Ja kuigi ees ootavad uued takistused, millest tuleb üle ronida, on Meritil nüüd enda kindel suund paigas ja ta on valmis veel rohkem vaeva nägema.

 

RICHARD KARELSSON
12.d, maadlus

1. peatükk. Eneseületamine
Audentesesse tulek ei kulgenud Richardile kui jalutuskäik pargis. Tema 10. klassi jääb meenutama toimetulek kahese karjääri raskustega, nii füüsiliste kui ka vaimsetega. Vahepeal käis noormehel peast läbi ka kahtlus: „Kas ikka saan hakkama? Võib-olla pean ära minema?“
Raskustest üle aitas treener Ivar Kotkas, kes toetas maadlemist nii matil kui ka matemaatikas. Suurt rolli mängis ka abivalmis aineõpetaja, kes inspireeris pingutama. Pidevalt oli kõrval perekond, kelle tugi oli sellel ajal hindamatu.
Tänu niisugusele kogemusele ja ka uue elustiiliga harjumisele sai Richard kinnitust, et kui allaandmise asemel edasi pusida, siis saab ta hakkama.

2. peatükk. Rutiini sulandumine
Need esimese aasta eneseületused muutsid Richardi täiskasvanulikumaks ja tugevamaks. Edasine teekond kulges juba sujuvamalt. Kõige olulisem oli enda rutiini järgida ja vajalikud asjad ära teha. Aja jooksul kogunenud teadmine, kust ja kellelt abi küsida, tuli edasi liikumisel kasuks.
Sellest peatükist võttis Richard kaasa oskuse keskenduda kõigi kohustuste asemel korraga ühele tegemist vajavale asjale.

3. peatükk. Täiskasvanuellu sisenemine
Audenteses veedetud aeg andis kuhjaga häid ja lähedasi sõpru, kellest üks ootab ees ka järgmises arengupeatükis ehk sisekaitseakadeemias. Seal saab Richard jätkata enda sportlasteed ning samal ajal õppida ja karjääri kujundada.
Muidugi tekitab iga muutus natuke ärevust, aga seda peab Richard täiesti normaalseks. Edasisele läheb ta vastu põnevuse ja kindlusega, sest see värske peatükk avab uued võimalused. Richard saab edasi areneda kaheses karjääris, kohtuda uute inimestega ja leida nendega ühiseid suundi.

 

KASPER SUURORG
12. klass, korvpall

1. peatükk. Rookie (esimene osa)
Kasper teadis juba 8. klassis, et tahab saada profikorvpalluriks. Nii ta seadiski sammud Audentesesse. 9. klass uues koolis ja uute inimestega – see vajas harjumiseks natuke aega. Tõusta tuli kell 6.50 ja koju tagasi pääses Kasper alles kell 21.00, säärane rutiin ei olnud alguses lihtne. Aga avatud suhtlejana ja teistelt õppijana kohanes Kasper kõige sellega juba paari kuu jooksul. Ka algne väike kartus, et kas ta saab treeningutel tugevamatele vastu, asendus tahtega ennast tõestada.

2. peatükk. Pühendumise ja arenemise aeg
Teised tiimikaaslased olid Kasperile heaks eeskujuks, kuidas enda nõrkade külgedega iseseisvalt tegeleda. Sealt sai alguse harjumus hommikuti saalis enda oskusi täiustada.
Kasper hakkas avastama muidki tegureid, mis aitasid arengule kaasa. Suurema tähtsuse said taastumine, korralik uni ja toitumine, millele ta pööras üha rohkem tähelepanu. See tark tegutsemine ja õigel ajal õigete asjade tegemine – tunnis kuulamine, puhkeajal puhkamine ja treeningute ajal enda maksimaalne arendamine – on olnud kasuks ka edasises arenguloos.

3. peatükk. Vastutusrohke liidriaasta
Kui Kasper oli 11. klassis, siis tuli tal hakata kandma tiimis suuremat rolli. See tähendas, et temalt oodati rohkem nii palliplatsil kui ka väljaspool. Kasper aitas nüüd ise nooremaid ja andis nõu, kuidas mingite asjadega hakkama saada – kas siis koolis või ka mujal.
See vastutus oli hea soojendus järgmisele peatükile.

4. peatükk. Rookie (teine osa) ehk Päris korvpalluri elu
Abituriendiaastal suundus Kasper mängima meistriliiga võistkonda Pärnusse ning läks üle e-gümnaasiumisse. Taas oli ta õpipoisi seisuses, aga seekord ei naljatletud temaga ega peetud kuidagi nooreks, vaid teda võeti tiimis kui omasugust kõva venda.
Vanemad tiimikaaslased õpetasid detailidele tähelepanu pöörama ja nende tegutsemist kõrvalt jälgides sai Kasper aimu, mida päris profikorvpalluri elu ehk tema tulevased aastad endast kujutada võivad. Kui ta nägi Kristjan Kangurit igale treeningule ja mängule – absoluutselt igale (ka kergesse trenni) – vähemalt 30 minutit varem kohale tulemas ja oma rutiinseid harjutusi tegemas, siis sai Kasper veelgi kinnitust, kui oluline on enda vaimse ja füüsilise vormi eest hoolitseda.

5. peatükk. Rookie (kolmas osa) ehk Uus kultuur ja uued avastused Ameerikas
Kahest karjääri jätkab Kasper New Yorgis. Audentesest võtab ta kaasa suhtumise, et kui ise panustad, hoiad teistega häid suhteid ning kasutad ära soodsaid võimalusi ja tingimusi, siis on kõik võimalik ning karta ei ole vaja. Audentes on andnud ka hea hariduse, mille pealt saab ta julgelt USAsse suunduda.
Kasper teab, et Ameerikas ootab teda jälle heas mõttes võistlus enda trennikaaslastega, kes tahavad üksteisele n-ö ära panna. Ta on selleks täiesti valmis. Juba varasematest kogemustest on selge, et alguses tulebki aktsepteerida seda, kui ei saa piisavalt mänguaega. Kui sportlane n-ö näljasena enda kallal edasi töötab, küll siis tuleb peagi aeg, kus ta on ka ise kõva vend.
Uuele seiklusele läheb Kasper vastu uudishimu ja põnevusega: ta saab täita oma unistuse ning ühtlasi ennast proovile panna.

Jalus