fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

SPORDIGÜMNAASIUM

15.–19. mail võõrustasime Audenteses järjekordse Erasmus+ projekti külalisi

30.05.2023

Tegemist on juba viienda koostööprojektiga, seekord on teemaks „Elurikkus on meie tulevik“ ja partneriteks

  • Tenerife,
  • Portugali,
  • Põhja-Makedoonia ja
  • Prantsuse Guajaana koolid.

Projekti eesmärk on edendada STEAM valdkonna aineid, st keskendume loodus- ja reaalainetele ning püüame leida võimalikke lahendusi lõimida neid aineid kunsti-, ajaloo- ja keeletundidega.

Esimese kohtumise korraldamine oli väga vastutusrikas, püüdsime ju näidata, kuidas võiks kõige põnevamalt ja kasulikumalt viis projektipäeva sisustada. 

Esimene päev oli ühtlasi ka meie kooli sünnipäev. Sestap suundusime pärast Audentese rahvusvahelise kooli juhi Anneliisi avakõnet ja partnerkoolide tutvustust kooliõuele ja uudistasime, kuidas meie õpilased põõsaid istutavad, seejärel kuulasime algkooliõpilaste esituses koolihümni ja koolijuht Ahto Orava sünnipäevatervitust. Külalised olid vaimustuses, kui roheline ja õdus on meie kooliõu! 

Nüüd oli aeg tundi minna ning koos 10. klassi õpilastega ette antud materjalidest auto meisterdada. Nii said ka meie kooli õpilased kogeda, mismoodi rahvusvaheline koostöö toimib.

Pärastlõunal ootas meid Kiek in de Köki giid, kes tutvustas Tallinna ja üldisemalt Eesti ajalugu ning viis meid bastionikäikudesse. Bioloogiaõpetajad püüdsid pildile allmaakäikudes elava Euroopa koopaämbliku ning saime põhjaliku ülevaate, kuidas on erinevatel ajalooperioodidel neid käike kasutatud. Giidituur päädis Tallinna Vanalinna tutvustamisega ja õhtu lõppedes palusime külalised keskajahõngulisele õhtusöögile „Olde Hansas“.

Teine päev viis meid Tallinna Tehnikaülikooli keemialaboritesse. Jäägitult teadustegevusele pühendunud õppejõud ja doktorandid rääkisid meile oma uurimisrühma teemadest, näidati, kuidas ühte või teist katset läbi viiakse, ning innustasid õpetajaid jätkama nende tänuväärset tööd, et üha rohkem gümnaasiumilõpetajaid just täppis- ja loodusteaduste valdkonna erialadele õppima asuksid. Tööd on siin palju ja ühest laborist teise liikudes tundsime, et iga teema on nii põnev, et tahaks isegi taas teadusmaailma naasta. Kõige suurem üllatus oli kuulda, kui mitmekesise keemilise koostisega on rinnapiim ja miks on rinnapiimaasendajate tootmine nii keeruline. Samuti jäime pikemalt vestlema Alzheimeri tõvega tegeleva uurimisrühma liikmetega, vaatasime mikroskoobis geneetika superkangelasi ehk äädikakärbseid, kes on väga paljude katsete mudelorganismid ja tänu kellele on meie teadmised geneetikast ja haiguste kujunemisest-ravist tohutult laienenud.

Päeva teine pool möödus meeskonnatöö vaimus. Nimelt külastasime Rakett69 Teadusstuudiot, kus pidime segarühmades lahendama kolm ülesannet. Iga ülesande puhul pidi kasutama teadmisi nii füüsikast, matemaatikast kui ka olema lihtsalt loovad ja nuputama välja, mis moodi kõige kiiremini lahenduseni jõuda. Ja siinkohal selgus, et ka õpetajad lähevad hasarti ja jälgivad hoolikalt, et kõik meeskonnad reeglitest kinni peaksid ja punktid õiglaselt jaotuksid. 

Kolmandal päeval ootas meid Rohuneeme sadamas merepäästekaater, et viia õpetajad Aegnale. Aegna saar on suurepärane koht õues- ja iseäranis loodusõppe läbiviimiseks. Ja siinkohal oli meile toeks retkejuht Triin, kellega koos vaatasime üle erinevad maastikud (rannik, liivarand, eriliigilised puistud, militaarpärand), arutlesime inimmõju pahupoole üle ning nautisime ka kauneid vaateid ja uudistasime kevadisi õitsejaid, taustaks lakkamatu linnulaul. Paar südikamat Prantsuse õpetajat ei peljanud ka korra vees ära käia.

Neljas päev viis meid Kõrvemaale. Retkejuht Mart tutvustas meile oma kodukandi ajalugu, kultuuri- ja looduspärandit. Matkasime 6 kilomeetri pikkusel Uuejärve matkarajal, noppisime nurmenukke, kuulasime metsvindi ja lehelindude laulu ning saime teada, kui nutikas loom on tegelikult hunt. Õnneks me päris hunti ei kohanud, küll aga saime Aegviidu looduskeskuses hundi ja karu käpajäljed puidust ketastele põletada. Elevust oli palju, kui pidime need puitkettad suure palgi küljest kahemehesaega lahti saagima. Nii mõnegi osaleja jaoks oli see esmakordne kogemus. Looduskeskuse giidid tutvustasid ka siseekspositsioone ning andsid põhjaliku ülevaate, mismoodi koolid ja loodusmajad Eestis koostööd teevad.

Viiendal ja ühtlasi viimasel projektipäeval külastasime Eesti Tervisemuuseumit, kus giid Liina rääkis sellest, kuidas inimkeha anatoomia ja füsioloogia mängulisel viisil selgeks saavad. Interaktiivseid eksponaate on muuseumis ju nii palju, et siin võiks rahumeeli pool päeva mööda saata. Toiduteemalises töötoas tutvustas Liina haridusprogramme, arutlesime toiduohutuse ja toidunappusega seotud teemadel ning saime ka maitsa kilgisnäkke, mis võiks tulevikus olla rikkaliku valguallikana alternatiiviks sea- ja loomalihale. Kilgisnäkid maitsesid ootamatult hästi! Meie külastus lõppes une-teemalise näituse külastusega. Põneva ja infoküllase näituse tegi eriliseks see, et seal oli ka mitu magamiskohta ja keegi ei oleks tulnud hurjutama, kui mõni külastaja seal tukkuma oleks jäänud. Hää uni on väga oluline!

Kohtumise lõpetuseks võõrustasime külalisi Pirita purjespordikeskuses ning jõudsime ühisele arusaamisele, et projekti esimene kohtumine oli igati õnnestunud, ilm oli kaunilt kevadine ning programm huvitav ja õpetajatööks vajalik.

Järgmine õpetajate kohtumine toimub 9.–13. oktoobril 2023 Prantsuse Guajaanas.

Jalus