fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

ERAKOOL

4. klassid külastasid Peeter I majamuuseumi

05.11.2020

4. klassi õpilased külastasid Tallinna Kadrioru muuseumi näitust „Vana palee“ saladused Peetri majamuuseumis vene keele tundide teema „Linn“ raames. Muuseumitunnis tutvuti 17. sajandi lõpust pärineva suvemõisa ajalooga.

Uuriti, miks ostis Peeter I maja Kadriorgu ja nimetas selle vanaks paleeks ning kellega koos Peeter palees elas. Tunni jooksul tutvuti püsinäitusel olevate esemetega, kus õpilased omandasid uusi teadmisi maja ja selle omanike kohta.

Muljed: Saadi teada, et Peeter õppis laevade ja laevamakettide ehitamist ja see oli üks põhjustest, miks ta Eestis käis, siin on sadam ja meri. Elutoas oli ka kohtukull ja sekretärkapp ning suur laud, kus arutleti sõjast. Kui sõjast said asjad arutletud, hakkasid nad suitsetama. Selle aja arstid arvasid, et suitsetamine puhastab kopse. Enne Peeter I oli Venemaal suitsetamine keelatud.
Saadi teada, et elutoas oli palju peegleid selleks, et küünlavalgust peegeldada.
Peale elutuba läksime magamistuppa. Esimesena vaatasime nende voodit, mis oli üllatavalt lühike. Väidetavalt oli Peeter maganud seal istuli. Voodis oli ka söepann, mis soojendas voodit ja tegi sealse temperatuuri 2-3 kraadi soojemaks. Seal oli ka suur tool Peetrile ja kosmeetika kapp Katariinale.
Saadi teada, et Katariina on pärit Lätist või Tartust. Läksime tagasi elutuppa vaatama suurt kaminat ilma korstna ja luugita. Nimelt toimus kütmine köögist, mis oli väga pisike ja ilmatu suure pliidiga.

Muuseumi galeriis eksponeeritakse vene riigi valitsejate portreesid, milledest vanim on 17. sajandi esimesel poolel maalitud Mihhail F. Romanovi originaalportree. Muuseumipedagoogi juhendamisel toimus tund interaktiivses vormis, kus kõik õpilased said võimaluse väljendada oma mõtteid ja näidada oskusi kaaslastele.

Jalus