Otsi
 

Uudised

ERAKOOL

5.–9. klasside teistmoodi koolipäev

10.12.2018

30. november oli 5.–9. klasside õpilastel teistmoodi koolipäev. Tavapäraste ainetundide asemel toimusid õppekäigud ja tegeleti iseseisva töö ülesannetega.

5.a klass külastas Ülemiste veepuhastusjaama. 5.b ja 5.c klassi jaoks planeerisid klassijuhatajad iseseisva töö ülesanded. Näiteks võisid õpilased välja mõelda ja üles filmida lühikese treeningvideo või teha esitluse oma kodukoha vaatamisväärsustest. Ühe ülesande käigus tuli uurida enda poolt valitud söögikoha menüüd, võrrelda toite viie vilja vikerkaare toitumissoovitustega ja teha järeldused, kas selles söögikohas hommiku-, lõuna- ja õhtusööki süües saab kõik vajalikud ained kätte. Iga õpilane valis endale kõige huvipakkuvama ülesande.

Siin on mõned 5.c klassi laste arvamused ennast juhtiva päeva kohta.
Mis kergendas töö tegemist: „Et me olime koos.”, „Et saime bussiga kiiremini liikuda.”, „Ülesanne oli kerge!”, „Internetist leidsin ruttu infot.”, „Et me arutasime päeva enne klassis läbi.”, „See, et jagasime omavahel töö ära.”
Mis raskendas töö tegemist?: „Miski polnud raske, lõbus oli!”, „Leida sooja kohta googeldamiseks.”, „Natuke raske oli vaatamisväärsusi leida.”
Mis oli huvitav?: „Ilma vanemateta üksi linnas käimine.”, „Tundide ajal hoopis vanalinnas olemine.”, „Et ei pidanud koolis eriti olema.”, „Kõik!!!”, „Jõulukontsert vanalinnas jõululaadal.”, „Saime erinevaid asju teha.”, „Leitud restoran oli nii ilus!”, „Leidsime huvitavad kohad üles!”, „Kaamera ees olemine.”
Kuidas oled rahul päevaga ja oma töö tulemusega?: „Meil tulid nii ilusad pildid välja!”, „Olen rahul, sest sai nalja ja oma töö hästi tehtud!”, „Olen rahul, sest me ei tülitsenud.”, „Jah, olen rahul, sest tegime head koostööd.”, „Lihtne oli ja õnnestus kõik!”.

6.–8. klasside päev möödus võõrkeelte lainel. Neil oli lausa kaks üritust – üks neist seotud vene ja teine inglise keelega. Kell 11 koguneti Vene teatrisse, et vaadata Aleksandr Puškini etendust „Muinasjutt tsaar Saltaanist“. Etendus oli vene keeles, sünkroontõlkega eesti keelde. Muinasjutt sellest, kuidas poeg isast lahutati, kuidas ta lootis uuesti kohtuda ja kuidas unistused lõpuks täitusid, tõi Vene Teatri lavale Moskva lavastaja Jelizaveta Bondar. Puškini värsid on tema tõlgenduses seotud Aleksandr Žedeljovi loodud kammermuusikaga, mis on salvestatud parimate eesti muusikute esituses. Lavastus oli tegevusrohke, vaatemänguline ja kaunis. Lavastuse stilistika läheneb vanaslaavi müütidele, mis lisab tegevustikule sügavust. Lavastaja räägib publikuga pereväärtustest, sellest, kuidas ületavad erinevaid maiseid probleeme need inimesed, kes liiguvad oma eesmärgi poole. Pärast etendust oli lastel etendusega seoses ka iseseisva töö ülesanne.

Peale teatrikülastust kiirustati kooli tagasi, sest ees ootas kohtumine tuntud hiphopi tantsija Jene Walkeriga. Ürituse organiseeris oma loovtöö raames Lisette Nikolajev 8.a klassist. Enne kohtumist vaatasid õpilased Jene videosid ja valmistasid ette ingliskeelsed küsimused. Õpilased uurisid, kuidas Jene tantsu juurde jõudis ja kui kaua ta sellega tegelenud on. Taheti teada, kes on tema õpetajad, mis teda tantsu juures hoiab ning millised sammud on kõige raskemad. Koos Jenega prooviti osad sammud ka järgi. Nähtu ja kuuldu kohta tehti lühike ingliskeelne kokkuvõte ning oma muljeid jagati järgnevates inglise keele tundides.

9. klassi õpilastele pakkusid aineõpetajad välja iseseisva töö ülesanded. Iga õpilane valis kõige meelepärasema tegevuse. Osad ülesanded sobisid paaris- või rühmatööks. Näiteks sai külastada parlamenti ja erinevaid muuseumeid ning koostada kogu külastuse või teatud teema kohta foto- või videoesitlusi. Kes soovis ülesannet lahendada kodust lahkumata, sai valida füüsikateemalise ristsõna või hoopis matemaatika õppimiseks sobivate mängude koostamise vahel.

Jalus