Otsi
 

Uudised

ERAKOOL, SPORDIGÜMNAASIUM

9.–12. klasse innustasid kaks edukat ettevõtjat

09.10.2018

Juba mitmendat aastat korraldab KredEx, Eesti Tööandjate keskliit ja Tuleviku Kool Ettevõtlusnädala raames koolidele võimalusi kohtuda ärimaailmas tegutsevate ettevõtjatega. Esmaspäeval, 1. oktoobril külastas spordigümnaasiumi 10.–12. klasse Adam Decolight OÜ juhatuse liige Ivari Roosileht ning reedel, 5. oktoobril andis 9. klassidele tundi Victorinox Baltics esindaja Eda Fischer.

Algatus kannab nimetust „Minu lugu“ ning just oma arenguloost lähtuvalt ettevõtjad ka õpilasi kõnetasid. Eesti ühiskond vajab rohkem ettevõtlusega tegelevaid inimesi ning kuigi kõik ei tohi ja ei saagi hakata ettevõtjateks, on ikkagi noorele ellu astujale vajalikud ettevõtlikkusega seotud teadmised ja oskused. Algatuse korraldajad soovivad ettevõtja isikliku loo kaudu panna noori märkama ettevõtlikkust ja olema ise ettevõtlik.

Ivari Roosileht rääkis gümnaasiumiõpilastele enda sportlasekarjäärist noorena, juhuste rollist elus, vajadusest võtta vahel tõsiseid riske ning andis nõu, mida pidada silmas praegu, kui mõnel noorel võib eluvalikutena silme ees olla vaid üks konkreetne valdkond. Tunni taustaks näitas ta aga oma firma toodangut – ilusaid kauneid tänavaid ja maju, mis kaunistatud Adam Decoligt OÜ poolt tehtud valguslahendustega.

 

9. klassidele esinema tulnud Eda Fischer on aga kõige kuulsama nugasid tootva Šveitsi kaubamärgi Victorinox AG esindaja Baltikumis. Eda rääkis ettevõtlusest, mis edasi antud põlvest põlve, selle plussidest ja miinustest. Nimelt asutati Victorinox kaubamärk Karl Elseneri poolt 1884. aastal ja praegu juhib seda ettevõtet Elseneri perekonna viies põlvkond. Esimese partii nugasid sai Šveitsi armee Victorinoxilt 1891. aastal. Ohvitserinuga patenditi 1897. aastal, 25 aastat pärast tehase asutamist. Šveitsi valitsus andis 1909. aastal loa paigaldada noa käepidemele Šveitsi risti, et eristada armeenuga kui kvaliteetset Šveitsi toodangut võltsingutest. Tänapäeval on Šveitsi rist saanud firma sümboliks ja ülemaailmseks kaubamärgiks.

Kõige selle kõrval oli üheksandikel huvitav kuulata Eda nõuandeid noortele internetis käitumise kohta – mida tööandja kindlasti noore tulevase töötaja puhul jälgib läbi sotsiaalmeedia. Samuti pidi ta vastama paljudele noorte küsimustele ning korraldas äraarvamismängu.

Jalus