fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

ERAKOOL, SPORDIGÜMNAASIUM, IB

Audentes võõrustas Erasmus+ projekti „Minu tulevikumaailm“ kolmandat õpilasvahetust

12.04.2019

1.–5. aprillil võõrustasid audenteslased Erasmus+ projekti „Minu tulevikumaailm“ külalisõpilasi Türgist, Hispaaniast, Itaaliast ja Norrast. Seekordse kohtumise teemaks oli infotehnoloogia võimalused ja ohud. Õpilasvahetus algas traditsiooniliselt avakõnede ja sõpruskoolide tutvustamisega, seejärel mängiti seltskonnamänge, mida juhendasid Kristjan ja Reilika, ning Kahooti Eesti kohta, mille koostasid Katriin ja Rebecca. Pärastlõunal mindi UNESCO maailmapärandi nimekirja kuuluvasse Tallinna Vanalinna ning rakenduse Loquiz abil, mille loomisel osalesid Cassandra ja füüsikaõpetaja Enn, käidi läbi vanalinna põnevamad kohad. Kuigi ilm oli hirmus tuuline ja jahe ning nutiseadmete akud kulusid kiiresti, jõudsid külalised siiski etteantud rajapunktid läbi käia ning teha hulganisti pilte vanalinna kaunimatest vaadetest.

Teisipäeval sõideti Läänemaale Silma looduskeskusesse. Varakevad on üks parimaid aegu lindude rände jälgimiseks ning seepärast viidi läbi ka lindude seire õpe. Üsna hõlpsalt sai selgeks, et häälitsevad luiged on laululuiged, ja need, kes tiivad kohevalt seljale asetavad, hoopis kühmnokk-luiged. Õppeklassis õpiti ka linde määrama nutiseadmete ja rakenduse Luontoportti abil, mida saab kasutada mitmes keeles ja on jõukohane kõikidele kooliastmetele. Linnuõppele järgnes kalaõpe, milleks kasutati juba tuttavat rakendust. Päev Silmal lõppes kalade mõõtmise-kaalumise, välis- ja sisetunnuste määramisega ning lahkamisega. Just see viimane osa tekitas iseäranis suurt elevust!

Kolmapäeval ootas erasmuslasi Tallinna Tehnikaülikooli innovatsioonikeskus Mektory. Õpilased said programmeerida roboteid ja virtuaalreaalsust. Töötuba lõppes robotite võidusõiduga, kus kindla võidu said Sardiinia poisid. Pärast lõunasööki läksid külalisõpilased IB tundidesse. Õhtul toimus rahvaste pidu, mille avalöögiks oli muusikaõpetaja Diana klaveripala, seejärel laulsid põhikooli tüdrukud ning eeskava naelaks oli õpilaste puhkpilliorkester (eesotsas meie õpilane Olari), mis esitas mitu tuntud meloodiat, mis kohe ära tunti ja kaasa plaksutama panid. Nüüd oli külaliste kord esineda laulu, tantsu või ringmänguga ning lõpetuseks söödi kringlit ja singirulle.

Neljapäeval oli taaskord päikeseline ilm ja seekord mindi Männiku metsa ja seejärel Pääsküla rappa, kus retkejuhid rääkisid, kuidas peaks looduses liikuma, mis teha prügiga ning kuidas ühildada loodusõpet nutivahenditega, kasutades rakendust Avastusrada. Pikale matkale vaatamata jõudsid kõik selle läbi teha ja ligi 17 tuhat sammu kirja saada. Neljapäeva viimaseks ülesandeks oli rühmatöö, mille eesmärk oli teha ülevaade nädala jooksul toimunust ning analüüsida, millised on IT-vahendite kasutamise eelised, võimalused, ohud ja puudujäägid. Töö tuli läbi viia ühe tunni jooksul ühistöökeskkonnas Google Slides ning kasutada pilte, mis olid oma nutiseadmetega nädala jooksul tehtud. Oli põnev jälgida, kuidas õpilased aegamööda omavahel ülesanded ära jagasid ning esitlused lõpuks valmis said.

Reede oli õpilasvahetuse viimane päev, mis algas eelmisel pärastlõunal tehtud esitluste tutvustamisega. Samuti pidid õpilased selgitama, mis osutus rühmatöös kõige keerulisemaks, kui aega oli napilt ja suur osa rühmaliikmetest ei olnud varem GoogleSlides’i kasutanud. Nüüd oli aeg puhata ja mängida ning just selleks olid Audentese õpilased Liisa Greta ja Sigrit valmistanud ette põneva maastikumängu, kus sai sõdurivarustuses takisturajal joosta, oma kaaslast aja peale ümber koolitiigi tassida, laserrelvadest lasta, mõistatada ja teha rühmapilte. Viimaseks ühisürituseks olid meeskonnamängud, mida juhendas vaimsete oskuste treener Kristel.

Kogu õpilasvahetuse jooksul tegi pilte projektijuht Heli ning meie igapäevaseid tegemisi vahendas IB lehel Cassandra. Projekti panustasid taustajõududena ka bioloogiaõpetaja Külli, arvutiõpetaja Eve, huvijuht Jaana, saksa keele õpetaja Anu, IB õpetajad Triin ja Anneliis, kommunikatsioonijuht Krista ning koolijuht Ahto.

Taaskord oli rõõm tõdeda, et meie õpilased ja õpetajad on alati valmis midagi põnevat läbi viima ning jõu ja nõuga abiks olema! Uute projektideni!

Heli Illipe
ERASMUS+ projekti koordinaator

Jalus