Uudised
RAHVUSVAHELINE KOOL
Audentese rahvusvahelisest koolist õpilaste pilgu läbi
18.03.2022
Juba 11 aastat on Audentes pakkunud võimalust omandada gümnaasiumiharidus ka rahvusvahelise IB õppekava järgi. Viimased kolm aastat on see üksus tegutsenud eraldi õppeasutusena, kandes nime Audentese rahvusvaheline kool.
Oma muljeid ja mõtteid jagavad neli selle kooli noort: IB esimese põhiaasta õpilased Keete-Lumina Tali ja Evelin Naptal ning IB eelaasta õpilased Anna Vunsh ja Eva Smoli.
Varasem koolitee on olnud igaühel erinev
Keete-Lumina lõpetas põhikooli Nõmme gümnaasiumis ja pärast seda veetis aasta vahetusõpilasena Texases. Eva on terve elu Eestis õppinud, tema eelmine kool oli venekeelne Sakala eragümnaasium. Evelini võib aga pidada tõeliseks Audentese veteraniks: kaks aastat õppis ta Audentese eelkoolis, seejärel üheksa aastat siinses põhikoolis ning nüüd läheb tal teine aasta rahvusvahelises koolis: IB esimene põhiaasta vastab tavakooli 11. klassile.
Anna elas ja õppis enne Eestisse tulekut Hiinas. Ka tema sealne kool oli rahvusvaheline ja õppetöö käis sama süsteemiga nagu Audentese rahvusvahelises koolis.
Põhjuseid IB õppe eelistamiseks jagub
Kui räägime põhjusest, miks valisid asjaosalised just Audentese rahvusvahelise kooli, siis ütleb Anna, et esiteks on IB diplom – kui sellel on muidugi head hinded – võti peaaegu igasse maailma ülikooli. Teiseks lihvib ta oma inglise keelt ja kolmandaks avardab kool kultuurilist silmaringi, sest siin saab kohtuda inimestega üle maailma.
Keete-Lumina ja Eva otsisid samuti kooli, kus saaks ennast välismaa ülikoolis õppimiseks parimal moel ette valmistada. Evale oli tugev argument seegi, et siinset rahvusvahelist kooli soovitas tema parim sõber. Evelin otsustas tulla rahvusvahelisse kooli esiteks seepärast, et koolitee oli juba tuttav ja ta oli IB õppest palju head kuulnud. Ühtlasi meeldis talle võimalus õppeaineid ise valida.
Anna lisab, et Audentese valimine on olnud parim otsus, mille ta teha sai: „Õpetajad ja teised töötajad on hämmastavalt toredad ning suhtlevad õpilastega avatult.“
Vaba õhkkond soosib arengut
Siin koolis saab õppida stressivabalt, leiab Eva: „Võin igal ajal abi küsida ja saan seda alati. Õpetajad on lahked ja selgitavad materjali hästi. Ma ei karda enam teha vigu ja olla mina ise.“ Evelin juhib samuti tähelepanu mõnusale õhkkonnale: „Ma ei tunne ennast väljajäetuna isegi juhul, kui ei saa kõigist koolivälistest üritustest osa võtta. Õpetajatega saan ka väljaspool tunde rääkida kui sõpradega ning kõik on mõistvad.“
„Audentese rahvusvahelise kooli õpetajad tõesti hoolivad oma õpilastest ja annavad endast parima, et õppimine oleks meeldiv tegevus. Kuigi kooli programm on mahukas ja õppimine nõuab palju aega, muudab üleüldine õhkkond koolis veedetud aja toredaks ja huvitavaks.“ räägib Keete-Lumina ning lisab siis: „Kuna kooli tiim on toetav ja asjatundlik, ei tekita õpingud liigset pinget. Stressi maandamiseks on loodud isegi eraldi puhkeruum, kus saame aega maha võtta ja vabal ajal kodutöid teha. Meie kool on äärmiselt tolerantne ja austab igaüht.“ Anna märgib, et eri riikide õpilased muudavad kooli õhkkonna huvitavamaks ja lõbusamaks: „Võimalus palju õppida eri kultuuride kohta on mulle alati meeldinud.“
Programm toetab edasist õpiteed ja karjäärivalikut
Kuna õpilane koostab meie koolis individuaalse õppekava, on igaühel võimalik hakata juba gümnaasiumis liikuma enda unistuste poole. Keete-Lumina näiteks soovib edasi õppida meditsiini, seepärast on tema valinud kõrgema taseme õppeaineteks bioloogia ja keemia. „Pikas perspektiivis näen ennast traumakirurgina. Kuna õpin põhjalikumalt ka ärijuhtimist, olen mõelnud luua tulevikus oma ettevõtte,“ lisab ta.
Evelin on valinud need õppeained, mis talle tõesti meeldivad ja mis toetavad tema võimalust õppida ülikoolis füsioterapeudiks. Ta kavatseb anda endast praeguses koolis maksimumi, aga samas mitte üleliia närveerida. „Kursuse „Theory of Knowledge“ tundides olen õppinud, et enda parima versiooni kallal töötame terve elu ja ideaalse versioonini me ei jõuagi. Mina kui perfektsionist tegutsen selle nimel, et lasta end veidi lõdvemaks,“ räägib Evelin.
Eva lähtub õppeaineid valides enda eesmärgist saada tulevikus juristiks. „Valin ka bioloogia, sest ma lihtsalt naudin seda,“ lisab ta. „Võimalus mitte õppida kõiki aineid jätab ajus rohkem ruumi mulle oluliste õppeainete jaoks. Kasulik on ka see, et Audenteses teevad õpilased palju individuaalset tööd,“ märgib Anna. Temagi soovib siinse kooli suurepäraste tulemustega lõpetada ja siis heasse ülikooli õppima asuda.
Õppetöö käib inglise keeles
Ingliskeelne õpe ei valmista ühelegi neljast küsitletust kuigi suurt peavalu. Näiteks Keete-Lumina oli juba enne rahvusvahelisse kooli tulekut inglise keeles õppinud. Ta selgitab, et IB eelaasta üks eesmärke ongi harjuda võõrkeelse õppega. „Inglise keeles õppimine ei ole nii raske, kui see esialgu võib tunduda. Kõik õpetajad ise ka ei kõnele inglise keelt emakeelena ning neilgi võib vahel midagi meelest minna,“ ütleb Evelin ning lisab siis: „Täiesti normaalne on alguses veidi pabistada, kuid mida rohkem inglise keeles räägid, seda lihtsamaks läheb.“
Annale on inglise keel teine kodune keel, nii et temale pole selles keeles õppimine probleem. Mõnikord võib erinev terminoloogia küll segadust tekitada, kuid need sõnad saab ju alati üle vaadata. „Inglise keeles õppimine on uskumatult kasulik, sest selle keele valdamine annab tulevikus palju võimalusi,“ toonitab Anna.
Eva sai inglise keelele tugeva põhja eelmises koolis ning ka sotsiaalmeedia ja reisimine on tema inglise keele oskust kõvasti parandanud. Temagi leiab, et seda keelt on tulevikus kõige rohkem tarvis.
Vabatahtlik töö ja õpilasfirma loomine
Rahvusvahelises koolis õppides tuleb läbida kursus „Creativity, Activity, Service“, mis annab palju põnevaid kogemusi. Evelin on tänu sellele näiteks käinud joogas, kuhu minekuks varem kunagi aega ei leidunud. „Olen enda loovust arendanud ja teinud vabatahtlikku tööd. Ärijuhtimise õppimine ja õpilasfirma kogemus võimaldavad tulevikus endale ettevõtlusega seonduvaid küsimusi palju lihtsamalt selgeks teha,“ loetleb Evelin oskusi ja kogemusi, mida tavagümnaasium ei paku. Õpingute kõrvalt tegeleb ta edukalt tippspordiga, mida kinnitab näiteks 2020. aastal Euroopa iluvõimlemise meistrivõistlustelt saadud pronksmedal. Tippspordis vajalik distsiplineeritus on kasuks tulnud ka IB õppes.
Keete-Lumina on vabatahtlik tugiisik Eestis olevale vahetusõpilasele. Samuti aitas ta 2021. aasta detsembris korraldada projekti „Christmas Miracle“: toetati vähihaigeid lapsi, kes pidid jõulud veetma Tallinna lastehaiglas. „Ostsime pea viiekümnele lapsele jõulukingid. Ettevõtmine läks meile hinge ja õnnestus väga hästi. Sellises olukorras lastele ja peredele on oluline teada, et neist hoolitakse ning et nad ei ole üksi,“ räägib Keete-Lumina.
Eva peab oma kooli suureks väärtuseks võimalust kohtuda inimestega, kes on pärit eri riikidest: „See on pannud mind nägema, kui suur maailm tegelikult on ja kui erinevad me üksteisest oleme. Kooli programmi kuuluv õpilasfirma loomine on õpetanud mind vastutama, enda tegevust paremini organiseerima ja oma vigu aktsepteerima.“
Rahvusvaheline kool on eriline
Kõigil neljal vastajal jagub ilmekaid näiteid, mille poolest on nende kool erakordne. Keete-Lumina rõhutab, et seda haridust tunnustatakse üle maailma. Ta tõstab esile, et õpetajad tõesti hoolivad õpilastest ning et kooli tiim on rahvusvaheline ja professionaalne, programm paindlik ja individuaalne: õpilane saab ise valida õppeained, mis toetavad just tema tulevast karjääri. Ka Eva hindab põnevamat õppekava ja õppeainete valimise võimalust: „Ma ei pea kulutama liigselt aega teemadele, mis mind ei huvita. Samuti lahendame koolis mitmesuguseid meeliköitvaid ülesandeid.“
Evelinile avaldab muljet klassidevaheline tihe suhtlus ja toetus: „Vanemate klasside õpilased saavad noorematele jagada nippe, kuidas raskustest üle saada. Kooli õhkkond on teistsugune kui tavagümnaasiumis. Olen siit saanud uusi sõpru ning palju toetavaid ja motiveerivaid sõnu.“
Anna arvates peitub kooli trump selles, et õpetajad annavad oma ainet edasi naudingu ja pühendumisega, süstides kirglikku teadmishuvi ka õpilastesse.
Kool, mida soovitaks parimale sõbrale
Evelin soovitab IB õpet põhjusel, et siit saavad noored kogu eluks kaasa head harjumused, vastupidavuse ja avatuse. Keete-Lumina lisab: „Audentese rahvusvaheline kool sobib ideaalselt õpilasele, kes soovib haridust omandada ingliskeelses keskkonnas koos eri riikidest pärit kaaslastega. Soovitan meie kooli kõigile, kes on valmis tuleviku nimel vaeva nägema ja kes soovivad omandada rahvusvaheliselt tunnustatud hariduse. Õppeprogramm on mahukas, aga valmistab meid ülikooliõpinguteks väga hästi ette.“
Evale meeldib muu hulgas kooli kodusus: „Õppekeskkond on suurepärane, palju ruumi jagub nii õppimiseks kui ka puhkamiseks.“ Anna annab koolile sajaprotsendilise soovituse: „Audentese rahvusvaheline kool pakub lõputult valikuid ja teadmisi tuleviku jaoks, me kohtume siin eri maade inimestega ning saame tipptasemel hariduse.“
Loen Audentese rahvusvahelise kooli ja selle vastuvõtu kohta lähemalt.
Vaata veel
-
Tule tähistama sügise algust!
21.09.23
-
AUDECAST #32 | Ujuja Eneli Jefimova
20.09.23
Audecast on Audentese spordigümnaasiumi õpilaste poolt algatatud podcastide sari, mis sai alguse 2022. aasta jaanuaris. Kaks esimest hooaega on podcastile -
Ootame lastekooli lapsevanemaid veebikoolitustele
19.09.23
Meil on rõõm kutsuda lastekooli 2–6-aastaste rühmade vanemaid veebikoolitustele „Kooliks valmis?“ ja „Mänguline õppimine koos lapsega“. Koolitus „Kooliks valmis?“ toimub neljapäeval, 12. oktoobril 16.30–18.00. Sisu: Mis -
3. klassid tutvusid talutöödega
19.09.23
3. klassid käisid neljapäeval, 14. septembril, Eesti Vabaõhumuuseumis. Kõik klassid said osaleda programmis, mis oli seotud nende looduõpetuse õppematerjaliga „Talu“.