fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

ERAKOOLI UUDISKIRI

E-gümnaasiumi õpilase Karlise lugu

30.03.2020

Palusime Audentese e-gümnaasiumi abituriendil Karlis Jusupovil jagada mõtteid ja kogemusi, mis puudutavad iseseisvust ning õppimist.

Põhikoolis oli mul mitu koolivälist tegevust, millest mõni kattus ka koolitundide ajaga. Olin iseseisvam kui klassikaaslased. Seega, kui hakkasin kaaluma, kuhu minna gümnaasiumiharidust saama, siis tundus Audentese e-gümnaasium hea mõttena. See kool pakkus mulle võimalust kujundada õppimiskogemus ise.

Lisaks kooliainetele õpin iseseisvalt kognitiivteadust: mind huvitab, kuidas inimese aju ja teadvus toimivad. Hommikuti teen Brasiilia ju-jutsu trenni, et hoida oma mentaalset ja füüsilist poolt tugevana. Kord nädalas käin ka taiji’s. Hobi korras tegelen mõne huvitava veebilehe loomisega. Vabal ajal tavaliselt loen, matkan ja veedan sõpradega aega.

Toetav rutiin
Mäletan, et esimesel e-gümnaasiumi aastal oli harjumatu oma tegevusi ise planeerida ja korraldada. Seega kujundasin endale koolirutiini, mis oli algeline, kuid millest pidasin kinni. See nägi välja järgmine:

  • trenn,
  • õppimine,
  • lõunasöök,
  • töö,
  • vaba aeg.

Hoides kinni oma rutiinist, läbisin esimese aasta ilusasti, kuid alles kooliaasta lõpus jõudis päriselt kohale, et ma ei käi enam tavakoolis.

Teadlikkus ja järjepidevus
Õppides n-ö enda soovil, avastasin, et keskendun rohkem endale ja oma vajadustele. Asusin teadlikumalt jälgima, kuidas kasutan aega. Hakkasin sügavamalt mõtlema, mis mind huvitab ja mida peaksin oma eluga tegema. Kuna mul oli võimalus oma tegevusi ise korraldada, keskendusin rohkem endale tähtsatele teemadele.
Raskeim osa e-gümnaasiumis õppides on mulle olnud reaalainete ja vene keele iseseisev omandamine. Matemaatikas ja füüsikas tuli justkui sein ette, mis põhjustas pausi õppimises. Kui ma valemit või olulisi mõisteid ei teadnud, siis oli raske edasi minna. Aitas see, kui lihtsalt pusisin nii kaua kui vaja ja küsisin abi, kas siis õpetajalt või lähedaselt. Kui keeruline ülesanne sai lahendatud, siis oli väga hea tunne.
Minu õppetöö suurim saavutus oli uurimistöö sellest, kuidas õppida teadlikumalt: pidasin seda uurimust päriselt oluliseks ja tundsin selle tegemisest rõõmu.

Tulevik
Arvan, et e-gümnaasium on aidanud arendada mu võimet õppida iseseisvalt ja seega andnud tulevaseks eluks parema aluse, kui oleks seda teinud päevaõpe. Kui päevaõppes antakse edasi teadmisi igale õpilasele samamoodi, hoides neid koos üle poole päevast, siis e-õppes leiab igaüks endale sobilikud õpimeetodid, aja ja teemad, millele rohkem tähelepanu pöörata.
Tulevikus soovin edasi tegeleda kognitiivteadusega, selle kohta rohkem õppida ja anda oma panuse. See ala huvitab mind, kuna nii meie igapäevaelus tekkivad probleemid kui ka maailma muutvad murekohad, kõik algavad inimese ajust. Kui oled kunagi tundnud ärevushooge või sügavat depressiooni, siis saad aru, kui tähtis on olla oma alateadvusega sõber. Kui aju pole sinu parim sõber, siis on ta sinu suurim vaenlane.
Maailmas on praegu suured probleemid, nagu kliima soojenemine, ja tulevikus tekivad kindlasti uued keerulised probleemid, millest me pole veel teadlikud. Seega tekib küsimus, kuidas lahendada murekohti, mida ei oska ette näha. Üks võimalus on arendada oma kohanemisvõimet, muutes end targemaks.

 

Õpilugu on valminud ESF projekti „Täiskasvanute tagasitoomine tasemeõppesse” raames.

Jalus