Uudised

erakooli uudiskiri

Elisabeth Alla: „Audentesega seostub mul lugematul määral häid mälestusi“

23.02.2018

Tänavu kevadel IB diplomiõpet lõpetav Elisabeth Alla on praegu 18-aastane. Kaks kolmandikku oma senisest elust on ta õppinud Audenteses. Need 12 aastat võtab neiu kokku nii: „Olen siin suureks kasvanud ja arenenud. Sellest koolist on saanud koht, mida võin nimetada enda teiseks koduks.“

Kui vaatad oma peagi lõppevatele õpingutele tagasi, siis mis tuleb kõige eredamana meelde?
Mulle meenuvad klassis tehtud naljad, mille üle me kõik oleme terve klassi ja õpetajaga siiralt naernud. Nendel hetkedel tundub klass kõige ühtsem ning ainukesed asjad, millele siis ruumi pole, on negatiivsed emotsioonid.

Nimeta kolm asja, mida Sa IB aastate jooksul oled õppinud.
Esiteks olen õppinud tundma iseennast. Kui ma enne veel täpselt ei teadnud, kes ma olen ja kes ma tahan olla tulevikus, siis nüüd on see pilt juba vägagi selge.
Teiseks olen õppinud oma aega planeerima ja iseseisvalt töötama. Selle kõige juures oskan nüüd ka küsida abi, kui olen hädas.
Kolmandaks olen omandanud tulevikuks vajalikke akadeemilisi oskusi, nagu näiteks essee kirjutamine, korrektne tsiteerimine ja Exceli kasutamine.

Mida kavatsed edasi õppida?
Praegu on plaan A minna õppima Tartu ülikooli statistilist matemaatikat ja seejärel finantsmatemaatikat. Kuid IB-s olen õppinud seda, et peavad olema ka plaanid B, C ja D.
Otsus õppida IB-s on toetanud minu võimalusi: tunnen juba praegu, et käin miniülikoolis, kus olen saanud valida, mida ja mis tasemel ma õpin. See on seadnud paika kindla tulevikusuuna.

Mida soovitad põhikooli lõpetajale, kes kavatseb õpinguid jätkata meie IB üksuses?
Soovitan siinsete võimaluste ja nõuetega enne tutvuda. Tuleks suhelda nendega, kes praegu Audentese IB õppes osalevad, ja ka nendega, kes on IB õppe lõpetanud. Uurige, milline on ainevalik ja millised on IB diplomi saamise tingimused.

IB õpet valides tuleb kindlasti olla valmis ka selleks, et peate pühenduma koolile ja seadma õpingud prioriteediks. IB programm sobib inimesele, kes on õpihimuline ja nõus astuma oma mugavustsoonist välja: see õpe paneb õpilase proovile, sest eesmärgile jõudmiseks on tihti vaja ennast ületada. Aga just see aitab areneda.

Milline õpetaja on hea?
Hea õpetaja on selline, keda õpilane ei pelga, kuid keda ta austab. Hea õpetaja aitab ilma ette ütlemata leida tee vastuseni ja vahel isegi kaugemale. Seejuures on ta kannatlik, sest mõnikord võtab õpilase tee vastuseni oodatust rohkem aega.

Jalus