Uudised

Audentes

ERASMUS+ projekti „Säästev tootmine ja tarbimine“ esimene õpilasvahetus

26.01.2016

9.–15. jaanuaril toimus ERASMUS+ projekti „Säästev tootmine ja tarbimine“ esimene õpilasvahetus Córdoba linnas, Hispaanias. Meid võõrustas kesk- ja ametikool IES Gran Cápitan. Meie kooli esindasid õpilased: Lydia Kurus (11.d), Sandra Tael (11.d), Hendrik Kalme (11.d), Kerli Neljas (11.d), Theo Mägi (pre-IB) ja Anett Pärismaa (9.c). Õpetajatest olid kaasas inglise keele õpetaja Felena Sooaluste ja bioloogiaõpetajad Külli Relve ja Heli Illipe-Sootak.

Lendasime sügavtalvisest ja 24-miinuskraadilisest Tallinnast ligi kahekümne soojakraadisesse Lõuna-Hispaaniasse, Málagasse, kus tegime lühikese linnaekskursiooni. Meie reisisihtkohta Córdobasse jõudsime hilisõhtul ja õpilased said kokku oma hispaania peredega, kelle juures terve nädala jooksul ka elati.

Õpilasvahetuse iga päev algas väikese keskkonnateemalise videoklipiga, mille järel panid õpilased post-it-paberile kirja, mis nende arvates oli asja tuum. Nende mõtetega täitus nädala lõpuks kaks suurt tahvlit.

Esimesel päeval sulatasime natuke jääd: iga riik oli välja pakkunud oma maa tähtsamaid ajaloolised isikud. Vabatahtlikele pandi kostüümid selga ning ülejäänud õpilased pidid kehastajatele esitama küsimusi ning püüdma ära arvata, kellega on tegu. Lydia Koidula kehastamiseni paraku ei jõutud. Seejärel tutvustasid iga riigi õpilased eelnevalt koostatud videoklipiga oma riiki ja kooli. Järgnesid erinevad käsitöötoad: valmistasime seepi, ajalehtedest ehtekarpe, plastmasslusikatest lambikupleid ja limpsipurgi osadest ehteid. Hariduslikule osale järgnes kultuuriline, tutvusime Córdoba vanalinnaga ja seda kohalike giidiõpilaste abiga.

Teisel päeval vaatasime videoid plastide kahjulikkusest loodusele ja tegime viktoriini, mille põhjal koostas iga rühm esitluse. Hiljem külastasime ühiselt Córdoba mošeed, mis tänapäeval tegutseb hoopis katedraalina.

Kolmas päev oli hariduslikus mõttes kõige sisukam, alustasime veel paari tutvumismänguga, millele järgnes rühmade lugemis- ja aruteluring taaskasutuse ja jätkusuutlikkuse teemal. Koolitajad said suurepäraselt hakkama keelebarjääriga, mis meil paratamatult tekkis, sest sõnavara oli teemast johtuvalt keeruline, olid ju teiste riikide lapsed Audentese omadest mõnevõrra nooremad ja nende keeleoskus üsna ebaühtlane. Lahendati praktilisi näidisprobleeme ja seostati neid loetuga.

Neljandal päeval tegutsesime botaanikaaias: sõitsime kajakkidega ja nii mõnigi sai üsna märjaks, lasime vibu ja vaatlesime linde. Otse puu alt sai ka kohalik apelsin ära maitstud. See oli tõesti magusam kui meil poes. Bioloogiaõpetaja tegi ka kiirvisiidi lähedalasuvasse loomaaeda, mis paiknes küll väikesel maa-ala, ent oli väga kaunilt kujundatud ja loomad rahulolevad. Õhtul toimus koolis lahkumisüritus, kus iga riik esines tantsu või lauluga. Lõuna-eurooplased olid tohutult toetavad ja entusiastlikud kõigi esinejate suhtes. See oli tõeline rahvaste pidu! Kohalike õpilaste vanemad olid välja pannud head ja paremat – omatehtud küpsetisi, nii soolaseid kui ka magusaid. Hispaanlased õpetasid külalistele flamenkot ja türklased oma rahvatantsu. Kogu üritus lõppes hoogsa (tantsu)peoga.

Viiendal ja ühtlasi ka viimasel õpilasvahetuse päeval vaatasime üle õpilaste tehtud videod sellest, kas ja kuidas oleks võimalik elada ilma plastiktoodeteta, ja tõdesime, et see on küll raske, ebamugav ja kallis, aga siiski võimalik! Pärast seda käisid õpilased hispaanlaste tundides vabakuulajaks ja õpetajatele tutvustati kooli uusimat nutitahvlit. Siis toimus aardejaht Gymkhana. Õpilased tormasid rühmadena kaardi abil mööda linna ringi, jäädvustasid vastavalt juhendile erinevaid vaatamisväärsusi ja laadisid need Facebook’i. Õhtul esines meile flamenkokavaga Hispaania kooliõpilane Paula. Kired möllasid ja Paulast ootame edaspidi suuri asju.

Laupäeval lendasime tagasi lumisesse Tallinnasse ning enne hüvastijättu tervitasime sünnipäevalauluga Hendrik Kalmet, kes oli vahepeal täisealiseks saanud.

Aitäh hispaanlastele võõrustamise eest!

Jalus