fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

LASTEKOOLI UUDISKIRI

Hannela Lüsi: „Lähen tundi avatud meelega ja olen mõttega kohal“

16.05.2022

Meie lastekooli muusika- ja inglise keele õpetaja ning õpetaja abi Hannela Lüsi, kes liitus Audentese perega eelmise aasta sügisel, rääkis meile oma töörollidest ja arengust.

Kuidas sai Sinust Audentese lastekooli õpetaja?

Õpetajatööd olen eelkoolieast saati kõrvalt näinud ja imetlenud. Mu ema töötab õpetajana ning tema on olnud mulle pedagoogina suurim eeskuju ja inspiratsioon. Ma ei ole kunagi arvanud, et õpetajatöö on lihtne, kuid mis tahes tegevuse puhul – olgu selleks siis kunst, muusika või hoopis mingi kolmas valdkond – tunnen alati vajadust seda teistega jagada. Seepärast olen jõudnud alati mõttega tagasi õpetaja elukutseni.

Töökohta mõnes koolis otsisin juba siis, kui õppisin Tallinna Ülikooli bakalaureuseõppes integreeritud kunsti, muusika ja multimeedia erialal. Kahjuks päevaõppe kõrvalt koolis töötada on keeruline just seepärast, et töö ja loengute ajad suure tõenäosusega kattuvad. See-eest sain ülikooli praktika raames põhikoolis tunde anda ning eelmisel töökohal haridusprogramme ja linnalaagreid korraldada.

Eelmise aasta kevadel märkasin, et Audentese lastekool pakub võimalust töötada ka laupäevadel ehk ajal, millal mul õppetööd ei ole. Kuulutust lugedes tundsin end sealses kirjelduses ära ja kandideerisin kohe!

Juba esimesest kokkupuutest toetavate kolleegidega tunnen tööl end väga turvaliselt ja õnnelikuna. Olen siin arenenud nii õpetaja kui ka inimesena ja näen aina suuremat pilti. Mul on kaasõpetajatelt ja ka lastelt veel palju õppida, aga see just teebki selle ameti huvitavaks.

Töötad lastekoolis nii õpetaja abina kui ka muusika- ja inglise keele õpetajana. Mille poolest need rollid erinevad?

Üks suurim erinevus on eeltöös. Olenevalt sellest, mida plaanin muusika või inglise keele tunnis teha ja kui kiiresti ideed koidavad, võib ettevalmistusprotsess õpetajatöös venida tundidepikkuseks. Aga õpetaja abina piisab tavaliselt sellest, kui lähen tundi avatud meelega ja olen mõttega kohal: panen tähele, mida õpetaja soovib saavutada, toetan tema tegevust ning abistan lapsi.

Ka õpetajana tuleb püsida mõttega tunni juures, kuid ülesandeid on palju enam ja selle võrra peab fookus olema teravam. Ettevalmistustööst olenemata tuleb õpetajana alati valmis olla selleks, et ilmselt midagi protsessi käigus muutub. Seega on vaja tunnis väga hästi ümbrust tajuda ja toimuvat teadvustada ning leida tee, kuidas enda eesmärke saavutada.

Mis motiveerib Sind õpetaja abi tööd tegema?

Mul ei ole vaja motivatsiooni eraldi otsida. Õpetaja abina on mul suur privileeg näha kõrvalt kogenud õpetajate tööd: see on õpetlik ja arendav, aga ka äärmiselt innustav. Vahel vestlen õpetajaga pärast tundi ning saan teada, mis peitub mõne pealtnäha lihtsa harjutuse või mängu taga ning kuhu on sellega võimalik välja jõuda. Olen tänu teistele lastekooli õpetajatele palju kiiremini arenenud, kui oleksin seda teinud üksinda nuputades ja katsetades.

Õpid praegu Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis teisel kursusel klassikalise laulu erialal. Kuidas Sa tööd ja õpinguid ühildad?

Õpingute ja töö ühildamine on toimunud üllatavalt märkamatult ning orgaaniliselt. Tööl ma puhkan õppimisest ja vastupidi. Audentese väike koolimaja on saanud mulle väga koduseks ja ma tulen tööle alati hea tujuga. Seejuures olen kogenud, et õppimisega seotud mured ei tule minuga töökeskkonda kaasa. Seega töötamine värskendab. Töö toetab mu õpinguid ja koolis käimine toetab tööd. Olen lastekoolis töötades uuele infole väga vastuvõtlik ja seda paljuski just tänu samaaegsetele õpingutele.

Kõige keerulisem on leida vaba puhkeaega ja seda ka siis puhkuseks kasutada.

Milline on hea õpetaja?

Minu silmis on hea õpetaja keegi, kes ei tee seda tööd ainuüksi kohusetundest, vaid oskab näha ja hinnata oma ameti võlu. Hea õpetaja on ka suurepärane kuulaja ja ta töötab alati parima nimel, arvestades kõigiga. Ta on karismaatiline, range, aga ka hell. Ta on tark, ilus, tore, sõbralik … Tõsiselt head õpetajat me ei jõuaks ära kiita, aga tihti ei pane me teda isegi tähele.

Mida soovitaksid lapsevanemale?

Soovitan veeta lapsega nii palju aega kui võimalik. Nii lapsele kui ka vanemale on see kordumatu aeg, mis ei tule kunagi tagasi. Lapsed kasvavad suureks nii kähku, et kui seda hiljem märgata, siis ei tarvitse lapsega enam nii tugevat kontakti saada. Oluline on tugevdada lapse ja vanema vahelist sidet ning usaldust, mis on iga suhte alus. Lapsed vajavad läbi elu palju tuge. Sügav side, usaldus ja soe suhe koduga aitavad alati koju tagasi tulla – nii rõõmude kui ka muredega.

Lapsega saab sidet tugevdada näiteks väikeste peretraditsioonide abil. Mina mäletan ja hindan enda lapsepõlvepere traditsioone väga ning need on tugevalt minu hinges praeguseni. Aga traditsioonid on nagu väikesed lubadused, millest tuleb kinni pidada. Isegi kui need tunduvad meile tühised, võivad need lapsele olla suured. Seepärast on oluline olla lapsega avameelne ja selgitada, kui mõnikord ei õnnestu mõnd traditsiooni järgida.

Veel soovitan lapsega käia kontserdil, teatris, näitusel ja muuseumis, lugeda raamatuid ning kuulata muusikat. Lapsed on tihtilugu väga uudishimulikud ning leiavad oma värske pilgu, kõrva ja mõttega imesid lihtsatest asjadest, millest ise oleme harjunud kiires ja mürarikkas argielus üle vaatama. Pean oluliseks, et lapse silmaring laieneks ning ta leiaks endale meeldivaid tegevusi. Sellest, mis teda väiksena paelub, võib sirguda suur tulevik.

Kuidas Sa oma akusid täidad ehk millega tegeled vabal ajal?

Töö ja õpingute kõrvalt ei jää mul küll palju vaba aega, kuid aina enam meeldib mulle käia kontsertidel ja etendustel. Vahel veedan aega mõnd sarja vaadates või kinos käies. Kuulan meeleldi muusikat ja osalen tantsutreeningutel.

Kuna olen Hiiumaalt pärit, naudin väga looduses jalutamist, kuid Tallinna liiklusmüras ma ennast nii mugavalt ei tunne. Seepärast eelistan käia mõnes kardiosaalis jooksmas ja venitamas või spaas suplemas. Mulle meeldib ka joonistada ja maalida, kuid nende tegevusteni jõuan praegusel ajal harva.

Muusikat õppides pean ka palju harjutama. Mingil määral on saanud sellest väikest viisi meditatsioon: laulmist, tšello- või klaverimängu omaette harjutades puhkan välisest mürast hästi.

Jalus