fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

spordigümnaasiumi uudiskiri

Helju Hansen: „Meie koolis õpetajat usaldatakse“

31.05.2018

Spordigümnaasiumi matemaatikaõpetaja Helju Hansen, kes on Audenteses töötanud 17 aastat, seisab sel kevadel klassi ees viimast korda. Ta on otsustanud jääda pensionile.

Oled meie koolis töötanud juba kaua. Missuguseid rõõme on õpetajatöö Sulle pakkunud?
Ikka teeb rõõmsaks, kui oled kolm aastat õpilasi kasvatanud ning äkki saad aru, et nad ongi täiskasvanud, nad oskavadki kõike, neil ongi õpitu meeles ja nad lahendavadki innukalt ülesandeid. See teebki rõõmu, kui õpilased on motiveeritud ja teevad iseseisvalt mõnuga tööd.

Koolis ei ole rutiini, iga päev on eriline. Olen proovinud ka raamatupidajatööd, aga seda tegin pool aastat: tõmbas kooli tagasi. Õhkkond on siin hea: kui on töö, siis on töö, ja kui on pidu, siis on pidu. Õpetajate toas on mõnus olla: sellist kolleegi, kellega ei saaks suhelda ja koostööd teha, siin ei leidu. Tulen hea meelega hommikul tööle, mind ümbritsevad toetavad inimesed. Kahjuks on noori õpetajate seas vähe.

Head meelt valmistab veel see, kui õpilased lõpetavad kooli ja saavad liikuda oma unistuste poole. Mind rõõmustavad ka vilistlased, kes räägivad, et neil on matemaatikatundidest palju kasu olnud. Matemaatika õppimine on neil aidanud valida elukutset ja tööd.

Mida pead õpetajatöös oluliseks?
Õpilast ei tohi haletseda: ma mõistan teda, aga ma ei nuta temaga koos. Raskused on selleks, et neist õppida. Õpilane peab olema töökas ja aus. Pettusega ei harju ma mitte kunagi.
Me kõik peame olema valmis kogu aeg midagi juurde õppima. Maailm meie ümber muutub pidevalt ja seepärast on hea, kui õpilasel on tahtmist õppida.

Audentese motoks on „Tervis, tarkus, tasakaal“. Kuidas see koolielus välja paistab?
Sportlasel on terves kehas terve vaim – see peab paika. Kui minna äärmusesse, siis kaob ära tasakaal. Kui olla liiga spordikeskne, kaob ära vaimsus. Kui aga õppimisega on kõik korras, siis läheb ka spordis hästi. Nii tekibki tasakaal.

Meil on igas klassis palju neid noori, kes õpivad väga hästi ja kellel on head sportlikud saavutused. Meil on olnud igal aastal mitu medaliga lõpetajat.

Kas Sinu töös on olnud ka raskeid hetki?
Kõige raskem oli leppida neli aastat tagasi langetatud otsusega, et kõik Eesti abituriendid peavad tegema matemaatika riigieksami. Õpilasel ei olnud enam võimalust lõpetada kooli sellise eksamiga, mis pakuks talle naudingut. Ta ei saanud enam ise eksameid valida.

Kui õpilasel on valikuvõimalus, siis on ka tulemused paremad.

Kas sooviksid midagi Audentese koolis muuta?
Audentese süsteem toimib. Kui aga mõelda sellele, et õpetaja ja klassijuhataja näeb paratamatult ainult õppimise poolt, aga lapsevanem tahab saada tagasisidet ka treeneritelt, siis peaksid klassijuhataja ja treenerid töötama tandemina, kes teeb rohkem koostööd.

Mida soovitad Audentese noortele?
Audentese kooli laulu teise salmi sõnad on järgmised:
„Siin ootab tarkust õhkav koolimaja,
kus teadus, sport ja edu käsikäes,
ja igaüks siin oma elurajal
samm-sammult sihid paika seab.“

Minu välja pakutud on selle salmi kaks viimast rida. Kui sul on elus paika pandud sihid, siis pead oskama hinnata, kas need on ka reaalsed, kas saad need ellu viia. Pead tegema plaani, mis ka tegelikult õnnestub.

Nimeta mõni õpilane, kelle üle oled eriliselt uhke.
Eelmisest lennust Janek Õiglane. Ta tuli meie kooli 9. klassi, olin tema klassijuhataja. Janek oli siis tavaline maapoiss. Ta hakkas endale sihte seadma, kõigepealt tegi korda oma õppimise. Alguses oli ta odaviskaja, seejärel vahetas ala ja tulid saavutused ka spordis.

Janek on rõõmus, heatujuline ja positiivne. Sellel inimesel on sisu, ta on töökas, ta oskab seada eesmärke ja ka nende poole liikuda. Alati kui me kooli kohvikus kohtume, siis on jällenägemisest suur rõõm.

Kas tulemused sõltuvad pigem õpetajast või õpilasest?
Õpilane ja õpetaja peavad sobima. Kui me vaimu ja hinge poolest sobime, kui me üksteist aktsepteerime, siis teeme koostööd ning tulevad ka tulemused. Kui me vastandume, siis ei ole ei koostööd ega tulemusi.

Mida teed vabal ajal?
Olen nelja lapselapse vanaema, kohe sünnib ka viies. Lapsed tahavad hirmsasti minu juures olla. Mul ilmselt on, mida neile anda.

Käin meeleldi teatris, kontserdil ja ooperis. Viimane elamus oli Jazzkaarel, kus esines fenomenaalne Briti laulja ja laulukirjutaja Laura Mvula. Džäss meeldib mulle sellepärast, et seal lastakse fantaasial lennata, improviseeritakse kohapeal. Järgmisel nädalal lähen Estoniasse kuulama ooperit „Pilvede värvid“, ootan juba põnevusega.

Akusid laen mere ääres ning ka metsas seenelkäik täidab mind looduse energiaga.

Kas Sul on järgmiseks aastaks plaanid juba tehtud?
Septembris hakkan oma autoga liikuma lõuna poole, nagu rändlind. Peatun seal, kus tahan, ja täpselt niikaua, kui tahan. Mulle pakub naudingut mõte, et olen vaba nagu tuul. Tahan välja jõuda Portugali, ookeani äärde ja sinna jään ma talvituma.

Jalus