fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

HUVIKESKUSE UUDISKIRI

Jaana Kannike: „Õpilastel on üüratu tegutsemistahe ja põnevad ideed!“

31.05.2021

Audentese huvikeskuse näiteringi õpetaja ja erakooli huvijuht Jaana Kannike jagas meiega mõtteid enda tööst ning selle võludest.

Kuidas ja millal sai Sinust Audentese huvikeskuse näiteringi õpetaja?
Näiteringi hakkasin juhendama peaaegu neli aastat tagasi. Juba enne seda, kui asusin tööle erakooli huvijuhina, tegi huvikeskuse juhataja mulle ettepaneku hakata vedama ka näiteringi: olin ju ülikoolis spetsialiseerunud just draamaõpetusele ning tol ajal huvikeskuses veel näiteringi ei olnud.
Võtsin paar päeva mõtlemiseks, sest tahtsin alguses ikkagi uues kohas sisse elada ning kahtlesin, kas jõuan põhitöö ehk kooli huvijuhi kohustuste kõrvalt pühendada oma aega ka huviringile. Praegu võin aga kinnitada, et selle väljakutse vastuvõtmine on olnud üks põnevamaid seiklusi minu nelja tööaasta vältel.

Kes Sinu näiteringides käivad ja millega te seal tegelete?
Praeguseks toimub meil kaks näiteringi: 1.–3. klassi õpilastele ja 4.–7. klassi õpilastele. Enamik vanema astme näiteringi õpilastest on minuga koos käinud esimesest aastast peale, mil näitering toimus vaid 2.–4. klassile.
Näiteringis väärtustan üle kõige ringitöö protsessi: igas tunnis saavad õpilased end loominguliselt väljendada mitmesugustes draama- ja loovmängudes ning ühisel tegutsemisel on seejuures alati suur roll. Õpilased väljendavad oma mõtteid laval etüüdides, mina olen sealjuures vaid suunanäitaja, mitte juht. Tähtis osa tunnist on ka üksteisele tagasiside andmine, mis võimaldab teistelt õppida.

Lõppev õppeaasta erineb kõigist senistest. Kuidas on hariduselu piirangud näiteringi tegemisi mõjutanud ja kuidas oled selle olukorraga ise toime tulnud?
Sel kooliaastal oleme kahjuks saanud näiteringiga koos tegutseda vaid pooltel aastaplaanis kirjas olnud kordadest. Olen pidanud ka rühma poolitama – see vajas topeltkoguses ettevalmistust, kuid me tulime kenasti toime. Peaasi, et saime koos näidelda!
Esimesel poolaastal kohtusime õnneks päris mitmel korral ning ma soovitasin õpilastel distantsõppe ajal neid draamamänge, mida nad olid juba läbi mänginud, proovida ka perega.
Mina ise sain õnneks kogu piirangute aja teha oma põhitööd. Enamiku ajast võttis seejuures maikuus ilmunud Audentese juubeliraamatu koostamine.

Oled ka erakooli huvijuht. Kas ja kuidas need kaks rolli omavahel sobivad?
Nägin juba esimesel aastal väga palju häid külgi selles, et saan oma töö huvijuhina ja näiteringi juhendajana ühendada. Eelkõige on mul alati hea leida näiteringist julgeid esinejaid, kes juhiksid aktust. Samuti võin ehitada näiteks terve jõuluaktuse üles näiteringi lavastuse ümber. Võimalusi, kuidas saab näiteringi õpilane koolielus kaasa lüüa, on alati palju.

Mis motiveerib Sind näiteringi õpetajana töötama?
Õpilastel on üüratu tegutsemistahe ja põnevad ideed! Ma ei tea kunagi, mida ma tundi minnes näen, aga see uudsus panebki mind igal nädalal näiteringi tundi ootama. Ja muidugi õpetavad õpilased ka mind ennast.

Millisel juhul soovitaksid õpilasele näiteringi?
Näitering sobib igale õpilasele, kellel on huvi teatri ja koos tegutsemise vastu.

Mida soovitad näiteringis osaleva lapse vanemale?
Märgake neid pisikesi muutusi, mis näiteringi toel õpilases tekivad. Olgu selleks muutuseks selgem kõne, valjem hääl, hea meeskonnatöö või lihtsalt julgem olek.
Andke lapsele võimalus lennukaid ideid mitmesugustes tegevustes ka teistele näidata: julgus on neis lastes olemas ning nad võivad lapsevanemat meeldivalt üllatada.

Kuidas Sa oma akusid täidad ehk millega tegeled vabal ajal?
Armastan ilusa ilmaga jalutada ja kuulan muusikat. Käin tihti teatris ja vaatan palju filme. Viimasel aastal olen enda jaoks avastanud ka ristsõnad.

Jalus