Uudised

erakooli uudiskiri

Kaisa Linnamägi: „Rõõmu valmistab see, kui näen õpilase edusamme“

07.06.2017

Audentese koolipsühholoog Kaisa Linnamägi leiab, et tema kõige tähtsam ülesanne on laste ja noorte jaoks olemas olla ehk neid kuulata, toetada, nõustada ning leida koos murele sobivaim lahendus.

Milliseid rõõme pakub psühholoogitöö?
Koolipsühholoogi töö on väga mitmekesine ja selles leidub palju inimestega suhtlemist. Mind rõõmustab ka see, kui noor ise tuleb ja soovib minuga vestelda. Siis tunnen, et olen midagi õigesti teinud.
Siis on selliseid rõõme, kui näen, et pere on nõustamistelt enda jaoks midagi kaasa võtnud ja omavahelised suhted paranevad. Innustust pakub sujuv ja üksmeelne koostöö õpetajate ning vanematega. Jõudu annab ka see, kui saan head tagasisidet.
On veel igapäevased väikesed rõõmud, kui saan kolleegide kõrval olla ja nendega koos rõõmustada või kui õpilased kooli peal vastu tulles mulle naeratavad.

Kurdetakse, et õpilaste koormus on suur ja koolirõõmu ei ole. Kas on põhjust?
Leidub neid õpilasi, kelle jaoks on koormus vahel liiga suur, ja on ka neid, kes jaksavad igapäevaste kohustuste kõrvale lisategevusi võtta. Põhikoolis on palju aktiivseid õpilasi, kes osalevad kooliüritustel või esindavad kooli võistlustel. Ka spordigümnaasiumis on noortel võrreldes tavagümnaasiumiga suurem koormus, kuna lisaks koolitööle toimuvad igapäevased treeningud.
Samas ei saa öelda, et suur koormus vähendab koolirõõmu. Need kaks ei ole ilmtingimata seotud.

Oled meie koolis töötanud veel lühikest aega, tänu sellele on Sul värske pilk. Mille poolest on meie kool eriline?
Mulle on silma jäänud see, et üksteisest hoolitakse: jagatakse nii rõõme kui ka muresid. Meil on mõnus keskkond ja võimalus ka näiteks õues õppida. Rõhku pannakse muutunud õpikäsitlusele, kus õppija saab ülesannetele loomingulisemalt läheneda. Audenteses hinnatakse individuaalsust, kuid samas on olemas meietunne.
Lisaväärtus peitub sportimisvõimalustes ja selles, et spordile pööratakse palju tähelepanu.

Milliseid nõuandeid annaksid lapsevanemale suvevaheajaks?
Suvel on hea võimalus koos perega ette võtta toredaid tegevusi. Küsige lastelt endilt, mida nad teha sooviksid. Pakkuge välja ka oma mõtteid ja planeerige tegevusi koos. Tihtilugu saavad lapsevanemad ka oma puhkuse planeerida suvisele perioodile. See annab võimaluse koos lapsega aega veeta, õues viibida ja ühiselt kogeda ka midagi uut.
Tasuks meeles pidada, et peale pikka vaheaega tuleb uuesti harjuda rutiinsema elurütmiga. Et see lihtsamini läheks, võiks vanem koos lapsega läbi mõelda suvise päevakava, kus oleks sees nii väikeseid kohustusi, aktiivsemaid tegevusi, aga ka suhtlemis- ja puhkeaega. Üksteise vajadustega arvestades ja üksteist kuulates saavad laps ja vanem omavahel kokkuleppele nii, et mõlemad pooled on rahul.

Millega tegeled vabal ajal?
Mulle meeldib mõelda oma tegevustele nende rollide kaudu, milles ma olen. Näiteks alates eelmise aasta sügisest olen perekonna psühhoteraapia väljaõppe õpilane. See roll nõuab pingutust ja üksjagu aega, kuid samas arendab nii erialases kui ka isiklikus plaanis.
Veel olen koerapidaja: väike mustvalge Lotte utsitab ette võtma pikemaid jalutuskäike ja on tore seltsiline. Lisaks käib ta tööl, vahel abikaasaga ministeeriumis ja vahel minuga Audenteses.
Teisipäevaõhtuti olen esimene sopran, kes laulab Eesti rahvusringhäälingu segakooris. See roll võimaldab kasutada hääleaparaati ja arendab esinemisoskust. Lisaks saan olla suure meeskonna liige (meil on umbes 86 lauljat!) ja teha tööd ühiste eesmärkide nimel.
Vahel olen luuletaja ja muusikakirjutaja. Mul on sahtlisse kogunenud päris korralik ports loomingut ning mõnel õhtul võib mind kuulda koduseinte vahel oma laule laulmas. Ühel ilusal päeval saavad luuletused ka kaaned ümber, vähemalt nii ma unistan.
Olen suur teatrihuviline, jõudu mööda tegelen käsitööga ja kui on vaja iseendaga olemise aega, siis lähen metsa või mere äärde. Aga üks kõige olulisem roll on hoopis abikaasaroll: koosolemine pakub palju rõõmu ja suure osa vabast ajast veedame teineteise seltsis.

Jalus