fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

LASTEKOOLI UUDISKIRI

Keidi-Tekla Männik: „Hea õpetaja otsib teadmiste edasi andmiseks alati uusi mooduseid“

18.05.2021

Uurisime õpetaja abilt Keidi-Tekla Männikult, kes töötab Audentese lastekoolis teist õppeaastat, millised on tema tööülesanded ja ka tulevikuplaanid.

Kuidas sai Sinust Audentese lastekooli õpetaja abi?
See teekond algas 2019. aasta kevadel, kui nägin vastavat töökuulutust. Kuigi suur osa minust ei saanud täpselt aru, mida see töö endast kujutab, ütles sisetunne, et Audentes on organisatsioon, kuhu sooviksin kuuluda. Üllatavalt võeti mind, kel polnud tööle asudes õrna aimugi, mida õpetaja abi amet endast kujutab, avasüli vastu. See suur ja soe koju jõudmise tunne, millega mind tervitati, pole tööl olles ära kadunud.

Enamik inimestest kujutab ette, mis tööd teeb õpetaja. Aga mis ülesandeid täidab õpetaja abi ja mille poolest need rollid erinevad?
Õpetaja abi on lihtsamalt öeldes omamoodi tugiisik. Tema ülesanne on toetada õpetaja tööd, pakkudes emotsionaalset või füüsilist abi nii lapsele kui ka vajaduse korral õpetajale endale. Õpetaja abi peab olema kiire kohaneja ja terane situatsiooni lugeja, kuna tihtipeale on õpetajatel erinev töölaad ning erinev arusaam edukast koolipäevast. Tegevus, milles üks õpetaja eeldab ja soovib abi, võib olla teise puhul just selline töö, mida ta tahab teha ilma abita.

Kas ja kuidas on viirusest tulenevad piirangud Sinu tööd muutnud?
Koroonaviirus on õpetaja abi tööülesandeid muutnud päris palju.
Enne viirust olin pigem tugiisik: tegin kõik endast oleneva, et õpetajal mööduks koolipäev võimalikult kergelt. Nüüdses kontaktõppes on õpetaja abi uus tööülesanne ka seista klassi ees ja toetada lapsi iseseisvalt.
Kaugõppe ajal olen õpetajaid aidanud igal võimalikul moel, olgu see siis õppematerjali korrastamine või videotunni loomine.

Mis motiveerib Sind õpetaja abi tööd tegema?
Suurimaks innustajaks on särasilmsed lapsed, kes muudavad oma õppimisjanu ja siirusega ka halvima päeva rõõmsaks. Samuti motiveerivad mind pereliikmed ja kolleegid, sest nende toeta ei oleks ma eluga kindlasti seal, kus praegu olen.

Õpid ülikoolis õpetajaks. Kuidas õpetajaks saamise soov tekkis?
See soov sündis puhtast praktilisest vajadusest omandada ülikoolis amet, mida tahaksin armastusega pidada ka aastate pärast. Kinnituse sellele, et õpin ikkagi endale sobivat eriala, sain alles Audentese lastekooli tööle asudes, kui kogesin koolimelu õpetaja vaatenurgast. Nägin seda mahtu ja vaeva, mis koolipäeva ettevalmistamiseks kulub, ning see tekitas teadmise, et olgugi õpetaja amet raske, on see ka tasakaalus: kogu nähtud vaev tasutakse laste teadmiste ja emotsioonidega.

Milline on hea õpetaja?
Hea õpetaja otsib teadmiste edasi andmiseks alati uusi mooduseid. Ta on positiivne, siiras ja heasüdamlik ning suhtub oma töösse, õpetatavasse ainesse ja õpilastesse kire ning pühendumusega. Head õpetajat eristab tavapärasest õpetajast ka soov end pidevalt arendada.

Mida soovitaksid lapsevanemale?
Soovitan lapsega veeta kvaliteetaega ja tutvuda tema mõttemaailmaga. Tihtipeale suudavad väikesed oma arukuse ja taibuga üllatada. Kui lapsega tegeleda ja talle tähelepanu pöörata, siis areneb tema sõnavara, laieneb silmaring ning ka motoorsed oskused paranevad.
Kuna laps on tihtipeale kodu peegel, tasuks vanemal kontrollida enda eluhoiakut. Nii saab ta vältida olukorda, kus lapse asemel on tekkinud pisike kodanik, kes näeb kõike negatiivsena.

Kuidas Sa oma akusid täidad ehk millega tegeled vabal ajal?
Suurim akude laadija on minu jaoks rutiinist välja murdmine. Varem meeldis mulle avastada nädalavahetusel mõnd teist linna või kasvõi riiki. Nüüd väljun rutiinist Eestimaa metsaradadel matkates.
Lisaks olen leidnud endale uue hobi, milleks on käsitöö: ma koon ja heegeldan sokke, salle ning kindaid. Kõike seda meeldib mulle teha sisetunde järgi: mõni päev ongi hingele teraapilisem hoopis lõnga silmustest lahti arutada, mitte neid juurde luua.

 

Jalus