Uudised
HUVIKESKUSE UUDISKIRI
Kogemus, mis vajab teadlikku analüüsi
21.05.2020
Väga eriline kooliaasta nii tava- kui ka huvihariduses saab peagi läbi ja kauaoodatud suvevaheaeg koputab uksele. Märtsikuus päevapealt muutunud elu- ja õppekorraldus on olnud kahtlemata uudne kõigile: õpilasele, vanemale ning õpetajale. Aja möödudes oskame seda kogemust kindlasti rohkem väärtustada.
Selleks et uudsest olukorrast õppida ja vajadusel taas distantsõppeks valmis olla, analüüsime huvikeskuses veel enne suvepuhkust möödunud perioodi: teeme kokkuvõtted lastevanemate tagasisidest, kaardistame kordaminekud ja hästi valitud lahendused, aga ka parendamist vajavad küljed ning otsime uusi ideid, mõtteid ja võimalusi.
Muutuste keerises ei jäänud peredel olukorra analüüsimiseks ilmselt aega. Kui aga õppeaasta saab läbi ja olete saanud perega distantsõppest pisut puhata, siis soovitame leida koos lapsega aeg, et seda kogemust ka kodu vaatenurgast põhjalikult analüüsida. Keerulist perioodi kokku võttes saate välja selgitada oma pere tugevused ja õnnestumised, aga samuti murekohad ning parendamist vajavad küljed.
Lähenege teemale kavakindlalt
Möödunu analüüsimiseks on mitu võimalust:
- iga pereliige võib alguses teha individuaalse analüüsi ning siis võite vaadata, mis kattus ja mis erines;
- samuti võite eriolukorda analüüsida kohe koos lapsega.
Analüüsi käigus kirjutage lihtsalt paberile järjest üles või märkige mõttekaardile,
- mis muutunud elukorralduses meeldis;
- mis ei meeldinud või ei sobinud;
- mida uut õppisite või teada saite;
- mille või kelle järele igatsesite;
- mis või kes üllatas;
- mis oli eriti keeruline või raske;
- mille või kelle üle uhkust või heameelt tundsite;
- kes olid sellel ajal abiks ja toeks ning kuidas võiksite neid tänada;
- mida teeksite tagasi vaadates teistmoodi;
- mida teete teisiti, kui olukord peaks korduma;
- mida teete esimesel võimalusel, kui olukord normaliseerub;
- mis tundus eriolukorras või tundub praegu naljakas.
Iga punkti vastusele lisage põhjendus ehk vastus küsimusele „Miks?“. See võimaldab teemat lahata avatumalt ja sügavamalt ning aitab leida vastuseid enda seest.
Võtmesõna on ausus
Sellise analüüsi puhul ei ole õigeid ega valesid vastuseid, keegi ei pane hinnet ega kirjuta tunnistust. Ainult aus vaade võimaldab saadud kogemusi ja teadmisi igakülgselt käsitleda ning nendest õppida.
Koos lapsega tehtud põhjalik analüüs aitab eriolukorra aja n-ö ära pakkida, et saaksite eluga edasi liikuda. Sarnast analüüsimudelit võite kasutada ka edaspidi, kui soovite teatud etappi oma elus kokku võtta.
Head mõttelendu ja mõnusat koos olemise aega!
Vaata veel
-
Ekke Tiidemann: „Ma pole veel tundnud sellist seisundit nagu stress“
02.06.23
Meie spordigümnaasiumi tennisetreeneril Ekke Tiidemannil on laialdane kogemus võtta nii mängijakarjäärist, treeneritööst kui ka Eesti Davis Cupi meeskonna kapteni rollist. -
Kahese karjääri päeval rääkisime raha- ja meediatarkusest
02.06.23
Igal aastal leiavad kahese karjääri päeva korraldajad koos õppursportlastega mõne teema, milles noortel oleks tarvis teadmisi ja oskusi täiendada. Sel -
Tänavused uurimistööd said kaitstud
02.06.23
Sel aastal kaitses spordigümnaasiumi Tallinna üksuses uurimistööd 46 õpilast. Nagu juba tavaks on saanud, puudutas suur osa töödest sporti, tervist, -
Kooliaasta täis teatrit
02.06.23
Audentese spordigümnaasiumi Otepää kool asub umbes 40 kilomeetri kaugusel Eesti ainsast kolme žanri teatrist: Vanemuine esitab oma kolmes majas nii