Otsi
 

Uudised

ERAKOOLI UUDISKIRI

Koolimaja toetab meie eesmärke

19.10.2018

Kool pole pelgalt tarkuste omandamise paik. See on igapäevane keskkond lastele, noortele ja nende õpetajatele. Ruum mõjutab, kuidas ja kui edukalt inimesed omavahel suhtlevad.

Koolikeskkonna disainimist alustasime paar aastat tagasi ideede kogumisega. Uurisime tookord asjaosalistelt, milline on nende arvates mõnus, liikuma tõmbav ja lõõgastust pakkuv kooliruum. Kõik kooli õpetajad ja õpilased said avaldada oma mõtteid selle kohta, missugune peaks olema õppimist toetav koolikeskkond ning kuidas seda arendada. Ideesid esitati nii suure ja väikese koolimaja, õueala, söökla kui ka õpilaskodu täiustamiseks.

Paigad omaette ja koos tegutsemiseks
Oleme hoolitsenud selle eest, et meie koolis leiduks nii avarust kui ka õdusust, nii liikumise, mõtlemise kui ka puhkamise kohti.
Koolimajja siseneja saab aru, et meie põhiväärtusteks on tarkus, tervis ja tasakaal. Uuenduseks on digiekraan, kust on võimalik lugeda teateid eesootavate koolisündmuste kohta.
Koridoridesse on paigutatud ühiseks õppimiseks rühmatöö lauad-toolid ning vaba aja veetmiseks pehmed toolid ja tumbad. Mitmesugused lahendused ja võimalus sisustust lihtsalt ümber paigutada toetavad keskendumist, ajurünnakut, arutelu, suhtlemist ning puhkamist.

Liikumine on oluline
Kuna hea kooliruum kutsub ühtlasi õue õppima ning aktiivselt vaba aega veetma, oleme paigutanud kooliõue lauad, kus on mugav õppida ja rühmatööd teha. Iga-aastasel liikumisnädalal ärgitame kõiki kooli tulema jalgsi või rattaga. Sel aastal lisandus tavalisele rattaparklale tõukerattahoidla, mis on olemas nii suure kui ka väikese koolimaja juures.

Tänapäevane kool pakub koolimajas ka füüsilist tegevust. Koolis saab kasutada lauatenniselauda, mis on valminud noorte loovtööna. Õpilaste aastatagune loovtöö – siseterviserada – oli eeskujuks meie tulevasele rajale, millest praeguseks on juba valminud hoota kaugushüppe kast. Kaugust hüpates saab ühtlasi tutvuda mitmesuguste pikkusühikutega.

Nutikad lahendused
Garderoobis peab jaguma ruumi nii suure kui ka väikese maja õpilastele. Selleks et jalanõud ja trennikotid ei oleks mööda põrandat laiali, on garderoobi põrandal jalajälgedega ning seintel koolikottidega kleebised. Need tähised tuletavad meelde, et kingad-saapad käivad kõrvuti seina ääres ja koti koht on pingil.

Pole kerge mõjutada õpilasi vahetunnis nutiseadmest loobuma. Peamised põhjused, miks nad telefoni kasutavad, on uued sõnumid, igavus ja vajadus sõpradega suhelda. Meie soovime, et õpilased oleksid nutiseadmete potentsiaalsest kahjulikust mõjust teadlikud ja suhtleksid rohkem näost näkku. Seepärast võib koridoris telefoni kasutada vaid ringiga tähistatud nutialal.

Selleks et pakkuda ekraani ees istumise asemele toredaid koos tegutsemise võimalusi, on koridoririiulites lauamängud, hüppenöörid ja värviraamatud. Lauamängude valik täieneb pidevalt, sest neid ostame juurde koolimajas kogutud pandipakenditest saadud raha eest.

Toetavad sõnumid koridorides
Kogusime õpetajatelt ideesid, mida võiks kujutada koolimaja seintel. On oluline, et seal kujutatu väljendaks meie kooli väärtusi ning toetaks ja innustaks igapäevaelus.

Trepikodadesse valisime välja

  • tsitaadid Artur Alliksaarelt, Konfutsiuselt, Albert Einsteinilt, Georg Wilhelm Friedrich Hegelilt ja Oscar Wilde’ilt;
  • sõnapilved hoolimise ja julgustamise kohta ning
  • eesmärgini jõudmise etappide kirjeldused.

Neljandal korrusel on seinal liivakell, mille juures saab õpilane või õpetaja aja maha võtta ja teha harjutusi, mis võimaldavad hetkeks olla iseendaga.
Koolimajja sisenedes loeb õpilane, kuidas on „Tere“ kõigis meie koolis õpitavates keeltes, ja majast lahkudes õpib ta ütlema nendes keeltes ka „Head aega“.

Kooliruumi täiustamine läheb edasi
Jätkame koolikeskkonna tänapäevastamist ka sel aastal, et meie ruumid toetaksid igal pool õppimist ja liikumist veelgi enam. Tahame valmis saada siseterviseraja ja luua õpilastele rohkem võimalusi õues tegutsemiseks.

Jalus