fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

ERAKOOLI UUDISKIRI

Kooliolümpiamängud tõid spordi kõigile lähemale

11.06.2021

1. juunil sai lõppakordi Audentese erakooli kooliolümpiamängude projekt, mis hõlmas suurt spordipidu ja sellele eelnevat olümpiahariduse kava.

Kooliolümpiamängud tutvustavad õpilastele olümpiaideed, populariseerivad spordiharrastust ja muudavad kooli spordielu värvikamaks. Selleks et nende mängude toimumist toetada, on Eesti olümpiaakadeemia alates 2004. aastast korraldanud ka kooliolümpiamängude projekti konkursse.

Tegemist ei ole tavalise spordipäeva, vaid palju mitmetahulisema programmiga. Selle ettevõtmise eesmärk on tuua olümpiamängud iga õpilaseni, õpetada neid mõistma spordi olemust ja väärtusi, tekitada spordi vastu sügavat ja püsivat huvi ning suunata õpilasi ühel või teisel viisil sellega aktiivselt tegelema.

Nagu päris olümpia
Kooliolümpiamängud on kogu kooliperet ühendav hariduslik, innustav ja arendav spordiprogramm, mis järgib nii oma vaimsuse, sisu kui ka rituaalide poolest olümpiaharta põhimõtteid.
Kohustuslikud kooliolümpiamängude elemendid on spordipeo ja võistluste kõrval ka olümpiamängude komitee loomine, olümpialiikumise ajaloo ja tänapäeva tutvustamine ainetundides, olümpiamängude maskoti konkurss, olümpiastendide koostamine, olümpiateemaline viktoriin ning ausa mängu konkurss.

Palju põnevat teavet
Väga suur tähtsus on spordivõistlustele eelneval olümpiaharidusprogrammil, mille käigus saavad lapsed eri ainetundides teadmisi olümpialiikumise idee ja ajaloo kohta, samuti on neil võimalus omandatud teadmisi mitmesugustel konkurssidel kohe rakendada.
Sel aastal said Audentese õpilased tutvuda rändnäitusega „Olümpia ja mängud: pidu meis enestes“, mis oli valminud Eesti spordimuuseumi ja Eesti olümpiaakadeemia koostöös. Näitusega tutvumise järel osalesid klassid ka sellekohasel viktoriinil.
Igale klassile loositi välja riik, kelle olümpiaajalooga tutvusid õpilased lähemalt. Ühtlasi tegid nad enda riigi kohta inforikka stendi ja esindasid seda maad kooliolümpiamängudel.
Olümpia teema lõimiti ka ainetundidesse: 5.–9. klassi kunstitunnis toimus kooliolümpiamängude maskoti konkurss ning puutöö tunnis valmisid originaalsed karikad ja medalid.

Olümpia kulmineerus suure spordipeoga
1. juunil toimus ülekooliline olümpiapäev, mis hõlmas nii võistlusi kui ka tseremoniaalset osa.
Kooliolümpiamängudel tundsid end hästi kõik õpilased, mitte ainult kiireim jooksja ja parim hüppaja. Kohtunikena olid kaasatud õpetajad ja teised kooli töötajad. Spordipeol said õpilased osaleda nii meeskonnaaladel, kus iga liikme panus oli tähtis, kui ka individuaalaladel. 4.–8. klassi õpilased pingutasid ka ajumusklit: neil tuli viktoriini raames ära tunda olümpiasportlasi ja nimetada nende spordialasid.
Spordipeo tseremooniad olid üles ehitatud samamoodi nagu päris olümpiamängudel. Pidulik avamine, lipu ja tõrvikuga rongkäik, hümn, vanded ning ka lõputseremoonia kujundasid sellele päevale ilusa raami. Iga klass tuli spordipeole ühtses riietuses ja endale loositud riigile omastes kaunistustes: rongkäigulised hoidsid käes ise meisterdatud tõrvikuid, kandsid esindatava riigi lippe ja muid sellele paigale iseloomulikke esemeid ning paljud olid ehtinud end ka vastava maa rahvariietega. Avatseremoonial sai sõna kooli direktor ning osalejaid tervitas ka 8.b klassi õpilane Eneli Jefimova, kes esindab sel suvel Eestit ujumises ka päris olümpiamängudel Tōkyōs.

Kogu ettevõtmine õnnestus hästi
Terve spordipeo päev möödus kilgete, kaasaelamise ja rõõmuhüüete saatel. Vahvaid emotsioone jätkus veel kauaks. Mitu klassi sidusid oma olümpiariigi ka muude koolilõpu tegevustega, näiteks 3.b klassi suviste sünnipäevalaste pidu oli Kreeka stiilis.
Karikate ja diplomitega autasustamine toimus kooliaasta viimasel nädalal ning kõige aktiivsem, silmapaistvam ja toetavam klass sai auhinnaks ekskursiooni Eesti spordi- ja olümpiamuuseumi.

Jalus