fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

LASTEKOOLI UUDISKIRI

Laps saab õppida ka mängu kaudu

18.05.2021

Suvi on puhkuse ja perega koos olemise aeg, kui laps võib töövihikute ning pinali kasutamisest sügiseni loobuda. Samas saab ta suvel rõõmuga õppida mängu kaudu, nii et ta sellest ise arugi ei saa.
Pakume terve hulga põnevaid mänguideid, mida saate koos lapsega suvel rannas, reisil ja puhkusel ellu viia. Lapsest lähtudes võite tegevusi lihtsamaks või keerulisemaks muuta, aga ikka nii, et mängulust ära ei kaoks.

  • Rannas on võimalik mängida kivide ja teokarpidega. Paluge lapsel otsida kümme kivi ja järjestada need suuruse järgi, alustades näiteks kõige suuremast. Seejärel saab ta reastada kivid hoopis meeldivuse järgi. Kas tulid erinevad kiviread? Las laps proovib põhjendada, miks see on nii. Siit saab minna veel keerulisemaks: paluge panna kõige suurem kivi reas vasakult teiseks või kõige väiksem paremalt eelviimaseks.
  • Paluge lapsel kirjeldada, mida ta näeb autoaknast, või mängige fantaasiamängu, öeldes näiteks nii: „Ma arvan, et selle metsa taga elab …“ või „Viljapõllu sees on tegelikult peidus …“.
  • Nimetage kordamööda asju ja nähtusi, mida enda ümber märkate. Lisage juurde sobiv omadussõna või, kui naerda soovite, siis just sobimatu omadussõna.
  • Autoga sõites lugege kokku näiteks kõik vastu tulevad punased ja valged autod ning võrrelge, milliseid oli rohkem.
  • Kirjutage liivale sõnu ja laske lapsel näiteks sõnas „rong“ muuta viimane täht k-täheks. Arutage koos, et mis nüüd muutus. Kirjutage „mul“ ja paluge lapsel juurde kirjutada üks „l“. Saate jälle küsida, et mis muutus. Või vahetage hoopis sõna algustähte, näiteks „tool“, „kool“, „pool“ jne. Võite ka kirjutada liivale mingi sõna ja paluda lapsel kirjutada järgmine sõna selle algustähega, millega eelmine sõna lõppes.
  • Esitage üksteisele mõistatusi ja mõelge neid ka ise välja.
  • Laske lapsel teha ajalehe väljalõigetest spioonikiri. See mäng arendab hästi tähelepanu, aga ka käeosavust (täpne lõikamine, paigutamine ja liimimine).
  • Võimaldage lapsel olla eestvedaja näiteks pikniku korraldamisel: ta koostab poenimekirja, teeb valmis kutsed ning aitab toidu valmistamisel (loeb retsepti ja toimetab selle järgi).
  • Reisil laske lapsel lugeda kaarti, tänava-, maakonna- ja linnasilte ning kaupluste ja kohvikute nimesid.
  • Kohvikus paluge tal menüüd lugeda ja tutvustada.
  • Lubage lapsel reisikotti pakkida – see on suurepärane mänguline ettevalmistus iseseisvaks koolikoti pakkimiseks lapsele, kes alustab sügisel kooliteed 1. klassis.
  • Keetke koos hoidiseid ja kleepige sinna lapse kirjutatud sildid peale – neid hoidiseid on aasta läbi ilus võtta ning need meenutavad toredat suve ja sobivad ka jõulukotti.
  • Koguge eri taimi ja nende lehti ning meisterdage herbaarium, kuhu laps saab ka igale taimele nimetuse juurde kirjutada.
  • Jätke alles kõik jäätisepulgad ja laske lapsel kirjutada neist igaühele peale selle koha nimi, kust jäätis sai ostetud.
  • Vaadake koos pilvi ja otsige pilvetegelasi.
  • Nimetage lapsele üks värv ja paluge tal leida ümbrusest seda värvi esemeid.
  • Otsige koos ümbrusest asju, mida on ainult üks või neli või hoopis üle kümne.
  • Paluge lapsel ümber jutustada talle just räägitud lugu – see on suurepärane mälutreening.
  • Käeline areng on väga oluline: mida tugevam ja osavam on lapse käsi, seda parem. Las laps punub lillepärga, voldib eilsest ajalehest paberlennukit või paati, ehitab liivalosse ja lööb haamriga naelu seina – see kõik arendab tema käelihaseid ning silma ja käe koostööd.

Ühiste hetkede ja mängude ning jagatud kogemuste kaudu õpib laps väga palju ning see süstib temasse enesekindlust ja turvatunnet, kingib palju imelisi mälestusi ning annab teadmise, et õppimine on tore.

Jalus