fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

HUVIKESKUSE UUDISKIRI

Lapsed räägivad

23.05.2022

Õpetaja Svjatoslav Bortsov on Audentese huvikeskuse kitarriõpetaja. Küsisime tema õpilaste käest, et mida nad kitarrimängu õppimisest ja oma õpetajast arvavad.

Mis Sulle kitarrimängu õppimise juures kõige rohkem meeldib ja mis on kõige raskem?

  • Ella-Eleonora: „Meeldib, et saan huvitavaid lugusid mängida. Kõige raskem on uut mängutehnikat omandada.“
  • Agnes: „Kõige mõnusam on siis, kui lugu on selge ja saan seda ladusalt mängida. Meeldib õppimise protsess: algul on iga uus lugu raske, aga harjutades saab selgeks ja siis tekib see millegi saavutamise tunne. Raske on noote meelde jätta ja ma kipun kitarrikeeli summutama.“
  • Karl-Martin: „Mulle meeldib lugude mängimine ja ise lugude valimine. Kõige raskem on mõistuse ja näppude koostöö.“
  • Maarjan: „See on tore ajaviide ja tekitab lihtsalt hea enesetunde. Kõige raskem on nootide ja basside nimetusi pähe õppida.“
  • Riad: „Kõige huvitavam on uusi noote õppida ja kõige rohkem meeldib mulle kitarril tehtav näppude kõndimise harjutus. Kõige raskem on alati see, kui ma hakkan uut lugu õppima.“
  • Erich: „Mulle meeldivad uued lood ja õpetaja. Kõige raskem? Samuti uued lood.“
  • Oma mõtteid jagas ka Lizetti ja Arturi ema (mõlemad lapsed õpivad kitarri): „Tore on see, et lapsed saavad õppida erilaadseid lugusid. Kitarriõpetaja mängib ette mitmesuguseid tänapäevaseid kitarripalasid, mille hulgast laps saab siis pärast õppimiseks valida sobiva loo.“

Kelle mõte see oli, et Sa hakkad kitarrimängu õppima?

  • Ella-Eleonora: „Isa ja minu.“
  • Agnes: „Minu mõte, mulle on alati meeldinud kitarri kõla.“
  • Karl-Martin: „Kitarrimängu mõte oli enda mõte, ma väga soovin mängida ja pillimängu õppida.“
  • Maarjan: „See oli minu enda mõte.“
  • Riad: „Minu enda mõte. Ma olin päris väike, kui juba soovisin kitarri mängida. Hakkasin mängima Hispaania kitarri. Elasin siis Hispaanias ja kitarri mängida ma ei osanud, aga istusin trepil, tinistasin pilli niisama ja laulsin flamenko stiilis oma mõtteid.“
  • Erich: „Ema mõte.“
  • Lizetti ja Arturi ema: „Mõte, et lapsed hakkavad kitarrimängu õppima, sündis koostöös nendega. Lapsi huvitas kitarrimängu õppimine ja mulle meeldis mõte, et nad oskavad tulevikus vähemalt üht pilli mängida.“

Mis Sa arvad, kas ja kuidas saad kitarrimängu oskust tulevikus kasutada?

  • Ella-Eleonora: „Saan mängida enda lõbuks ja sõprade ringis.“
  • Agnes: „Pillimäng ja harjutamine süvendab püsivust ning loob tunde, et kõik on võimalik. Samuti leevendab see pingeid ja annab emotsionaalselt nii palju. Loodan, et tulevikus on muusika ja kitarrimäng mulle endiselt olulised ning jätkan mängimist.“
  • Karl-Martin: „Saan võluda tütarlapsi ja neide 😊. Kitarrimängu õppimine lihvib minu esinemisoskust ja -julgust ning rütmitaju ja -tunnetust.“
  • Maarjan: „Tulevikus saan oma lugusid ja oskusi teistele näidata ning võib-olla isegi nende oskustega raha teenida.“
  • Riad: „Jah, saan õpitut kasutada: tahan saada muusikuks.“
  • Erich: „Ma ei tea.“
  • Lizetti ja Arturi ema: „Kitarri saab mängida enda meeleolu tõstmiseks, samuti seltskonnas.“

Missugune õpetaja Svjatoslav on?

  • Ella-Eleonora: „Tore ja lahke.“
  • Agnes: „Õpetaja Svjatoslav julgustab ja toetab. Vahel on mul endal tunne, et üldse ei saa hakkama, aga õpetaja on nii kannatlik, selgitab ja näitab rahulikult ette. Näha on, et Svjatoslav suhtub muusikasse kirglikult: ta räägib sellest suure õhinaga ja oskab kitarrist imelisi helisid välja võluda. Svjatoslav võrdleb helide tekkimist eluliste asjadega: muusika on nagu veekohin Jägala joal või nagu ratta liikumisel tekkivad helid. Ma arvasin, et ta on mitu aastat noorem, kui ta tegelikult on.“
  • Karl-Martin: „Õpetaja on muhe, abivalmis, ei lähe kergelt närvi ja leiab alati ühise sobiva aja, kui mõni kitarritunni aeg mulle ei klapi.“
  • Maarjan: „Ta on lahke, oskab asju seletada nii, et sa neist ka aru saaksid. Ta on mõistev ja mitte liiga range õpetaja.“
  • Riad: „Ta on kitarrimängus proff. Svjatoslav räägib hästi eesti keelt, kuigi see pole tema emakeel. Ta on tore õpetaja. Oleme mänginud plaksutamise rütmimängu.“
  • Erich: „Ta on viisakas ja rahulik ning suudab asjad hästi ära seletada.“
  • Lizetti ja Arturi ema: „Õpetaja Svjatoslav on positiivse suhtumisega, motiveeriv ja annab oma kogemusest häid soovitusi, kuidas kitarrimängu paremaks viimistleda. Ta tekitab lapses soovi alati tundi minna ja õppida.“

Täname kõiki vanemaid, kes olid abiks selle loo valmimisel. Suur aitäh, et tegite kodus reporteritööd ja siis meile oma lapse vastused esitasite. Usume, et laste mõtted ja arvamused kingivad õpetaja Svjatoslavile palju rõõmu ning annavad talle töös lisaenergiat.

Jalus