Otsi
 

Uudised

HUVIKESKUSE UUDISKIRI

Lapsed räägivad puutööringi ja robootikaringi juhendajast

23.11.2018

Õpetaja Allan Haak juhendab

  • puutööringis 1.–3. klassi poisse ning
  • robootikaringis 3. ja 4. klassi õpilasi, kellest kaks on tüdrukud ja üheksa poisid.

Tegime nende ringide õpilastega intervjuu, et saaksite õpetaja Allani kohta rohkem teada.

Intervjuu puutööringi õpilastega

Mis sulle puutööringis meeldib?
Hugo Peeter: „Olen siin saaginud ja ehitanud. Lihvimine meeldib kõige rohkem: ma lihvin klotsiga, kus on peal liivapaber.“
Karl: „Siin saab õppida, suuremaid asju ehitada, saagida, puurida, hööveldada ja liivapaberiga lihvida. Saeme praegu käsisaega, aga puurime puurimismasinaga.“
Marten Evert: „Minu arust on see tore huviring. Teeme siin nii põnevaid asju, valmis olen saanud ühe roboti ja auto. Praegu valmistan lennukit.“
Sebastian: „Mulle meeldib lennukit teha ja üldse puust asju.“
Franz Johann: „Ma ei lähe otse koju, vaid on midagi lahedat teha. Siin saab masinaga auke teha, saagida ja sõpru leida. Oleme naelu ka haamriga löönud.“
Oskar: „Siin on nii lõbus ja mulle meeldib lihtsalt hästi palju puutööd teha. Tööriistadest olen kasutanud akutrelli, käsisaagi, vineerisaagi, haamrit, höövlit ja lihvklotsi liivapaberiga.“
Reimo: „Siin on tore õpetaja, siit saab uusi sõpru ja on võimalik kasutada igasuguseid tööriistu. Me mõõdame ka, kasutame näpitsaid, nuga õpime kasutama. Natuke räägime ohutusnõuetest, et mis võib sassi minna.“
Mattias: „Ehitame siin igasugu asju, olen teinud robotit, autot, katapulti, tanki, kahte lennukit ja laeva. Mulle meeldib puurpink, kuna siis ei pea käsipuuri või akutrelliga puurima. Oma koht tuleb enne äraminekut ise ära koristada. Kasutame harja ja viime tööriistad ja põlle tagasi.“
Georg Markus: „Mulle meeldib siin saagida, liivapaberiga lihvida ja haamriga naelu lüüa sisse, kuhu on vaja.“

Kui kaua oled juba puutööringis käinud?
Hugo Peeter, Sebastian, Franz Johann, Reimo ja Georg Markus: „Me oleme esimest aastat.“
Karl: „Ma käin kolmandat või neljandat päeva. Ma alles tulin juurde.“
Marten Evert ja Mattias: „Me käime siin teist aastat.“
Oskar: „Mina olen siin kolmandat aastat.“

Kelle mõte see oli puutööringi tulla?
Hugo Peeter: „Emme luges ette, mis seal arvutis oli, ja mina ütlesin, et see võiks puutöö olla.“
Karl: „Mul oli enne džuudo, mis mulle ei meeldinud. Ema vaatas arvutist huviringe ja ma tahtsin puutööd proovida ja siis hakkas meeldima.“
Marten Evert: „Ma ei mäleta, kellelt kuulsin, aga arvan, et emalt. Ja siis ise tahtsin tulla. Alguses proovisin, kas meeldib, ja mulle meeldis.“
Sebastian: „See oli mu ema mõte. Ta küsis, kas tahan minna, ja mina ütlesin jah.“
Mattias: „Eelmisel aastal Oskar ütles, et siin saab nii lahedaid asju teha. Siis mõtlesin, et proovin ka.“
Franz Johann: „Ema ükskord arvutist vaatas ja küsis, et kas ma tahan huviringi minna. Ta hakkas ringe nimetama ja ma ütlesin, et tahan puutöösse minna.“
Oskar: „Mul ei ole õrna aimugi, kelle mõte see täpselt oli. Sellel aastal tulin ise.“
Georg Markus: „Ma tahtsin ise siia tulla ja teised ringid tundusid igavad.“
Reimo: „See oli minu mõte. Tahtsin puutööringi tulla, sest ei saanud mudelite meisterdamise ringis käia. Siis ema pani mind siia.“

Mis sa arvad, miks tüdrukud puutööringis ei osale?
Hugo Peeter: „Mind huvitab ka, miks tüdrukud nii väga kardavad. Ma arvan, et nad lõikavad või saevad näppu.“
Oskar, Franz Johann ja Hugo Peeter: „Tüdrukud on meikimisega liiga ametis.“
Marten Evert: „See ei ole tüdrukute eriala.“
Sebastian: „Neile meeldivad rohkem ilusad asjad või puhtamad tööd. Nad kardavad ka seda, et murravad oma küüned.“
Mattias: „Nad ei tea, mis me siin teeme. Mõned võib olla, kui isegi tahavad tulla, siis arvavad, et teised hakkavad narrima, et nad käivad puutöös.“
Franz Johann: „Poistele meeldib rohkem saagida, aga tüdrukud kardavad liiga palju. Nad pigem mängivad ponidega ja käivad kontsakingadega.“
Georg Markus: „Nad ei taha oma uhkeid riideid ära rikkuda.“
Reimo: „Nad arvavad, et nende käed saavad mustaks või et nende riided lähevad katki või et nad teevad haamri või saega endale haiget.“

Kirjeldage oma õpetajat.
Hugo Peeter, Karl, Sebastian, Franz Johann, Georg Markus, Mattias ja Reimo: „Ta aitab alati.“
Karl: „Ta näitab, kuidas teha.“
Marten Evert: „Ta on hea õpetaja. Ma tean, et ta on lapsevanem ka.“
Sebastian: „Allan on osav.“
Mattias: „Ta saeb meile materjalid ette valmis. Ta on heatahtlik. Me saame siin ka targemaks. Kui keegi pahandust teeb, siis Allan vaatab, et kord oleks majas.“
Franz Johann: „Kui ma ei oska, siis ta näitab kohe, kust kohast pean saagima. Oleme õppinud vajalikke töövõtteid.“
Oskar: „Kui olin esimest korda siin, siis ta näitas, kuidas ma kõike pean tegema. Nüüd ma olen kolm aastat käinud, mul on oma oskused olemas ja ma aitan väiksemaid. Õpetaja ütles, et mina ja Mattias oleme abiõpetajad.“
Georg Markus: „Allan on tore inimene.“
Reimo: „Kui töö untsu läheb, siis ta oskab iga kord selle korda teha. Ta alati juhendab väga hästi.“

Intervjuu robootikaringi õpilastega

Mis sulle robootikaringis meeldib?
Sander: „Tahan uusi teadmisi saada ja robootikas paremaks saada. Mulle meeldib ehitada roboteid. Kuna mul on endal ka kodus robot, saan erinevaid asju proovida.“
Leandros Hirvo: „Siin saab roboteid ehitada. Praegu ehitame niisugust robotit, mida me ei tee instruktsiooni järgi. Peame ise mõtlema, et Eesti meistrivõistlusteks valmistuda. Robootika arendab su teadmisi robotite kohta. Neid teadmisi on vaja, kui lähed inseneritööle.“
Sander ja Leandros Hirvo: „Kindlasti leiad siit uusi sõpru.“
Andreas: „Mulle väga meeldib Legodega ehitada ja ma olen robootikas päris hea. Olen peajuht projekti peal: uurin, kuidas saab aidata ja otsin uue lahenduse.“
Oskar: „Siin on palju tuttavaid ja hästi vahva on neid roboteid ehitada. Me saame targemaks ka. Tahan suurena inseneriks saada ja luua maailma palju paremaks.“
Susanna: „Saame ise roboteid ehitada ja võistlusteks programmeerida. Teeme praegu võistlusroboteid. Põhirobotit ehk seda, mis võistleb. Kõigepealt programmeerime varuroboti, et sellega katsetada. Kõige lõpus katsetame põhirobotiga. Ja kui sellega toimib, siis saame võistlustele minna.“
Magnar: „Kui olin väike, siis hakkasin ehitama oma Legodega suuri ehitisi. Siin saabki väga palju ehitada ja programmeerida. Olen neljandas klassis ja mul on Allaniga ka puutöö. Suurena tahaksin saada leiutajaks.“
Adon: „Muidu ma käisin ühe aasta ühes teises koolis robootikas, aga seal kasutati teist programmi ja siin on vägevamad võistlused. Siin saab rohkem teadmisi.“
Rasmus: „Siin saab hästi lahedaid roboteid ehitada ja programmeerida.“
Andre: „Robotist on võimalik näiteks koera teha. Saab määrata, mis hääli robot teeb. Saame ülesannetega hakkama, olen juba programmeerinud ka.“
Alice: „Seal käib minu üks tuttav Susanna ja seal on põnev Legodega igasugust asja ehitada. Ma pean kõigepealt roboti valmis ehitama ja siis saan programmeerida.“

Kui kaua oled juba robootikaringis käinud?
Sander, Leandros Hirvo, Susanna, Oskar, Rasmus, Andreas, Adon ja Andre: „Oleme siin esimest aastat.“
Alice: „Ütlen ausalt ära, et mul ei ole õrna aimugi.“
Magnar: „Mina olen siin juba teist aastat.“

Kelle mõte see oli robootikaringi tulla?
Sander: „Ikka minu enda.“
Leandros Hirvo: „Ma ise tahtsin ka ja ema ütles, et okei, lähme siis.“
Andreas: „Ema ütles, et robootikaringis on vabu kohti, ja mina väga tahtsin minna.“
Alice: „Ise väga-väga tahtsin tulla: üks õhtu, kui ma siin ootasin ema, siis ma nägin pealt ja see tundus nii põnev.“
Oskar: „Mul ema soovitas algul, sest ma ei tahtnud tulla. Aga kui esimest korda tulin, läks siin nii ägedaks ja ma jäin.“
Susanna: „Tahtsin ise kuskile robootikaringi minna, ema ja isa soovitasid ka.“
Magnar: „Ma tahtsin enda sõbraga minna robootikasse ja ema pakkus ka seda välja.“
Adon: „Terve perekond arvas, et ma võiksin siin käia, sest siin on paremad võistlused, programmid ja jupid.“
Rasmus: „Mul on kodus programm EV3 ja ma ei osanud programmeerida, tulin siis programmeerimist õppima.“
Andre: „Isa arvas, et äkki robootikaring on päris lahe.“

Mis sa arvad, miks robootikaringis osaleb rohkem poisse?
Sander: „Ma ei arvaks, et väga tüdrukutel midagi selle vastu on, aga võib-olla on robootika ikka rohkem poiste teema.“
Leandros Hirvo: „Tüdrukud tegeleksid pigem kudumisega.“
Andreas: „Poistele meeldivad Legod rohkem.“
Alice: „Programmeerimine on rohkem poiste teema. Kõigil ei saagi olla ühed ja samad hobid. Ja mõnel lihtsalt ei jätku aega.“
Oskar: „Tavaline on see, et tüdrukuid huvitab pigem tantsimise pool.“
Susanna: „Tüdrukutele ei paku see väga huvi. Mina tulin ja siis hakkas huvitama.“
Magnar: „Tüdrukud saaksid ju hakkama. Vähemalt need saavad, kes siin käivad.“
Adon: „Tüdrukud ehitavad ka, aga poisid tegelevad rohkem Lego ehitamiste ja robootikaga. Poisid tahavad rohkem saada targaks.“
Rasmus: „Tüdrukud pigem tantsivad ja teevad sihukesi värke.“
Andre: „Poistele meeldib rohkem Legodega mängida, tüdrukutel pole väga uudishimu selliste asjade vastu. Neil on huvi näiteks klaveritunni vastu. Need tüdrukud, kes siin on, saavad hakkama. Vahel on neil abi ka vaja.“

Kirjeldage oma õpetajat.
Sander ja Leandros Hirvo: „Allanil on iga kord uued ülesanded. Ta oskab aega jagada.“
Andreas, Oskar, Adon ja Rasmus: „Allan on lahke, tore ja abivalmis.“
Andreas: „Allan on hea õpetaja. Meil on huvitav. Kui me ei pane tähele, et läheb valesti, siis ta on seal.“
Alice: „Kui sul on mingi küsimus, siis ta lubab küsida. Ta on tähelepanelik.“
Susanna: „Ta aitab meil neid juppe leida, teab asjadest kõike. Tal on kõikidele küsimustele vastus.“
Magnar: „Allan on rahulik ning räägib enne ära, mida tohib ja mida ei tohi, et keegi valesti ei teeks.“
Adon: „Ta ei kurjusta ja on tore õpetaja.“
Andre: „Ta hoolitseb väga, et kõik oleks hästi. Kui mõni ei tea midagi, siis Allan ütleb, mida seal peab tegema, või soovitab veebilehelt vaadata. Siin on huvitav, me valmistume võistlusteks.“

Jalus