fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

SPORDIGÜMNAASIUMI UUDISKIRI

Laskesuusataja päev lumelaagris

21.12.2021

Laskesuusatamise võistlushooaeg algab tavaliselt detsembris, kui on juba piisavalt lund, et suusad alla panna. Selleks, et võistlusteks valmis olla, sõidavad sportlased enne hooaega lumelaagrisse. Seal tehakse viimased ettevalmistused ning tullakse seejärel tagasi Eestisse, et konkurentidega jalg joonele panna.

Lumelaager on ettevalmistusperioodi tähtis osa. Kui suvel treenitakse peamiselt vastupidavust ja jõudu, siis lumelaagris antakse viimane lihv tehnikale. Veel on laager oluline sellepärast, et suvisel perioodil sõidetakse rullsuuskadel, mis on suusasõiduga küll sarnane, kuid mitte identne. Niisiis vajavad sportlased rullitehnika pealt suusatehnika peale ümberlülitumiseks veidike kohanemisaega. Laagri tavaline pikkus on kaks nädalat.

Lumelaager, nagu nimi juba ütleb, toimub kohas, kus on suusatamiseks piisavalt head lumeolud. Tihti sõidavad Eesti sportlased Põhja-Soome, sest see on kõige lähemal ning tuleb suure tõenäosusega ka kõige odavam. Tallinna laskesuusatajate levinud sihtkohad on Luosto ja Imatra. Veel käiakse Norra piiri ääres Idres, kus asub populaarne Rootsi laskesuusakeskus.

Sportlase heaks arenguks on väga oluline režiim ja piisav puhkus. Seepärast on laagri päevakava iga päev enamjaolt samasugune.

Päeva alustatakse kell seitse hommikujooksuga, millele järgneb hommikusöök. Esimene treening algab kell üheksa. Enne treeningut tuleb igal sportlasel enda suuskade eest hoolt kanda, mis tähendab, et suusaboksi suundutakse juba poole üheksast. Hommikune treening toimub tavaliselt lasketiirus ning on võrreldes õhtusega raskem ja pikem.

Pärast trenni on aega taastumiseks ja söögiks. Kuna paljud sportlased käivad koolis, kasutatakse lõunapausi tihti just õppetööks. Sportlastele meeldib magada ka lõunaund, mis on atleetide lemmikosa päevast.

Peale magusat uinakut ootab laagrilisi ees teine treening, mis on tihti lühem ja väiksema intensiivsusega. See on vajalik, et keha jõuaks taastuda, ent püsiks siiski toonuses.

Järgneb õhtusöök, mis on ühtlasi ainuke söögikord, kus pakutakse magustoitu. Peale einet on sportlasel aega iseenda jaoks. Õhtut sisustatakse väga erinevalt: üks mängib arvutimänge, teine õpib, kolmas veedab aega sõpradega jne. Hiljemalt kell kümme heidetakse magama.

Veel järgitakse laagris teist režiimi, mida kutsutakse tsükliks. Tavaliselt koosneb tsükkel neljast treeningupäevast ja ühest puhkepäevast. Puhkepäeval treeninguid ei toimu, ka äratus ja hommikusöök on hilisemad. Nendel päevadel on sportlasel rohkem vaba aega, mida sisustatakse jällegi õppimisega, kuid tihti meeldib aktiivsematele ka küpsetada. Lisaks on see hea päev, kuhu paigutada poeskäik ja mõned nooruslollused.

Eliisabet Bremann
11. klassi õppursportlane

Jalus