Otsi
 

Uudised

ERAKOOLI UUDISKIRI

Lõiminguprojekt: 6. klasside lavastused kuningas Hammurapist ja Vana-Kreeka teatrist

11.03.2019

Selleks et tänapäeva noored oskaksid paremini suhestuda mitu tuhat aastat tagasi elanud inimeste kultuuri ja olmega, otsustas ajalooõpetaja Kadi Aavik õpetada 6. klassidele Mesopotaamia ja Vana-Kreeka teemat uudsel meetodil, kasutades draamavõtteid ja lavastamist. Selleks et teemasid veelgi paremini kinnistada, lõimiti ajalootundidega kunsti- ja käsitöötunnid.

6.b klassi Mesopotaamia lavastus
Mesopotaamia ajalugu õppides panid 6.b klassi õpilased kuningas Hammurapist ja tema seadustest kokku lavastuse. Õpilased jagati Babüloonia ühiskonna kihistuse alusel rühmadesse ning nad koostasid ise lavastuse teksti, võttes aluseks õpitud märksõnad ja faktid. Tehti palju proove nii klassiruumis kui ka laval, valiti ajastutruud kostüümid ja sobilik muusika, loeti lisamaterjale ning vaadati teemakohaseid õppevideoid.

Teema lõpetuseks etendas 6.b klass seda näitemängu 6.a klassile, kes oli õppinud sama teemat tavapäraste meetoditega. Etenduse lõpus sai publik oma teadmisi kontrollida Kahootis tehtud küsimustikuga.

6.a klassi Vana-Kreeka lavastus
6.a klass tegi lavastuse Vana-Kreeka teatrist. See näitemäng kujutas võimalikult loomutruult teatrit nii, nagu seda tehti umbes 6. sajandil eKr Ateena linnas veini- ja joovastusjumala Dionysose auks toimunud pidustustel. Õpilased etendasid antiikaja draama vormis Prometheuse inimese loomise müüti ja Heraklese eksirännakuid. Lisaks võis näha tänapäevases võtmes komöödiat, kuhu olid lõimitud ühiskonnaõpetuse tundides käsitletud poliitilised teemad, sh riigikogu valimised.

Seekord oli pealtvaatajaks 6.b klass. Mõlema etenduse publikus olid ka 5. klasside õpilased.

Antiikaeg jõudis käsitöö ja kunstitundidesse
Käsitöötundides tutvusid nii poisid kui ka tüdrukud Vana-Kreeka riietusega. Tähelepanu all olid soengud, ehted ja muud aksessuaarid. Vaadati õppefilme ja arutleti selle aja moe teemadel.

Õppevideote järgi õppisid noored kitooni siduma. Kui teemast oli ülevaade olemas, siis sai iga õpilane suurest linast endale selga mähkida ja siduda Vana-Kreeka kitooni või ülerõivana kantud himationi.

Kunstitundides tegid õpilased tutvust Vana-Kreeka teatri maskidega. Nad valmistasid papjeemašee tehnikas jumalate ja teiste tegelaste maske.

Noored õppisid tundma ka Vana-Kreeka templi arhitektuuri. Grupitöödena tehti valmis suuremõõtmelised lavadekoratsioonid: joonia, dooria ja korintose stiilis sammaste kujutamisel kasutati markerit, sütt ning harilikku pliiatsit.

Uus lähenemine toimis hästi
Tegemist oli suuremahulise, huvitava ja mitut ainet kaasava õppeprojektiga, mis lastele meeldis. Selline õppemeetod võimaldas läheneda teemale uudselt, mitmekesiselt ja loovalt.

Tänu sellele ettevõtmisele suudavad õpilased nüüd mitu tuhat aastat tagasi elanud inimestega paremini suhestuda.

Jalus