fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

lastekooli uudiskiri

Mängulised ideed, kuidas last kooliks ette valmistada

17.05.2017

Suvi on pere, puhkuse ja koosolemise aeg, kus töövihikute ning pinali kasutamisest võib loobuda. Samas saab sügisel esimesse klassi minev laps suvel õppida märkamatult, rõõmuga ja mängu kaudu, nii et ta sellest ise arugi ei saa.

  • Käeline areng on väga oluline, sest koolis ootab last ees palju kirjutamist. Mida tugevam on tema käsi, seda parem. Las laps punub lillepärga, voldib eilsest ajalehest paberlennukit või paati, ehitab liivalosse, lööb haamriga naelu seina – see kõik arendab tema käelihaseid ning silma ja käe koostööd.
  • Rannas saab mängida kivide ja teokarpidega. Paluge lapsel otsida kümme kivi ja järjestada need suuruse järgi, alustades näiteks kõige suuremast. Seejärel saab ta reastada need hoopis meeldivuse järgi. Kas tulid erinevad kiviread? Las laps proovib põhjendada, miks see on nii. Siit saab minna veel keerulisemaks: paluge panna kõige suurem teokarp reas vasakult teiseks või kõige väiksem paremalt eelviimaseks.
  • Kirjutage liivale sõnu ja laske näiteks sõnas „rong“ muuta viimane täht k-täheks. Arutage koos lapsega, et mis nüüd muutus. Kirjutage „mul“ ja paluge lapsel juurde kirjutada üks „l“. Saate jälle küsida, et mis muutus. Või vahetage hoopis sõna algustähte, näiteks „tool“, „kool“, „pool“ jne.
  • Kirjutage liivale sõna ja paluge lapsel kirjutada järgmine sõna selle algustähega, millega eelmine sõna lõppes.
  • Nimetage koos asju ja nähtusi, mida enda ümber näete. Lisage juurde sobiv omadussõna või, kui naerda soovite, siis just sobimatu omadussõna.
  • Laske lapsel teha ajalehe väljalõigetest spioonikiri. See mäng arendab hästi tähelepanu, aga ka käelist arengut (täpne lõikamine, paigutamine ja liimimine).
  • Võimaldage lapsel olla eestvedaja näiteks pikniku korraldamisel: ta koostab poenimekirja, teeb valmis kutsed ning aitab toidu valmistamisel (loeb retsepti ja toimetab selle järgi).
  • Reisil laske lapsel lugeda kaarti, tänava-, maakonna- ja linnasilte ning kaupluste ja kohvikute nimesid.
  • Kohvikus paluge lapsel menüüd lugeda ja tutvustada.
  • Autoga sõites loendage kokku näiteks kõik vastu tulevad punased ja valged autod ning võrrelge, milliseid oli rohkem.
  • Paluge lapsel kirjeldada, mida ta näeb autoaknast, või mängige fantaasiamängu: „Ma arvan, et selle metsa taga elab …“ või „Viljapõllu sees on tegelikult peidus …“ jne.
  • Lubage lapsel reisikotti pakkida – see on suurepärane mäng ja ettevalmistus iseseisvaks koolikoti pakkimiseks.
  • Keetke koos hoidiseid ja kirjutage sildid peale – neid hoidiseid on aasta läbi ilus võtta ning need meenutavad toredat suve ja sobivad ka jõulukotti.
  • Koguge eri taimi ja nende lehti ning meisterdage herbaarium, kuhu laps saab ka nimetused juurde kirjutada.
  • Koguge kokku kõik jäätisepulgad ja kirjutage neist igaühele peale kohanimi, kust jäätis sai ostetud.
  • Paluge lapsel ümber jutustada talle just räägitud lugu – see on suurepärane mälutreening.
  • Jutustage lapsele mõni tore lugu oma koolipõlvest ja jagage oma emotsioone.

Ühiste hetkede ja mängude ning jagatud kogemuste kaudu õpib laps väga palju ning see süstib temasse enesekindlust ja turvatunnet mitte ainult esimesse klassi minekuks, vaid kogu pikaks kooliteeks.

Jalus