fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

HUVIKESKUSE UUDISKIRI

Maris Neumann: „Legodega tegelemine ja liikuvad robotid on ju nii huvitavad“

27.11.2020

Audentese huvikeskuse 1.–2. klassi robootikaringi õpetaja ja erakooli õpetaja Maris Neumann jagas meiega oma mõtteid õpetajaametist ning tutvustas põhjalikumalt robootikaringi tegemisi.

Millal sai Sinust Audentese erakooli õpetaja?
Mul algas sel sügisel Audenteses seitsmes õppeaasta ja minu kõige esimesed lapsed siin koolis on jõudnud juba 9. klassi. On olnud väga tore sel teekonnal neid jälgida ning näha, millised nad olid alguses ja millised nad on nüüd. Koolis kohtudes ütlevad nad ikka mulle naeratades tere ja vahel ajavad paar sõna juttu – see teeb südame soojaks.

Millal ja miks alustasid Audentese huvikeskuses robootikaringi juhendamist?
Robootikaringi olen varsti juhendanud kaks aastat. Mulle pakuti selle ringi juhendaja kohta õppeaasta keskel ning ma võtsin selle töö hoobilt üle, sest legodega tegelemine ja liikuvad robotid on ju nii huvitavad.
Kohe sai käidud ka selle valdkonna koolitusel. Nüüd otsin sageli ise interneti avarustest infot juurde, eriti juhul, kui vajan pühi (nt halloween, jõulud) puudutavat temaatilist materjali.

Kes Sinu huviringis käivad ja millega te seal tegelete?
Mina juhendan just nooremaid, peamiselt 1. klassi õpilasi, kuid huvilisi on ka 2. klassist. Sel aastal käivad robootikaringis ainult poisid, varem on seltskonnas olnud ka tüdrukuid.
Igale meisterdamisele eelneb vestlus, miks sellist robotit üldse vaja läheb. Mõnikord vaatame veel lühikesi videolõike. Peamiselt käib töö paarides, et lapsed õpiksid koostööd tegema, vastutama ja suhtlema. Igas tunnis valmib meil mingi funktsiooniga robot, mis programmeeritakse täitma kindlaid ülesandeid. Kiirematele lastele annan pisut keerukamaid ülesandeid juurde.
Lapsed ootavad põnevusega hetke, kus nad saavad robotit ise veel edasi tuunida ning oma lugu ja oskusi teistele esitleda. Hiljutistest kordadest tuleb meelde luua seljas lendav nõid, mille ehitasime halloween’i ajal. Oh seda rõõmu ja elevust!
Muidugi on iga tunni lõpus väike kurb hetk, kui tuleb töö jälle algosadeks lahti võtta. Aga teadmine, et järgmine kord saab taas midagi uut teha, lohutab ja viib edasi. Lapsed õpivad robootikaringis ka enda järelt koristama ja legosid kindlatesse lahtritesse tagasi panema.
Kord kuus astume legodest eemale ning tegeleme mõtlemis- ja analüüsioskust soodustavate mängudega. Eriliseks lemmikuks on jõudnud kujuneda „Book Towers“.

Mille poolest erineb robootikaringi tund koolitunnist?
Õpilasi saab ringis osaleda maksimaalselt 16 ja me kohtume ainult kord nädalas. Koolimaja peal muidugi tervitame ka, kui muul ajal näeme. Huviringis käib lapsi, kes õpivad eri klassides ja ka eri koolides. Neid kõiki ühendab robootikahuvi. Kavandatud programm on paindlik ja võimaldab lahendada lisaülesandeid.
Peamiselt toimetame põrandal, mitte laua taga. Nii on lastel rohkem ruumi ning ükski tähtis vidin ja robot ei saa oma teekonnal maha kukkuda.
Oluline osa on kuulamisel ja jälgimisel, sest õpikuid meil pole. Samas kordame iga tund uue roboti loomisel varem õpitud programmeerimisoskusi.

Mis motiveerib Sind huviringi õpetajana töötama?
Mind paneb tegutsema laste entusiasm. Ma näen, et neile läheb see korda, mida me ühiselt enne arutame ja mis tulemuse nad lõpuks saavutavad.
Laste siiras tänu väljendub selles, et nad on iga tunni lõpus rõõmsad ja energiat täis.

Millisel juhul soovitaksid õpilasele robootikaringi?
Oluline on kindlasti lapse huvi ringi tegemiste vastu, tahe robotitega toimetada ja uusi asju juurde õppida.
Samuti peaks laps olema valmis raskustega tegelema ja mitte alla andma, kui töö kohe ei õnnestu. Kui robot ei tee seda, mida ta peaks tegema, siis otsime vea üles. Pärast raskuse ületamist on lapse õnn veel suurem ja tema silmad veel säravamad.

Mida soovitad robootikaringis osaleva lapse vanemale?
Lapsega tasub pärast tundi kindlasti üle rääkida, mida ta täna tegi, mis ülesandeid ja mis eesmärgi robot täitis ning kus saaks seda robotit kasutada. Vanem oskab omalt poolt veel kindlasti ka muid rakendusvaldkondi lisada.
Kodus võiks robootikaringi laps mängida koos perega mitmesuguseid mõtlemist soodustavaid mänge. Robootikaringi lapsel ei pea olema kodus samasugust legokomplekti, nagu me tunnis kasutame.

Kuidas Sa oma akusid täidad ehk millega tegeled vabal ajal?
Eks mullegi meeldib mängida mõtte- ja muid lauamänge. Tegelen käsitööga: meisterdan nimelt paberist ja papist mitmesuguseid kaarte, karpe, albumeid ning kaunistusi. Kui end laua taha sätin, siis mööduvad tunnid märkamatult.
Sageli liigun koos perega looduses, kus me mängime ühiselt geopeitust. See on viinud meid paljudesse huvitavatesse kohtadesse, kuhu niisama matkajana ei satukski.

Jalus