Uudised
HUVIKESKUSE UUDISKIRI
Mida huviringi valimisel silmas pidada?
29.11.2021
Iga õppeaasta alguses avavad koolid ning vabaaja- ja huvikeskused eri vanuses lastele mitmesuguseid huviringe. Kõigi nende ringide eesmärk on pakkuda õppetööst vabal ajal meelepärast ja mitmekülgset tegevust.
Paljud lapsed on vanemate abiga nüüdseks juba otsustanud, missuguses huviringis sellel õppeaastal osaleda. Küsimusi oli enne otsustamist kindlasti palju. Milline ring valida? Kas jätkata juba varem valitud huviringiga või proovida midagi uut?
Aga huviringiga liitutakse ka õppeaasta jooksul ja seda eri põhjustel: mõni laps soovib olemasolevate ringide kõrval osaleda veel mõnes huviringis, mõnel on aga tunniplaan muutunud ja senine ring enam ajaliselt ei sobi, mistõttu tuleb valida uus. Kolmas põhjus võib olla see, et esimese klassi õpilase vanemad on teadlikult lasknud lapsel esimesel poolaastal kooliga harjuda ning lisavad huvitegevuse tema päevakavasse alles teisel poolaastal. Seetõttu on paras aeg meelde tuletada, mida tuleks huviringi valimisel silmas pidada.
Huvitegevuse valik peab eelkõige lähtuma lapse huvist ja soovist, loomulikult on oluline võtta arvesse ka tema võimeid, eeldusi ning eripära. Lapsevanem võib olla tingimuste looja ja suunaja, mitte aga lapse eest otsustaja.
Mõni laps hakkab huviringis osalema väga varajases eas ja jätkab valitud teed aastaid, samal ajal kui teine valib ning katsetab kauem, enne kui leiab sobiva huviala. Seetõttu ei maksa heituda, kui esimesel korral valik kohe ei õnnestu: kes ei otsi ja ei proovi, see ei leia kunagi meelepärast. Paljude huviringidega saab liituda ka poole õppeaasta pealt.
Huvitegevusest saab laps uusi oskusi ja teadmisi, mõnel juhul treenib ta end ka tugevamaks, osavamaks ja kiiremaks. Regulaarne huvitegevus õpetab aega ja tegevusi paremini planeerima, arendab meeskonnatöö-, esinemis- ja suhtlemisoskust, kasvatab kohuse- ja vastutustunnet, suurendab enesekindlust, õpetab toime tulema edu ja kaotusega, kingib ohtralt emotsioone ning tõenäoliselt ka häid, sarnase huviga sõpru.
Olulist rolli selles, kas huviring hakkab lapsele meeldima, mängib selle ringi õpetaja, tema professionaalsus, motivatsioon ja eeskuju. Huviringist saadavat kogemust mõjutavad ka ringis osalemisega kaasnevad võistlused, esinemised, laagrid ja väljasõidud.
Aidates lapsel huviala valida, peab lapsevanem hoolikalt meeles pidama, et liiga palju harrastusi korraga võib kasu asemel tuua hoopis kahju. Huvitegevus ei tohi segada õppimist: kooli ja huviringide vahel tuleb leida mõistlik tasakaal. Lapse ajakavasse peavad mahtuma õppetöö koolis, kodused ülesanded ja huvitegevus, aga kindlasti ka aeg mängimiseks.
Vaata veel
-
Ekke Tiidemann: „Ma pole veel tundnud sellist seisundit nagu stress“
02.06.23
Meie spordigümnaasiumi tennisetreeneril Ekke Tiidemannil on laialdane kogemus võtta nii mängijakarjäärist, treeneritööst kui ka Eesti Davis Cupi meeskonna kapteni rollist. -
Kahese karjääri päeval rääkisime raha- ja meediatarkusest
02.06.23
Igal aastal leiavad kahese karjääri päeva korraldajad koos õppursportlastega mõne teema, milles noortel oleks tarvis teadmisi ja oskusi täiendada. Sel -
Tänavused uurimistööd said kaitstud
02.06.23
Sel aastal kaitses spordigümnaasiumi Tallinna üksuses uurimistööd 46 õpilast. Nagu juba tavaks on saanud, puudutas suur osa töödest sporti, tervist, -
Kooliaasta täis teatrit
02.06.23
Audentese spordigümnaasiumi Otepää kool asub umbes 40 kilomeetri kaugusel Eesti ainsast kolme žanri teatrist: Vanemuine esitab oma kolmes majas nii