fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

ERAKOOLI UUDISKIRI

Mõttemängude ring ootab uusi huvilisi

19.10.2018

Juba teist aastat tegutseb erakoolis mõttemängude ring, mis pälvis eelmisel kevadel hulgaliselt positiivset tagasisidet. Audentese õpilasele on ringis osalemine tasuta.

Mõttemängude ring arendab loogilist ja matemaatilist mõtlemist põnevate ning vaimset pingutust nõudvate mängude kaudu. Osalejad õpivad tundma mängureegleid ja arvestama vastasega, lahendavad ülesandeid, analüüsivad mängustrateegiaid ning muidugi mängivad palju. Treenitakse mälu, tähelepanu, püsivust, sihikindlust jne.

Selles ringis mängitakse lauamänge, mis jagunevad kaheks:

  • avatud infoga mängudes on kõigile mängijatele vastase nuppude või muude mänguvahendite paiknemine näha. Need mängud arendavad eelkõige kombineerimis- ja arvutamisoskust;
  • peidetud infoga mängudes oleneb edu osaliselt ka sellest, mis numbri sa täringul veeretad, mis ülesande saad või mis klotsi või kaardi pead mänguväljale asetama. Need mängud arendavad tõenäosuse arvutamise, teistega kokkuleppe sõlmimise ja mõistliku riskimise oskust.

Lauamängud õpetavad ka olemasolevat varandust mõistlikult haldama ja kasutama ning matkivad elulisi olukordi, olles samas harivad ja lõbusad.

Male parandab mälu ja aitab kaasa strateegilisele mõtlemisele. Õpitakse tundma malelauda, malendeid ja malekäike (algajad). Tutvutakse avanguteooriatega, harjutatakse keskmängu strateegiat ja lõppmängu tehnikat.

Mõttemängude ringis õpivad osalejad mängima ka gomokut ja rendžut. Rendžu on iidne Jaapani ja Hiina mõttemäng, mille lihtsama variandi gomoku ehk „Viis nuppu ritta“ õpib kergesti ära juba kuue-seitsmeaastane laps. Kaks mängijat panevad 15 × 15 lauale kordamööda musti ja valgeid nuppe ning võidab see, kes esimesena moodustab viisiku ehk viiest sama värvi nupust koosneva katkematu rea.

Rendžu, gomoku, male, kabe, bridž, „Othello“, „Neli ritta“ ja paljud teised eri raskusastmega mõttemängud sobivad väga hästi loogilise mõtlemise arendamiseks nii lapsele kui ka täiskasvanule. Seega saavad mõttemänge omavahel mängida eri vanuses inimesed.

Mõttemängude ringi õpilane

  • saab uusi teadmisi mõttemängude, nende ajaloo ja eripärade kohta;
  • omandab levinud mõttemängude reeglid;
  • õpib mõttemänge heal tasemel mängima;
  • tutvub võistlusreeglitega;
  • võib osaleda oma taseme kohastel turniiridel.

Kõik huvilised on oodatud mõttemängude ringiga liituma!

Vaatan mõttemängude ringi kohta lähemalt
Registreerin lapse mõttemängude ringi

Jalus