fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

SPORDIGÜMNAASIUMI UUDISKIRI

Niidy Maalinn: „Oluline on inimeseks jääda“

19.12.2018

Sellel õppeaastal alustas Audentese spordigümnaasiumis tööd matemaatikaõpetaja Niidy Maalinn. Uurisime, mida ta peab oma ametis oluliseks ja kuidas ta on sisse elanud.

Intervjuu lõpus avaldame spordigümnaasiumi õpilaste arvamused selle kohta, millega on Niidy silma paistnud või üllatanud.

Kui kaua oled õpetajaametit pidanud?
Olen õpetaja alates 1. jaanuarist 2018, eelmisel õppeaastal töötasin Kehra gümnaasiumis.

Kuidas oled Audentesega kohanenud?
Hästi: ma ei tunne, et mul oleks raske. Mul on oma visioon, kuidas võiksin suhet õpilastega üles ehitada, ja mul lastakse selle järgi toimetada. Terve koolipere – alates koolitädist direktorini, õpilased kaasa arvatud – on aidanud mul kohaneda.

Mis valmistab rõõmu?
See, et mul on koolis ruuduline paber ja kõik muud vajalikud töövahendid alati võtta.

Mida pead õpetajatöös oluliseks?
Õpetaja ei ole ainult õppematerjali edasiandja. Tuleb ka kuulata, mida õpilasel öelda on, ja püüda teist poolt mõista. Mõtemall, et õpilased saavad aru eri ajal ja vajavad erisugust selgitust, on väga oluline. Spordigümnaasiumis tuleb arvestada, et õpilastel on ka treeningukoormus ja võistluspinge ning et paljud neist elavad kodust eemal.

Millega on meie õpilased üllatanud?
Meele teevad heaks õpilaste toredad naljad ja kommentaarid, näiteks tahvlile kirjutatud märkus „Mata on lahe“. Südamesse läheb see, kui saavutan õpilastega inimliku kontakti: näiteks üks poiss tõi šokolaadi, kui me vaheajal koos õppisime, ja üks 7. klassi õpilane jagas minuga muret ärajooksnud koera pärast ning õpilased, keda ma ei tundnud, rääkisid, et ma mängisin suvel nende vastu võrkpalli. Noored märkavad väga palju ja asjaolu, et nad tulevad seda ka ütlema, on armas.
Mind üllatab õpilaste kambavaim: neid on raske ohjata, aga see on tegelikult tore. Õpilastele läheb korda, kui tunned huvi ka nende sportlike saavutuste vastu. Kui olen nende mängu näinud, siis nad uurivad, et mida ma nähtust arvan. Võimaluse korral käin hea meelega õpilaste võistlusi vaatamas. Andku ainult õigel ajal teada.

Tavaliselt esimesel aastal uues koolis õpetaja klassijuhatajana ei tööta, aga sina olid nõus õpetaja Helju Hanseni klassi juhatamise üle võtma. Kuidas läheb?
Tunnen ennast administratiivtöötajana. Kuulan kõigi muresid ja olen vahendaja. Olen rohkem suunaja kui etteütleja: vestlen siis, kui on vaja selgitada, mida oleks võinud parema lahenduse saavutamiseks teha teistmoodi. Kui kõik on hästi, siis ma ei sekku.
Olen positiivselt üllatunud, et alati ei peagi sekkuma, sest õpilased saavad ise hakkama. Näiteks Audefesti ajal ütlesid nemad mulle, mida pean tegema. See oli väga vahva.

Mida teed vabal ajal?
Koolist vabal ajal koostan ehitajale majade konstruktsioonijooniseid, sealhulgas teen vajalikke staatilisi ja tugevusarvutusi.
Tegelen ka käsitöökeraamikaga: kui numbrite ruum on otsas, siis saabub savi aeg. Minu loominguga saab tutvust teha Facebooki lehel Niidy & Keraamika. Mind võib kohata laatadel ja käsitöö suurüritustel, viimati osalesin näiteks mardilaadal.
Haldan veel võrkpalliklubi Kramp tegevust. See klubi on täiskasvanud harrastajaid koondav võrkpallihuviliste grupp, kes harjutab treeneri käe all kaks korda nädalas. Klubis on 120 liiget ja sel hooajal võistleb meie klubist rahvaliigas 12 võistkonda. Teen klubis kõike, mida vaja: asendan treenereid, hangin varustust, tegelen raamatupidamisega, olen lauakohtunik, teen statistikat ja elan kaasa.

Õpilaste arvamused Niidy Maalinna kohta

  • „Ta suhtleb meiega kui sõpradega, aga samas teeb meile matemaatika hästi selgeks. Kõige olulisem on see, et ta on positiivne ja mõistab meid, kui oleme väsinud.“
  • „Ta on alati valmis õpilasi konsultatsiooni võtma ja aitama. Esimesel tunnil rääkis klassile endast ja inseneritööst lähemalt ning see oli väga põnev.“
  • „Niidy on ääretult sõbralik, suudab rasketes olukordades rahulikuks jääda ning tema tundides on hea atmosfäär. Õpetamisviis oli algul raskesti arusaadav, aga viimasel kuul pole enam probleemi tekkinud.“
  • „Õpetaja rahulik ja kerge suhtumine teevad matemaatikatunnis olemise mugavaks: tunnen ennast vastamisel enesekindlalt, mitte ei muretse, kas vastan valesti ja milline karistus sellele järgneb.“
  • „Niidy õpetusstiil on teiste õpetajate omast erinev. Näiteks iga tund läheb keegi tahvli ette ja omandab sellega rohkem teadmisi.“
  • „Ta teeb nalja ja õpetab hästi. Oskab hästi planeerida järeltööde aegu.“
  • „Niidy suhtleb meiega vabalt, nagu sõpradega. Ta on vastutulelik ja tore.“
  • „Ta on erakordne õpetaja: aitab alati, kui ei ma ei oska, ja õpetab üldse väga hästi. Iseloom on tal ka hea. Niidy on üks parimaid õpetajaid, kuigi matemaatika on raske. Inimesena on ta ka hea ja mõistev.“
  • „Tema tunnid on huvitavad ning ma saan kõigest aru, mis me peame õppima ja tunnis tegema.“
  • „Ei ole näinud veel teist õpetajat, kes on sellise pühendumisega. Minule pole ükski matemaatikaõpetaja nii hästi õpetanud. Tundub, et mõni õpilane lihtsalt ei viitsi. Õpetaja on usin, otsib lahendusi. Niidy oli terve vaheaja iga hommik nende õpilastega järelevastamises, kes tahtsid ja viitsisid. Ja ta tundub muidu mõistlik inimene.“
  • „Niidy on sõbralik ja abivalmis. Ta oskab tõepoolest enda aine vastu huvi tekitada, arvestab iga õpilase võimetega ja tegutseb igaühega sellest lähtuvalt. Samuti on ta inimesena väga armas ja tundub ka aus. Niidy on meiega samal lainel, kuid ei unusta seejuures enda õpetajarolli. Ta hoiab seda tasakaalu ja see on ülisuur pluss.“
  • „Tal on väga hea õpetamismeetod. Niidy töötab just nendega rohkem, kes on õppimisest huvitatud. Ja see on hea.“
  • „Niidyga saan ma hästi läbi. Kui vaja, siis saan alati abi.“
  • „Ta on suhteliselt naljakas olnud ning väga suhtlev. Teemasid oskab ka õpetada.“
  • „Ta on vastutulelik ja inimlik. On valmis seletama rahulikult ja mitu korda.“
  • „Niidy on hoidnud mõistlikku suhtumist ja suutnud kõiki tundi kaasata.“
  • „Ta on silma jäänud oma konkreetsusega: kõik on alati paigas.“
  • „Väga sihikindel õpetaja, päris kangekaelne, üritab kooli paremaks muuta. Kui pingutad ja oled hea inimene, siis temaga probleemi ei tohiks olla.“

Jalus