fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

HUVIKESKUSE UUDISKIRI

Õpetajad räägivad

31.05.2021

Oleme hariduselu piirangute tõttu pikalt pausil olnud, seega ei saanud me huvikeskuse uudiskirja lisada traditsioonilist rubriiki „Lapse räägivad“, kus õpilased kõnelevad oma ringiõpetajast. Selle asemel rääkisid hoopis õpetajad ise, et kuidas neil on läinud.
Õpetajad vastasid kolmele küsimusele.

A. Kuidas Sa tulid toime ajal, kui huviringide õppetööd ei tohtinud teha?
B. Millega Sa sellel piirangute ajal tegelesid?
C. Mida soovid ja soovitad oma õpilastele suveks?

Klaveriõpetaja Maret Kaldmaa
A. Piirangute ajal oli äärmiselt imelik, et ei saanud teha huvikeskuses oma tavaparast tööd. Õppeaasta on jäänud väga poolikuks.
B. Minu põhitöökohas, muusikakeskkoolis, õppetöö kestis. Andsin terve selle piirangute aja seal distantstunde.
C. Soovin õpilastele toredat koolivaheaega. Ja et pillimäng päriselt ära ei ununeks, võiksite ikka vahel klaverit ka mängida.

Robootikaringi õpetaja Maris Neumann
A. Kuna töökoormus erakoolis oli väga suur, tundus see ära jäänud ringitundide aeg nagu mõnus lisahetk põhitöö tegemiseks. Kui aga lapsed särasilmil mulle koolis vastu tulid (kui ringe teha ei tohtinud) ja küsisid, et kas robootikaring toimub, siis oli ikka väga kurb meel neile eitavalt vastata. Veebruaris toimunud viimases tunnis jäi meil poolikuks kraanaprojekt – ja ikka tahaks ju projektid lõpuni teha.
B. Tööpuudust ei olnud, täitsin muid kohustusi.
C. Robootika ei ole ainult legodega tegelemine. Mängige vihmastel päevadel mõtlemismänge. Kõige lihtsam neist on trips-trap-trull – ka seal on vaja ju käike ette planeerida. Kaasake sellesse ka vanemad. Muidu aga puhake ja olge nii palju õues, kui võimalik, et saaksite värskest energiast pakatavalt sügisel jätkata või alustada ringitundidega.

Kitarriõpetaja Jaan Varts
A. Mulle väga meeldis piirangute aeg. Tunde tegin kõikide õpilastega Zoomis edasi. Kuigi videotund on natuke tüütum kui n-ö päris tund, on see oluliselt parem kui tunni puudumine.
B. Kõige rohkem tundsin puudust koos musitseerimisest. Tänu töö vähesusele ja ajarohkusele sain palju enam ise pilli harjutada.
C. Soovitus õpilasele suveks: võta pill maale kaasa!

Jalgratturi koolituse õpetaja Krista Kinkar
A. Liiklusringi ei olnud väga tore distantsilt juhendada. Õnneks oli kogu materjal läbi võetud ja saime seda distantsõppe käigus korrata. Tegelikult oleks tahtnud lastega kohapeal liiklusteste lahendada ja kohe nende küsimustele vastata. Teooriaeksamit arvuti teel teha pole nii pidulik ja tähtis. See oli ju lastele esimene eksam. Oleks ikka tahtnud kohapeal kätt suruda ja õnnitleda eksami eduka sooritamise puhul.
B. Jalgratturi koolitusega saime distantsõppe ajal kenasti jätkata, seega tööpuudust polnud. Oli vaja hoolsalt läbi mõelda, kuidas teha nii, et distantsõpe oleks vaheldusrikas ja paeluks lapsi.
C. Soovin, et lapsed suvel hästi palju rattaga sõidaks, kuid oleks seejuures väga ettevaatlikud ja liiklusteadlikud.

Kunsti- ja meisterdamisringi õpetaja Lea Heier
A. Piirangute ajal meenutasin toredaid hetki. Näiteks üht kunstitundi, kui väga süvenenud ja põhjalik maalija, kes oli jäänud viimasena veel pärast ringiaega oma pilti viimistlema, ütles: „Ma olen nii õnnelik, et ema mind kunstiringi pani.“ Samuti meenus, kuidas üks tagasihoidlik kunstihuviline oma valmis tööd vaadates lausus tasasel häälel, et ta ei teadnuki, kui hästi ta oskab joonistada. Neid hetki, mil õpetaja süda rõõmust hõiskab, on tegelikult igas kunstitunnis ning ka koolis ringi liikudes, kui väikesed kunstisõbrad tunni ja teemade kohta küsivad, üksteise pilte seinal vaatavad ning tunnustavaid sõnu lausuvad. Tundsin puudust eespool kirjeldatust ja veel paljudest ehedatest emotsioonidest, mida ringi juhendamine mulle pakub, aga mida distantsõppe ajal ju ei olnud.
B. Mulle meeldib looduses aasta läbi jalutamas käia, lausa iga päev, ja jälgida sealseid muutusi. Kui on fotovarustus kaasas, siis püüan ainulaadsed ja kordumatud hetked pildile, aga ka niisama on tore mälupilti salvestada looduse ilu ja mitmekesisust. Püüdsin olla ka füüsiliselt aktiivne: sõitsin jalgrattaga, ujusin meres ja kõndisin iga päev. Õhtuti aitas mõne hea raamatu lugemine või filmi vaatamine töömõtetest eemale saada.
C. Suveks soovin kõigile põnevat puhkust ja palju päikest! Et sügisel loomingule uus hoog sisse saada, on hea kõik rõõmsad ja ilusad hetked endasse koguda. Tundke rõõmu päris asjadest, olgu selleks siis pehme muru jalataldade all, pilku püüdev päikeseloojang, vulisev ojake, metsmaasikate lõhn või sõõm allikavett … Igaüks leidku oma õnneallikas ja lemmiktegevused!

Klaveriõpetaja Merle Eriksoo
A. Kuna muusikakeskkoolis, mis on minu põhitöökoht, jätkus distantsõpe, oli piirangute aeg juba eelmisest aastast mõnevõrra tuttav. Huviringi tundide ärajäämisel oli kahju sellest, et ei olnud võimalik plaanitud lugusid õppida ja ka näha, kuidas lapsed arenevad või mis neil õnnestub hästi, mis valmistab ehk raskusi.
B. Ringide pausile paneku ajal toimus põhitöö edasi ja väga ei jäänudki aega millegi muuga tegeleda. Püüdsin vabal ajal nautida ilusat ilma ja veidi looduses olla.
C. Suvel võiks õpilased uueks kooliaastaks jõudu koguda ja puhata.

Mudilaskoori õpetaja Anu Ott
A. Mudilaskoor sulges uksed vahetult enne jõulukontserdi peaproovi. Kõik laulud olid selged ja me olime valmis jõulurõõmu pakkuma. Sellel ajal, kui tunnid ära jäid, polnud aega kurvastada, sest ma nägin kõiki laululapsi muusikatunnis ikka edasi. 5. klass oli küll minu jaoks kadunud maailm, sest neile ma iga päev tunde ei anna. Kevadeks on mõnedki pikemad ja näod juba hoopis teised, mõnda ei tunne äragi.
Kui proove oleks lubatud sisetingimustes tegema hakata maikuu alguses, siis oleksime tuletanud koos naiskooriga meelde kõik jõululaulud ja korraldanud enne õppeaasta lõppu stiiliürituse kontserdina „Jõulude ootamise aeg … juunis“.

Näiteringi õpetaja Jaana Kannike
A. Piirangute aeg oli küllaltki segane ning igal nädalal avastasin end lootmast, et piiranguid leevendatakse. Sel ajal ma näiteringi tunde kohe oma kalendrist ära ei kustutanud, seega tuletas kalender mulle igal nädalal meelde, et justkui peaks toimuma näitering. Siis tekkis ka igal korral igatsus, et tahaks juba väga oma õpilastega koos luua ja teatrit teha.
B. Kuna töötan ka erakooli ja spordigümnaasiumi huvijuhina, sain piirangute ajal tegeleda usinalt oma põhitööga. Viimaste kuude jooksul oli selleks Audentese juubeliraamatu koostamine.
C. Märka kõiksugu huvitavaid asju enda ümber ning lase kujutlusvõimel lennata. Haara võimalustest saada uusi kogemusi!

Jalus