fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

ERAKOOL

Õpikogemus kunstist, kui teraapiavormist

11.10.2023

Osalesin Erasmus+ õpirändeprojekti koolitusel „Art as Therapy: Self-Experssion and Special Needs in Art Education“ 5.–10.06.2023 Hispaanias, Barcelonas. Koolitusel olid erivajadustega laste õpetajad, tugiõpetajad ja kunstiõpetajad erinevatest riikidest Islandilt, Itaaliast, Poolast, Inglismaalt ning Slovakkiast. Erinevate spetsialistidega kogemuste ja ideede vahetamine lisas viiele õppepäevale veelgi enam väärtust.

Peamiselt tutvustati läbi visuaalse kunsti tehnikate nagu näiteks intuitiivne joonistamine, maalimine, kollaž, värvid, fotograafia, 3D skulptuur, milline saab olla kunsti panus isiklikule arengule – enesehinnangule, eneseväljendusele, empaatiale, eneseregulatsioonile, emotsioonidele, ajas ja ruumis toimetamisele, suhtlemisele ja koostööoskustele jne.

Minu jaoks oli oluline, et saime koolituspäevadel lisaks teooriale ise kunsti luua, kogeda ja vaadelda. Saime kogemuse tegutseda nii iseseisvalt kui ka grupis ja enda tehtut esitleda. Nii kunsti loomisel kui ka kogemisel võib olla terapeutiline mõju. Eriti meeldejääv oli väljaspool õpperuumi veedetud päev. Hommikut alustasime Barcelona Ülikooli aias teadveloleku harjutusega, et häälestuda fotograafia ülesandele. Edasi liikusime MNACi, Kataloonia riikliku kunstimuuseumisse. Muuseumis vaatlesime ja analüüsisime kunsti ehk harjutasime visuaalse mõtlemise tehnikaid.

Mind inspireerisid koolitusel saadud erinevate loovate vahenditega töötamise võimalused, mida saan kasutada õpetajatega koostöös klassides ühtsuse loomisel ja erisustega õpilaste kaasamisel. Sain täiendavaid mõtteid kuidas enda kohtumisi õpilastega muuta põnevamaks ning toetada nende vaimset ja emotsionaalset arengut läbi loovtegevuste. Kunsti loomisel terapeutilisel eesmärgil ei ole oluline ideaalne tulemus vaid tegevus ise, koostöö ja suhted. Tähtis on ka enda kogemuse jagamine teistega ehk eneseväljendus.

Peale koolituspäevi kulgesin mööda palava linna, imetlesin rikkalikku arhitektuuri ja külastasin erinevaid kunstimuuseume.

Siiri Uudelt
koolipsühholoog

Jalus