Otsi
 

Uudised

ERAKOOLI UUDISKIRI

Selgusid selle aasta digikonkursi parimad

11.03.2019

Tänavuse Audentese digikonkursi võitjateks osutusid Alice Liiver (3.b), Lota Natka (5.b) ja Carmen Piiroja (8.b). Uurisime, kuidas nad oma töö ideeni jõudsid ja kui palju energiat kulus mõtte elluviimiseks.

Kuidas leidsid teema, mille kohta võistlustöö teha?
Alice: Ka eelmisel aastal koostasin töö inglise keele õppe jaoks. Ema arvas, et kuna ma metsloomadest olin juba töö teinud, võiksin sel aastal teha töö marjadest.
Lota: Olen osalenud konkursil igal aastal. Tänavu on mul koolis uus õppeaine: ajalugu. See on mu lemmik, seepärast mõtlesingi teha töö ajaloost. Mul tekkis kohe hulk ideesid, mis tüüpi ülesandeid luua ja mida küsida.
Carmen: Kõik meie kooli kaheksandikud peavad sel aastal valmis saama loovtöö. Tegin selle rakenduse hoopis loovtööks, aga õpetaja Ülle Hanni andis mõtte, et „Lihtne mata“ sobib ideaalselt ka digikonkursile.
Idee ise tekkis aasta-kaks tagasi. Hakkasin tookord mõtlema, et oleks hea, kui mul oleks matemaatikas reeglite vihik. Kui mõni teema läheb meelest ära, siis saaksin kiiresti vastava reegli üles otsida ja meelde tuletada.

Kui kaua võttis digirakenduse valmimine aega?
Lota: Kogusin mõtteid umbes nädala jagu – see osa oli kõige ajamahukam. Rakendused valmisid umbes kolme päevaga.
Alice: Tegin seda mitu päeva, päris raske oli. Kõige rohkem võttis aega autoriõiguste otsimine.
Carmen: Lõin tööaja kokku: olen sellele digirakendusele kulutanud üle 40 tunni.

Kas sinu rakendusi kasutavad ka teised õppijad?
Alice: Mõnikord saan teateid selle kohta, et minu mänge kasutavad ka teised.
Carmen: Klassikaaslastele pole ma oma tööd veel tutvustanud, aga peale loovtööde kaitsmist kindlasti teen seda.
Lota: Kuna olen osalenud konkursil juba õige mitu aastat, potsatavad minu postkasti pidevalt teavitused selle kohta, et minu tehtud mänge kasutavad ka teised õppijad. Kõige rohkem on kasutatud eesti keele õppimise mänge, mis valmisid kaks aastat tagasi. Mõnda neist on mängitud üle 1700 korra. Ilmselt siis on teistel samuti nendest kasu olnud.

Mida sa neid rakendusi luues ise kõige enam oled õppinud?
Carmen: See on õpetanud palju. Mul on plaan teha valmis terve põhikooli materjal matemaatikateemade kordamiseks. Olen õppinud oma aega paremini planeerima: et töö valmiks, pead olema distsiplineeritud.
Alice: Mina olen kõige rohkem õppinud inglise keelt.
Lota: Olen need teemad, mille kohta mängud koostasin, ise ka selgeks saanud. Ühtlasi mõtlen sellele, kuidas inimesed õpivad, kas minu loodud küsimused on arusaadavad ja kas see mäng õpetab teema selgeks.

Kas soovitad teistel ka sellest konkursist osa võtta?
Lota: See konkurss on hea viis ise õppida ja samal ajal pakkuda seda võimalust ka teistele. Lisaks on konkursil igal aastal ägedad auhinnad.
Alice: Kindlasti soovitan. See on väga lahe ja lõbus konkurss. Isegi siis, kui ei võida. Minu pere oli mulle toeks, et ma ka sel aastal osaleksin ja alla ei annaks. Järgmisel aastal tahan ka kindlasti kaasa lüüa. On vaja leida hea idee, mõelda läbi paigutus ja põhimõtteliselt ongi kõik.
Carmen: Soovitan igal juhul osaleda. Konkursile ajendas mind tulema ka asjaolu, et minu digioskused ei ole veel nii head, kui tahaksin. Seega pani võistlus mind ennast ka proovile, õppisin juurde palju uut. Autasud on samuti väga vägevad: poleks iial arvanud, et konkursil on nii uhked auhinnad.

Jalus