fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

HUVIKESKUSE UUDISKIRI

Svjatoslav Bortsov: „Kitarrimängu õppimises on kõige tähtsam rõõmutunne“

23.05.2022

Õpetaja Svjatoslav Bortsov annab Audentese huvikeskuses kitarritunde alates 2020. aasta septembrist. Vestlesime temaga muusikast, kitarriõppest ja õpiharjumuse kujundamisest.

Millal alustasid kitarriõpinguid ja miks valisid pilliks just kitarri?

Igal aastal toimus minu kodulinnas džässifestival, millest mulle meeldis kuulajana osa võtta. Kord esines seal üks flamenkokitarri mängija (kellest hiljem on saanud minu sõber). Muusika, mida ta mängis, oli väga võõras, aga ilus ja salapärane.

See oli aasta, millal ma lõpetasin muusikakooli viiuli erialal. Pärast kontserti oli otsus, mida ma soovin edasi õppida, kindlalt tehtud.

Kas oled terve oma teadliku elu muusikaga tegelenud?

Viiulit mängida mulle kahjuks eriti ei meeldinud. Muusikakooli sattusin kuueaastasena ehk siis, kui ei osanud veel ise otsuseid teha. Vanemad arvasid, et intelligentse inimese kasvatamiseks (ei ole kindel, kas see neil õnnestus) sobib viiul väga hästi.

Kas Sul on muusikas oma lemmikstiil või -muusik?

Lemmikstiili mul vist ei ole, sest igas kvaliteetses muusikas on midagi, mis teeb selle kuulamise huvitavaks. Kui mõtlen muusikutele, kelle loomingu hulgas mul on rohkem lemmiklugusid, siis tulevad esimesena meelde Rammstein, Johann Sebastian Bach ja Vicente Amigo.

Kuidas ja millal sai Sinust Audentese huvikeskuse kitarriõpetaja?

Peale bakalaureuseõppe lõpetamist võtsin õppimises pausi. Kuna vaba aega oli nüüd rohkem, otsustasin endale lisatöökoha leida. Saatsin kaks avaldust: ühe Audentesesse ja teise ühele valla muusikakoolile.

Pärast intervjuud olid mõlemad koolid nõus mind enda kollektiivi võtma. Valla koolis vestlusel käies tajusin ranget hierarhilist süsteemi, aga Audentese tööintervjuu ajal suhtuti minusse pigem nagu koostööpartnerisse, mis meeldis mulle rohkem.

Mida pead kitarrimängu õppimisel ja õpetamisel oluliseks?

Kitarrimängu õppimises on kõige tähtsam rõõmutunne. Selleks et tulemused oleksid paremad, on tarvis igapäevaseks harjutamiseks vajalikku distsipliini ja samuti analüüsioskust.

Millistel lastel soovitad kitarri õppida?

Kitarrimäng sobib igaühele, kes tunneb huvi muusika või selle konkreetse pilli vastu. Olen töötanud õpetajana üle kümne aasta ning selle aja jooksul ei ole ma kohanud ei muusikakoolides ega erapraksises ühtegi sellist last, kes oleks kitarrimängu õppides jäänud ilma mingite tulemusteta.

Palun anna mõni soovitus vanematele, kelle laps õpib pilli.

Selleks et pilliõppes saavutada hea tulemus, mis tekitab omakorda rõõmu ja annab lisamotivatsiooni, tuleb pilli harjutada iga päev. Seepärast aidake lapsel uut harjumust kujundada.

Esialgu laske tal harjutada 5 minutit päevas: see on väga lihtne ning ei tekita suurt hirmu ja vastuvaidlemist. Kuu aja pärast saate paluda, et laps harjutaks iga päev juba 10 minutit: kuna ka palad lähevad pikemaks ja keerulisemaks, on see palve põhjendatud. Ja kui seda harjumust tasapisi juurutada, siis on laps ühel päeval ise valmis pilli harjutama juba 60 minutit ja kauemgi.

Mis motiveerib Sind õpetajatööd tegema?

Mind innustab nii õpilaste kui ka minu enda pidev areng ning töö variatiivsus: igal lapsel on erinev iseloom ning erinevad oskused ja muusikaeelistused, tänu millele on iga tund omamoodi. Kõik see teeb tööprotsessi huvitavaks.

Millega tegeled siis, kui Sa pilli ei harjuta või ei esine?

Lapsepõlvest saadik olen mootorrattafänn. Esimese masina sain endale siis, kui olin 14-aastane. Aga sõitmisest tunduvalt rohkem tegelesin selle ratta parandamisega. Praeguseks on mul olnud juba kuus eri masinat. Igal suvel sõidan mootorrattaga ringi nii Eestis kui ka välismaal.

Kuna Audentes pakub head võimalust trenni tegemiseks, käin ma sellest ajast alates, kui siia tööle tulin, ka jõusaalis. Ja kui ilm läheb heaks, siis mängin sõpradega kettagolfi või rannas võrkpalli.

Jalus