fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

ERAKOOLI UUDISKIRI

Tippsport ja e-gümnaasium klapivad hästi kokku

07.06.2019

Korvpallurid Kaspar Treier, Kristian Kullamäe ja Sander Raieste alustasid õpinguid Audentese e-gümnaasiumis kolm aastat tagasi. Nüüdseks on neil kool seljataga ja seejuures hinded suurepärased: Kaspar lõpetab gümnaasiumi neljade ja viitega ning Kristian ja Sander medaliga.
Palusime kõigil kolmel abituriendil jagada e-gümnaasiumis õppimise kogemust ka uudiskirja lugejaga.

Millised olid gümnaasiumi ajal teie suurimad saavutused spordis ja kas e-õpe toetas neid saavutusi?
Kaspar: Minu suurimad saavutused on Itaalia korvpalli meistrivõistlustel U20 vanuseklassis võidetud meistritiitel ja finaalturniiri parima mängija tiitel. Suureks kordaminekuks pean ka eelmise aasta debüüti Eesti meestekoondises. Seejuures on e-gümnaasium olnud mulle oluline: sain jätkata haridusteed eesti keeles ja samal ajal võisin korvpallurina areneda parimates tingimustes.
Kristian: Pean suurimaks saavutuseks seda, et kuulun Eesti meeste rahvuskoondisse. Õpingud e-gümnaasiumis on mind sportlasteel aidanud, kuna olen saanud enda lemmikspordiala koolitööga ühildada.
Sander: Eredalt on meelde jäänud Eesti koondise esindamine. See on olnud koht, kus ma olen tahtnud väiksest saati mängida. Õpingud e-gümnaasiumis on kindlasti toetanud sinna jõudmist: olen saanud rohkem korvpallile pühenduda, kuna ma ei pidanud iga päev n-ö tavakoolis käima.

Kuidas teie õpitee e-gümnaasiumis kulges?
Kristian: Alguses oli õpinguid ja trenne raske ühildada, kuna varasem kogemus puudus. Aga mida aeg edasi, seda paremini oskasin enda koolitöid planeerida ja seda ladusamalt läks õppimine.
Sander: Alustasin e-gümnaasiumis siis, kui läksin kolme aasta eest Hispaaniasse profikorvpalli mängima. Minu õpitee on olnud üpriski edukas ja murevaba. Koolipoisile kohaselt jätsin iga aasta natuke liiga palju asju viimastele kuudele, kuid õnneks tulin alati kõigega toime. Abi sain õppimisel enamasti kas e-gümnaasiumi õpetajatelt või sõpradelt.
Kaspar: E-gümnaasiumis läks mul hästi. Oli ka raskeid hetki ja mõõnasid, aga nendest sai kiirelt välja.

Mis olid õppimisel suurimad takistused ja kuidas te neid ületasite?
Kristian: Kõige raskemad ained olid matemaatika ja füüsika, sest nende puhul jäi osa teemasid üksi õppides arusaamatuks. Tänu abivalmis õpetajatele sain probleemidest siiski jagu.
Kaspar: Aega keskendumiseks oli vähe: kui päevakavas oli näiteks paaritunnine auk, siis enamik sellest ajast kulus igapäevaste asjadega tegelemisele. Sain sellest üle nii, et koostasin väga range nädalakava ja pidasin õppimisele mõeldud kellaaegadest kinni.
Keerulistel hetkedel toetas mind perekond. Palju aitas ka õppenõustaja Kadri Green, kes hoidis minu õpingutel silma peal ja kellega sain oma õppimist analüüsida. Temalt sain ka julgustust õpetajatega rohkem suhelda ja mitte alla anda, vaid ikka proovida jõuda kokkuleppeni.
Sander: Minu suurimateks probleemideks olid ajapuudus ja laiskus. Kõige lihtsam lahendus selle vastu oli kindel ajaline tegevuskava: mõtlesin välja, millal ja mida ma teha jõuan. Pingutama sundisid ka süümepiinad, kui tähtajad lähenesid ja ma jälle ei olnud midagi teinud. Palju tuge pakkusid sõbrad ja vanemad.

Mida olulist te e-gümnaasiumis enda kohta õppisite?
Sander: Sain teada, et tähtaja lähenemine on minu suurim motivaator ja et kiiresti tehtud tööd on ka kõige paremad.
Kaspar: Avastasin, et töötan palju efektiivsemalt just raskes olukorras. Siis suudan ennast 100% kokku võtta. Kui korraga on väga palju tegemata töid, tuleb kusagilt pihta hakata. Nii saavad kõik vajalikud asjad lõpuks tehtud.
Kristian: Kui inimene oskab enda aega planeerida ja peab tähtpäevadest kinni, siis on elu koolis palju kergem ning pingevabam.

Kui oleks võimalus kolm aastat ajas tagasi minna, siis mida teeksite koolis teisiti?
Kaspar: Ei ütleks, et teeksin midagi väga oluliselt teisiti. Kuna korvpallihooaja algus langes kokku kooli algusega, siis esimestel aastatel jäid e-gümnaasiumis sügisel kooliasjad kõrvale ja keskendusin rohkem korvpallile. Hiljem aga proovisin kooliasjades tähtaegadest kinni pidada ja vajalikud tööd õigel ajal ära teha.
Kristian: Kuna lõpudiplomil on mul viite kõrval ainus neli bioloogias, siis sooviksin, et oleksin rohkem aega sellele ainele pühendanud.
Sander: Ma oleks võinud igal õppeaastal õppimist ja kursuste läbitöötamist varem alustada.

Milliseid oskusi või isikuomadusi selline õppevorm arendas?
Kristian: E-gümnaasium tugevdas enesedistsipliini ja korrektsust.
Kaspar: Oskan nüüd ennast paremini motiveerida ja aega planeerida ning suudan loobuda vähem olulistest tegevustest.
Sander: Peamiselt arendas see kool oskust aega planeerida ja iseseisvalt õppida.

Mida soovitate nendele, kellel on e-gümnaasium veel ees?
Kaspar: Tehke koolitööd tähtajaks ära, muidu võib minna väga keeruliseks.
Kristian: Kui õppimisele piisavalt keskenduda ja teemadesse korralikult süveneda, siis ei teki e-gümnaasiumis ühtegi probleemi.
Sander: Kindlasti soovitan õppetööga alustada igal õppeaastal võimalikult vara. Panen ühtlasi kõigile südamele, et abi küsimine ei ole häbiasi.

Millised on teie tulevikuplaanid?
Kaspar: Kõik plaanid on seotud korvpalluri karjääriga: tahan korvpalliga jätkata ja saada selles järjest paremaks.
Kristian: Kindlasti soovin jätkata välismaal korvpalli mängimist. Eks elu näitab, kas ma seon selle õppimisega või mitte.
Sander: Jätkan korvpalliga nii kõrgel tasemel, kui suudan. Mingi mõte on ka edasi õppima minna, aga mul ei ole sellega seoses veel kindlat plaani.

Kes või kus te oleksite, kui teie elus ei oleks sporti?
Kaspar: Sellist olukorda ma ei oska ette kujutada.
Sander: Ilmselt oleksin gümnaasiumi ilusasti tavakoolis ära lõpetanud ja läinud kuhugi ülikooli edasi õppima. Pigem meeldiks mulle mingi välismaa kool, kuna keskkonnavahetus on mõnus.
Kristian: Ausalt öeldes ei kujuta ma enda elu ilma spordita ette. Aga kui sporti poleks, siis meeldiks mulle olla näiteks rõivadisainer.

Mis on teie elu moto on?
Sander: Kahjuks ei oska öelda, mis minu elu moto on. Elan ja vaatan, mis saab ja juhtub.
Kaspar: Otsest elu motot ei ole ma veel sõnastanud, aga ma arvan, et endast tuleks anda alati maksimum ja pärast pole vaja tehtud otsuseid kahetseda.
Kristian: Hard work pays off.

 

Õpilugu on valminud ESF projekti „Täiskasvanute tagasitoomine tasemeõppesse” raames.

Jalus