Uudised
Erakool
Toetame õpiraskustega last kahel tasandil
15.10.2015
Iga meie kooli vastuvõetud laps peab tundma end väärtuslikuna ning saama oma potentsiaalile vastavat õpetust ja kasvatust. Selle võimaluse tagamine on koolile vastutusrikas ülesanne.
Edu alus on koostöö
Õpilase individuaalse arengu ja heaolu toetamise üks oluline eeldus on sujuv koostöö õpetajate, õpilaste, lapsevanemate ning juhtkonna vahel.
Õpiraskustega õpilase heaks tehtava töö eesmärk on
- toetada lapse individuaalset arengut;
- märgata erivajadust varakult;
- ennetada probleeme;
- lahendada tekkinud probleemid tõhusalt ja õigel ajal.
See töö toimub koolis kahel tasandil.
I tasandi tugi
Klassi- ja aineõpetajad jälgivad koostöös tugimeeskonnaga lapse individuaalset toimetulekut õppesituatsioonis.
Selleks et toetada hariduslike erivajadustega lapse individuaalset arengut, saavad õpetajad
- diferentseerida ja individualiseerida õppetööd klassi tasandil;
- teha koostööd koduga (arenguvestlused) ja anda lapsevanemale pedagoogilisi juhiseid;
- aidata last individuaalselt tundidevälisel ajal.
II tasandi tugi
Kui klassi- ja aineõpetajate toest jääb väheseks, lisandub õpiraskuste korrigeerimisse kooli tugimeeskond. See tiim loodi kaks aastat tagasi ning sinna kuuluvad praegu koolipsühholoogid, õpiabirühma õpetaja ja eripedagoog. Need tugispetsialistid aitavad õpetajatel ja vanematel erivajadustega last märgata ning annavad nõu sobiva arengukeskkonna kujundamisel.
Koolipsühholoog ja eripedagoog või logopeed teevad pedagoogilis-psühholoogilise hindamise, mis on aluseks individuaalse õppekava (IÕK) koostamisele ning rakendamisele. IÕK on dokument, kus fikseeritakse konkreetsele lapsele vajalikud kooli õpiabi võimalused.
Õpiraskusega õpilaste jaoks on koolis loodud õpiabirühmad. Igale abi vajavale õpilasele on ette nähtud kaks-kolm õpiabitundi nädalas. Õpiabirühma tunni teema kattub üldjuhul vastava klassi õpetaja töökavas oleva teemaga. Õpiabiõpetaja peamine ülesanne on aidata last õppeaines, selleks rakendab õpetaja erimetoodikat, jagab lisaselgitusi, pakub lisaharjutusi ning suunab ja julgustab.
IÕK koostatakse abi vajavale õpilasele korraga üheks õppeaastaks ja seda kava rakendatakse ainult vanema nõusolekul. Järgmise õppeaasta alguses hinnatakse lapse õpiabivajadust uuesti ja otsustatakse, kas IÕK rakendamist on vaja jätkata või mitte.
Vaata veel
-
Meie raamatukogu juhataja osales lasteraamatukoguhoidjate õppepäeval
26.05.22
11. mail toimus Eesti Lastekirjanduse Keskuses lasteraamatukoguhoidjate õppepäev „Varesele valu, harakale haigus – kas sõnal on väge?“, millel osales ka -
Liikumisnädalal toimusid liikumisvahetunnid ja kevadmatk
25.05.22
9.–13. mail tähistasime erakooli traditsioonilist liikumisnädalat. Sellel teemanädalal juhime kõigi tähelepanu ohutule liiklemisele ja kutsume lapsi tulema kooli turvaliselt ja -
Tule kolmapäeval, 1. juunil kell 18 mudilas- ja naiskoori kevadkontserdile
25.05.22
Viimati toimus kontsert 2019. aasta jõulude ajal. Nüüd üle pika aja tuleme taas lavale, et üheskoos laulda ja tunda rõõmu -
Koolivormi uuendused, tellimine ja kättesaamine
25.05.22
Koolivormi kujundamisel ja loomisel oleme lähtunud sellest, et see oleks mugav, kvaliteetne ja moodne, kuid samas ka akadeemiline, väärikas ja