fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini.
Otsi
 

Uudised

ERAKOOL

Ühiskonnaõpetuse õpetaja osales oma unistuste koolitusel Sloveenias – „Teaching Creativity and Thinking Tools“

03.11.2021

Kõikidele takistustele vaatamata, mida seadsid koroonapiirangud, õnnestus mul sel suvel osaleda Erasmus+ koolitusel Ljubljanas Sloveenias. Leidsin selle koolituse juba mitme aasta eest ja eelnevalt olen kahel korral püüdnud rahastust saada, kuid eduta. Esimesel korral ei rahuldatud minu soovi ja teisel korral lükati tagasi terve kooli taotlus. Põikpäine, nagu ma olen, proovisin kolmandat korda ja seekord läks õnneks. Kuid positiivne otsus tuli koroona esimesel aastal koos kõikvõimalike reisipiirangutega ja siis ma küll mõtlesin omaette naljatades, et midagi minu ja selle koolituse vahel ei klapi!

Miks siis tahtsin niiväga sellele koolitusele minna? Eelkõige koolituse sisu pärast. „De Bono Thinking Tools“ oli selle koolituse endine nimetus. Uurisin enne koolitusele kandideerimist, kes see Edward de Bono on või oli ja millistest n-ö mõtlemistehnikatest ta räägib. Selgus, et tegemist oli Malta psühholoogi, uurija, mitme raamatu autori ja üleüldse ühiskondlikult aktiivse inimesega, kes pühendas oma elu mõtlemise ja loomingulisuse uurimisele. Nii tekkiski huvi rohkem teada saada tema elu ja teadustöö tulemuste kohta. Seda enam, et koolitaja ise – Nastja Mulej – on olnud tema õpilane ja tema loomingu suur austaja. Ta pani mõned olulisemad mõtted ja meetodid ühte koolituspaketti sisse ja sellega saigi viie Erasmuse päeva jooksul lähemalt tutvutud.

Kui see huvitav karakter, nagu seda oli Edward de Bono, kõrvale jätta, siis ka koolitusteema valik oli minu jaoks kuidagi ilmselge. Nii siis, kui alles õpetajana alustasin, kui ka praegu (midagi püsib ikka muutumatuna meie pidevalt muutuvas maailmas) pean neid kahte märksõna – mõtlemine ja loomingulisus – kõige olulisemateks kooli ja hariduse kontekstis. Mida veel olulisemat kui mõtlemine ja loomingulisus saab koolis õpetada? Omas aines – õpetan ühiskonnaõpetust – ei ole ma veel leidnud nendest kahest tähtsamaid teemasid. Kusagilt on mul meelde jäänud selline väide, et aruka elu aluseks on reaalsuse taju, mõtlemine ja mälu. Nii arvan ka mina, et inimeseks olemine tähendab eelkõige tunda, mõelda ja mäletada.

Koolituse raames vaatlesime, kuidas saab mõtlemist erinevate meetodite abil suunata. Arutasime selle üle, miks on loomingulisus oluline ja kuidas, milliste konkreetsete harjutuste abil on võimalik loomingulisust toetada. Vaatasime ka nende erinevate meetodite „taha“ – miks ja kuidas see toimib ja miks just nii, ehk koos mõtisklesime selle üle, millist mõju võib üks või teine meetod avaldada, et teaks sellega ka tunnis arvestada.

Koolitus oli väga hästi struktureeritud ja läbi mõeldud, kaasa anti mapp meetodite kirjelduse ja võimalike kasutusvõimalustega. See on kindlasti väärtuslik – tunniks ettevalmistamise ajal saab kiirelt koolituse materjalid üle käia, võttes arvesse tunni eesmärk ja leida selleks sobiv tegevus.

Lõppkokkuvõttes tasusid pikk kandideerimisvaev ning kahtlused ja takistused, mis sellega kaasnesid, end igati ära. Olen nüüd väärt kogemuse võrra rikkam. Kogemus on nii koolituse käigus omandatud uued tõdemused ja oskused kui ka need inimesed, kellega tutvusin, nendega veedetud viis toredat päeva ja õhtut, ühiselt jagatud rõõmud ja mured.

Eraldi koha on minu südames võitnud ka see väike, kuid looduslikult väga mitmekesine ja rikas maa – Sloveenia –, kus kohtuvad rohelusse uppuvad jõeorud ning silmapiirini ulatuvad viljapõllud, sinisesse kaugusse kaduvad mäed ja suviselt hellitav meri.

Jalus