fbpx

Tagasiside

Meie jaoks on oluline Sinu tagasiside, et saaksime pidevalt areneda ja vastata Sinu ootustele. Kirjuta siia, mis Sulle meeldib või mis saaks järgmine kord olla paremini. Kui Sul on küsimus lepingu muudatuse või treeningule registreerimise kohta, siis edasta see veebilehe jaluses olevale e-posti aadressile.

Otsi
 

Uudised

IB

Video: IB gümnaasiumiõpilased osalesid ÜRO simulatsioonimängus

13.03.2015

28.–29. jaanuaril toimus Audentese erakooli ja Miina Härma gümnaasiumi IB õpilaste osavõtul ÜRO simulatsioonimäng. See esimene omataoline gümnaasiumiõpilaste üritus peeti Audentese erakoolis toimuva iga-aastase maailmanädala raames. Mängu juhtis Juliane Jokinen ÜRO Eesti assotsiatsioonist.

Kahe päeva jooksul mängiti läbi julgeolekunõukogu istungid ja kaks rahvusvahelise tähtsusega kriisi: MONUSCO mandaat Kongo demokraatlikus vabariigis ning Antarktika kriis. Seejuures lisati nõukogu liikmesriikidele Kongo demokraatlik vabariik ning ka Saksamaa, pidades silmas viimase majandustegevust, poliitilist tähtsust ja globaalset mõju.

Põhjalik ettevalmistus
Selleks, et mäng algaks sujuvalt, tuli õpilastel teha endale selgeks nõukogu roll, kooslus ja mandaat seoses maailma rahu ning julgeoleku hoidmise ja taastamisega. Ühtlasi pidid nad koguma infot seotud riikide kohta.
Kõigile anti iseseisvaks ettevalmistamiseks materjalid, mis olid vajalikud konkreetse riigi esindamiseks. Peale selle jagati eri huvirühmadele ÜRO ja julgeolekunõukogu kohta taustinfot.
Kuna ÜRO simulatsioonimängu mõiste oli õpilastele uus, tutvustati mängu käiku järk-järgult: selgitati olulisi termineid ja menetluskorda ning hiljem harjutati.

Kuhjaga kasutegureid
Simulatsioonimängu põhieesmärk oli ärgitada õpilasi viima end probleemiga võimalikult sügavuti kurssi. Kindlasti ei saa alahinnata seda, et läbimängimise käigus avanes noortel võimalus harjutada oma vaatenurkade kaitsmist. Samal ajal tuli neil reeglitest kinni pidada ja väiteid tõhusalt esitada.
Enda mõtete esitamine on alati tähtis, kuid veelgi olulisem on tutvuda teise poole arvamusega. Väitleja peab olema teadlik teiste seisukohtadest ja vaatlema probleemi mitmest küljest. Need oskused on hädavajalikud, et suurendada kultuuriteadlikkust ja edendada teadmisi.
Kuna mäng korraldati koos teise IB programmi kooliga (Miina Härma gümnaasium), avanes õpilastel võimalus harjutada koostööd ja luua midagi ühiselt. See omakorda muutis õppeprotsessi vähem koolikeskseks ja rohkem seotuks tegeliku maailmaga. Ehkki uute inimestega kohtumine on igapäevane olukord, on väljaspool oma kooli tuttavlikku keskkonda suhtlustõket ületada palju keerulisem.
Läbi mängitud ÜRO mudeli miniversioon suhestub maailma ja aktuaalsete teemadega. Tänu sellele õppisid osalejad maailmas toimuvat paremini tundma ja said võimaluse seda omal nahal kogeda. Nii muutus õppimine meeldejäävaks ja pühendatud aja vääriliseks, erinedes lihtsast uudiste jälgimisest.
Kindlasti oli ÜRO simulatsioonimäng gümnaasiumiõpilastele kasulik: see avardas nende maailmapilti ja aitas välja selgitada iga noore oskusi.

Isegi tudengitest tublimad
Õpilaste kiituseks võib öelda, et nad said võõrasse olukorda sattununa väga hästi hakkama. Mitu gümnasisti olid mängujuhi hinnangul diplomaatiliste oskuste poolest paremad kui ülikoolitudengid, kellega ta oli ÜRO simulatsioonimängudel kokku puutunud.

Jalus