Uudised

Erakool

VEPA käitumismängu kasutamine tundides parendab õppetööd

08.02.2016

Kooliaasta algusest alates on märgata, et 1.b klassis tehakse midagi põnevat: klassis on hiirvaikus, õpetaja mängib suupilli, kuulda on südamest naermist, preemiaks on „memme vigurid“, loetakse „spleeme“ ja jagatakse „kiidusid“. Õpilastel ja õpetajal on salakeel, kus käemärkidega üksteist mõistetakse.

Tegemist on rahvusvahelise PAX (Good Behavior Game)/ VEPA käitumismänguga, millega 1.b klass koos klassijuhataja Tiina Rumiga kooliaasta alguses liitus.

VEPA (VEelgi PAremaks!) tähendab rahu, loovust, tervist ja õnne. Mängu eesmärk on õppimisele suunatud õhkkonna loomine klassis ning õpilaste positiivse käitumise tunnustamine. Mäng vähendab korrarikkumisi klassis, mis saavutatakse läbi hea käitumise defineerimise ja õpilaste süstemaatilise tunnustamise. Lapsed teevad heade tulemuste saavutamiseks omavahel koostööd.
Projektiõpe kestab aasta, mille jooksul Tervise Arengu Instituut (TAI) külastab igakuiselt 1.b klassi tunde, hindamaks edasiminekut. Siiani on klassil läinud väga hästi, lapsed armastavad VEPA mängu, teevad koostööd, tunnustavad üksteist ning õppetöö toimub rahulikus õhkkonnas. Klassijuhatajale on TAI hindaja soovitanud edaspidi saada VEPA mentoriks.

VEPA käitumismängu otsustati jagada teistele meie kooli õpetajatele. Teadmisi andsid edasi klassiõpetaja Tiina Rum ja inglise keele õpetaja Kertu Laanesoo, kes mõlemad oma tundides seda ka kasutavad. Õpetajad said uusi kogemusi, võtteid ja nippe, kuidas muuta tundi huvitavamaks, keskendudes enam õppetööle ning tunnustades õpilaste koostööd ja positiivset käitumist.

Loen VEPA kohta lähemalt

 

Jalus